Bil til lille person
Fra : Jan Holm

Dato : 12-02-06 22:31

Hej

Hvilke biler kan anbefales til mennesker der ikke er så
høje. Konen har svært ved at overskue omverdenen inde
fra vores 626, det gir buler )

Helst noget der på brugt markedet ligger mellem 50-100.000

Mvh
Jan

Fra : Emer

Dato : 12-02-06 22:49

"Jan Holm" <nospam@tia.blabla> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra vores 626, det gir buler )
>
> Helst noget der på brugt markedet ligger mellem 50-100.000

En Mitsu... Colt. Fremragende bil med servo som standard. Ideel til en
compact kvinde.

Fra : Jan Holm

Dato : 13-02-06 14:28

Tak for bud, jeg har søgt lidt info på dem begge....

>En Mitsu... Colt. Fremragende bil med servo som standard. Ideel til en
>compact kvinde.

Ligner et rigtig godt bud med højdejusterbart sæde. Er det blot en fordom
når man hører at Mitsubishi er sindsygt dyre i reservedele ? Compact er
måske så meget sagt, bare ikke så høj

>Jeg har en lille medarbejder, der valgte en Polo.

Iflg alt hvad jeg kan finde omkring denne så er der vist en del irritation
over gearkassen. Dels går den istykker (dyrt) og dels skulle gearingen
i 5 gear være træls. (høje omdrejninger i 5 gear ved 120 kmt)

Mvh
Jan

Fra : Emer

Dato : 13-02-06 16:16

"Jan Holm" <no@spam.tia> skrev i en meddelelse
> Tak for bud, jeg har søgt lidt info på dem begge....

> Ligner et rigtig godt bud med højdejusterbart sæde. Er det blot en fordom
> når man hører at Mitsubishi er sindsygt dyre i reservedele ?

Hvis man kan nøjes med uoriginale, så er det slet ikke så slemt. Tjek lige
priserne hos Svansen. Og kvaliteten er heller ikke så ringe endda.

Fra : Mm Kay...

Dato : 12-02-06 22:51

> [...]

> høje. Konen har svært ved at overskue omverdenen inde
> fra vores 626, det gir buler )

Jeg har en lille medarbejder, der valgte en Polo.
Det valg er hun glad for... - et eksempel på modellen:
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=239202963&page=2

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-06 09:42

"Mm Kay..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en lille medarbejder, der valgte en Polo.
> Det valg er hun glad for... - et eksempel på modellen:
> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=239202963&page=2

Troede ellers lige at medarbejderen var modellen - øv øv

;)

Fra : Prikke

Dato : 13-02-06 10:55

> [...]
> fra vores 626, det gir buler )
>
> Helst noget der på brugt markedet ligger mellem 50-100.000

I vores Fiat Multipla, der ganske vist ikke er en lille bil, kan føresædet
hæves og sænkes (ved ikke om dette er standart i nyere biler??). En genial
detalje, når man som din kone (og jeg) íkke er så høje, måske det er en
løsning at kigge efter en bil med denne detalje.

Mvh Rikke

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-02-06 15:16

Jan Holm skriver:

> Helst noget der på brugt markedet ligger mellem 50-100.000

Mazda Demio
http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=243200921&page=1

Mine forældre har en. De er begge ikke særligt høje, men befinder sig
fint i bilen.

Til gengæld har jeg ufatteligt svært ved at være i bilen. Skal jeg køre
den, er det noget med først at række in og skyde sædet _helt_ tilbage og
derefter "tage bilen på". Jeg er glad for at jeg ikke skal køre længere
ture i den

Den er nu 6 år gammel og sidste "før syn eftersyn" kostede 100 kr.
Den har svjh ikke været i stykker, men det er jo normalt for Mazda'er.
Desuden er den vidst lige blevet kåret i Tyskland som den bil vejhjælpen
tjener færrest penge på.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe