Regler for bil på gule plader?
Fra : Ukendt

Dato : 13-02-06 20:30

Hej

Hvilke regler er gældende når man vil have en bil indregistreret på gule
plader?

Er det noget med at der ikke må være plads til bagsædepassagerer ........

--
Tom

Fra : Kasper Christensen

Dato : 13-02-06 20:54

Tom skrev:
> Hej

> Er det noget med at der ikke må være plads til bagsædepassagerer ........
>
> --
> Tom

Jep.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-06 21:12

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Jep.

Der må være flere begrænsninger.
Der er tale om en bil som normalt er på hvide plader som måske kunne være
intressant på gule

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 13-02-06 21:16

Tom wrote:

> Der må være flere begrænsninger.
> Der er tale om en bil som normalt er på hvide plader som måske kunne
> være intressant på gule

"Varerummet" skal have en minimumstørrelse, og der skal være noget
adskillelse mellem varerummet og resten af kabinen.

Emnet har da været oppe flere gange - google er din ven for flere detaljer

/Brian

Fra : Esben Taersker

Dato : 13-02-06 21:29

Tom wrote:
> [...]
>

> Der må være flere begrænsninger.
> Der er tale om en bil som normalt er på hvide plader som måske kunne være

Begrænsninger er der nok af. Se her:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl

/Esben

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-06 21:33

"Esben Taersker" <esbenfjernes@essers.dk> skrev i en meddelelse

> Begrænsninger er der nok af. Se her:
>

> http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl

Tak for info.
Surt at der vist ikke er nogen smutvej, med mindre at jeg vil anvende en 911
til sygetransport for ældrecentre
Og som biblíoteksvogn går den nok heller ikke med de få bøger der er plads
til

--
Tom

Fra : Kim Olsen

Dato : 13-02-06 23:28

> [...]
> til sygetransport for ældrecentre
> Og som biblíoteksvogn går den nok heller ikke med de få bøger der er plads

Jeg husker for en 15-20 år siden, at en malermester i Kalundborg brugte
netop en 911 til arbejdsbil, og at det nærmest gjorde ondt at se den fyldt
med malerbøtter mv.

Men om den rent faktisk var på gule plader - det husker jeg jo ikke.

Hilsen
Kim

Fra : Jasper Norman

Dato : 14-02-06 00:10

> Jeg husker for en 15-20 år siden, at en malermester i Kalundborg brugte
> netop en 911 til arbejdsbil, og at det nærmest gjorde ondt at se den fyldt
> med malerbøtter mv.

Men på den anden side larmer den som en VW Transpoter fra 1980. Så den side
af sagen skulle være i orden

Men ja, det er en drømmebil...næsten uanset årgang. Hvem der bare kunne
overbevise konen om, at der er plads på bagsædet til to unger og til
barnevognen i bagagerummet.

Hvis du kan "nøjes" med en 928´er ses der en del på vejene med gule plader.
Det har noget med længden mellem førersædet og bagsæderne at gøre? Det
piller godt lidt af glansen af en sort Porche 928, at den kører med gule
plader, men jeg kunne fint leve med det Lidt ligesom en MB-Pickup. Det
passer ikke rigtigt sammen! Men der skulle meget til, før jeg ville fravælge
Porchen!

Mvh

Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-06 00:18

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gule plader, men jeg kunne fint leve med det Lidt ligesom en
> MB-Pickup. Det passer ikke rigtigt sammen! Men der skulle meget til, før

Har aldrig synes der var noget særligt over 928 og 944, så de er total
udelukkede. Rigtig kedelig at man ikke kan omgå noget af den vanvittige
afgift når man kan få en flot 98' 911 til 225.00 Kr

--
Tom

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-02-06 08:54

Tom skrev:

> Har aldrig synes der var noget særligt over 928 og 944, så de er total
> udelukkede. Rigtig kedelig at man ikke kan omgå noget af den vanvittige
> afgift når man kan få en flot 98' 911 til 225.00 Kr

SÅ tager jeg gerne 4 stk til den pris.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-06 00:08

> [...]
> 911 til sygetransport for ældrecentre
> Og som biblíoteksvogn går den nok heller ikke med de få bøger der er plads

Var det 924 eller 928 der kom på gule plader en gang.
Det blev stoppet ret brat.
Er der ikke en regel om at varerummet mindst skal være ½ af bilens længde?
Det kunne være den der tog livet af 928 'Van'.

Prøv btw. at kigge på en Crysler van.
Kofangeren bag er flyttet fremad, for at få længden ned.
Kun på den måde opfylder den kravene.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene