Esbjergmotorvejen - hvad er gået galt ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-06 19:35

Er der nogen der kan fortælle historien bag det forholdvis lange stykke
ødelagt motorvej der er mellem afkørsel 70 og 71 retning mod Esbjerg på
Esbjergmotorvejen ?

Det føles som at køre på en grusvej fordi asfalten er så ujævn og det
ligner en betonvej...

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : Anders

Dato : 14-02-06 20:12

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> [...]
> "I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
> that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

SVJV er det en forsøgsstrækning og det er beton.

Mvh
Anders

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-06 22:54

Anders wrote on 14-02-2006 :
> SVJV er det en forsøgsstrækning og det er beton.

Hvor længe skal det forsøg køre før de indser at man ikke skal lave
veje på den måde ? :/

Man ku jo næsten tro de fik penge fra affjedrings og
dæk/hjulbranchen...

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Henrik B.

Dato : 14-02-06 23:18

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor længe skal det forsøg køre før de indser at man ikke skal lave veje
> på den måde ? :/

Rent faktisk er der nogle fordele ved den slags belægning.

Bl.a. bliver det ikke sporkørt, som f.eks. asfalt gør. Det er bl.a. derfor
tyskerne ofte benytter beton.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-02-06 23:19

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Rent faktisk er der nogle fordele ved den slags belægning.
>
> Bl.a. bliver det ikke sporkørt, som f.eks. asfalt gør. Det er bl.a. derfor
> tyskerne ofte benytter beton.

men hvor spændende er det at køre der udaf, og høre kadont, kadont, kadont,,
derudaf imellem samlingerne? Eneste fordel er vel at det holder bedre?

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-02-06 23:25

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:JHsIf.413$864.27@news.get2net.dk...

> men hvor spændende er det at køre der udaf, og høre kadont, kadont, kadont,, derudaf imellem samlingerne?

Jeg synes efterhånden at kadont kadont lyden er meget
begrænset på de renoverede tyske betonmotorveje.
Jeg ved ikke om de er begyndt at støbe dem i et langt
stykke, men hvis der er samlinger, er de i hvert fald
lavet meget godt.

/Jakob

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-02-06 00:31

Jakob Jeppesen skrev:
> [...]
> Jeg ved ikke om de er begyndt at støbe dem i et langt
> stykke, men hvis der er samlinger, er de i hvert fald

Det seneste jeg har observeret, dernede, er at de støber dem i lange
stykker med en maskine der så blot skal holdes ved lige med beton.
(Sommetider napper de 5-10 km i et stræk nonstop med skiftehold.)

Når det så er størknet skærer de riller i det med faste mellemrum.

Men rillerne er ikke skåret helt igennem. (10-15 cm hvis hele laget er
30 cm.)

Jeg regner med at rillerne er der for at optage de udsving
temperatursvingninger giver.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-02-06 05:21

> [...]
> 30 cm.)
>
> Jeg regner med at rillerne er der for at optage de udsving

Er der ikke også noget med at de skæres for at kunne lede vandet væk fra
vejen. Det synes jeg at jeg læste om de amerikanske motorveje på et
tidspunkt. Det kan selvfølgelig være at det er så smart så en rille opfylder
2 formål - det ser man jo andre steder

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-02-06 12:07

Ole Gaarde Kristensen skrev:
> [...]
> vejen. Det synes jeg at jeg læste om de amerikanske motorveje på et
> tidspunkt. Det kan selvfølgelig være at det er så smart så en rille opfylder

Det kan ikke være grunden.En rille på 1 cm med 20-50 meter til den næste
vil vist ikke have den store virkning i den forbindelse.

Jeg har set dem køre med maskinen hvor de laver 4 spor på samme tid
(nødspor + 3 spor) og der laver de også riller på langs.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-02-06 15:36

> [...]
>
> Jeg har set dem køre med maskinen hvor de laver 4 spor på samme tid
> (nødspor + 3 spor) og der laver de også riller på langs.

Nej med den beskrivelse er vi enige - så kan det ikke have nogen effekt på
vandet.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Steffen

Dato : 15-02-06 17:53

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Det kan ikke være grunden.En rille på 1 cm med 20-50 meter til den næste
> vil vist ikke have den store virkning i den forbindelse.

Ikke desto mindre er betonstykket på Esbjergmotorvejen meget mere tørt
end resten af vejen mellem Esbjerg og Kolding. Der ligger f.eks. aldrig
blank vand på det stykke, så det er i praksis aquaplanings-frit.

mvh
steffen

Fra : Hehe

Dato : 17-02-06 20:13

> [...]
> vejen. Det synes jeg at jeg læste om de amerikanske motorveje på et
> tidspunkt. Det kan selvfølgelig være at det er så smart så en rille

se DET var en rigtig god jokes!!!!!

jeg er flad af grin..!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-02-06 08:53

> Rent faktisk er der nogle fordele ved den slags belægning.

> Bl.a. bliver det ikke sporkørt, som f.eks. asfalt gør. Det er bl.a. derfor
> tyskerne ofte benytter beton.

Hvorfor bruger de så ikke beton på de nye motorveje - f.eks. de nye
motorveje i den østlige del af Tyskland?

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 15-02-06 20:07

> Hvorfor bruger de så ikke beton på de nye motorveje - f.eks. de nye
> motorveje i den østlige del af Tyskland?

Økonomi måske? Eller også har den danske asfaltmafia også fået kløerne i det
tyske marked.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-02-06 18:18

On Tue, 14 Feb 2006 22:53:58 +0100, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Man ku jo næsten tro de fik penge fra affjedrings og
>dæk/hjulbranchen...

Eller Citroën! Når man lige har kørt en bil igennem strækningen med
gammeldags affjedring og derefter sætter sig i en rigtig Citroën (med
hydropneumatisk affjedring) og napper strækningen igen, så finder man
ud af, hvorfor sådan en bil er genial.

Jeg gjorde det i weekenden. Det var i nogen grad medvirkende til at
jeg købte en Xantia II Break.

--
Mvh. Hans Pedersen
Varde

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-02-06 18:55

"Hans Pedersen" <nospam@hanspedersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gammeldags affjedring og derefter sætter sig i en rigtig Citroën (med
> hydropneumatisk affjedring) og napper strækningen igen, så finder man

Jeg har nu heller ikke lagt mærke til noget specielt ved den strækning - og
jeg har da kørt den en del gange :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars [6710]

Dato : 15-02-06 19:03

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg har nu heller ikke lagt mærke til noget specielt ved den strækning - og
> jeg har da kørt den en del gange :)

Det samme her ...
har kørt Esbjerg - Kolding t/r stort set hver dag i 8 år og jeg har
heller ikke bemærket noget.
Var meget obs på det idag, efter at have læst indlægget igår, og jeg
synes ikke der er nogen forskel på den kilometer beton og den øvrige
belægning.

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-02-06 19:05

Lars [6710] laid this down on his screen :
> [...]
> ikke der er nogen forskel på den kilometer beton og den øvrige belægning.

hmmm, og min karet hopper og danser som en teenagepige på et diskotek
når jeg kører på det - sådan føles det i hvert fald...

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Brian

Dato : 15-02-06 20:06

Henrik Stidsen wrote:

> hmmm, og min karet hopper og danser som en teenagepige på et diskotek
> når jeg kører på det - sådan føles det i hvert fald...

Jeg kan nu også mærke tydelig forskel. Bilen bliver let duvende - eller
hvordan det skal beskrives.

Vi er nok mere fintfølende, end dem der ikke vil erkende, at deres
biler ikke er perfekte

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-02-06 21:49

Brian laid this down on his screen :

> Vi er nok mere fintfølende, end dem der ikke vil erkende, at deres
> biler ikke er perfekte

Det må være det ja :)

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-02-06 08:33

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Jeg kan nu også mærke tydelig forskel. Bilen bliver let duvende - eller
> hvordan det skal beskrives.
>
> Vi er nok mere fintfølende, end dem der ikke vil erkende, at deres
> biler ikke er perfekte

Brian´er plejer ellers ikke at være fintfølende. Jeg får f.eks. kvalme når
jeg ser en Brianbil med terninger i forruden og rødt plys på sæderne.

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-02-06 18:56

Per Henneberg Kristensen brought next idea :

> Brian´er plejer ellers ikke at være fintfølende. Jeg får f.eks. kvalme når
> jeg ser en Brianbil med terninger i forruden og rødt plys på sæderne.

> :)

Prøver du at kalde mig Brian ? :)

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Brian

Dato : 16-02-06 20:33

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Brian´er plejer ellers ikke at være fintfølende.

Hov hov - vi har også følelser

> Jeg får f.eks.
> kvalme når jeg ser en Brianbil med terninger i forruden og rødt plys
> på sæderne.
> :)

Rødt plys på sæderne og truckernosser ? Du ved vel at sådan en
G3 GTi har røde sikkerhedsseler - dét er porno

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 15-02-06 20:08

> hmmm, og min karet hopper og danser som en teenagepige på et diskotek når
> jeg kører på det - sådan føles det i hvert fald...

Køb en ny karét.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-02-06 21:49

Henrik B. pretended :

> Køb en ny karét.

Hvad skal jeg bruge 2 til ? ;)

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-02-06 21:11

Henrik Stidsen skriver:

> Det føles som at køre på en grusvej fordi asfalten er så ujævn og det
> ligner en betonvej...

Det _er_ betonvej....

Klaus
--