Gæt brændstofforbrug
Fra : Frederik C

Dato : 12-02-06 18:06

Hej

Kørte fra Gentofte til Middelfart og tilbavs.

Bilen er en Subaru Legacy 1,8 DL fra 1993, der har tilbagelagt 135.000 km.

Kørte efter forholdende.Ca. 110, hvor man måtte det og ca. 120 i 130 km/t
zonen.

Hvor langt gik bilen på en liter benzin eller alternativt hvor mange liter
brugte den? Samlede distance var 451 km.

Mvh.

Frederik

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-02-06 18:25

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor langt gik bilen på en liter benzin eller alternativt hvor mange
> liter brugte den? Samlede distance var 451 km.

14,4 km./l

mvh
Preben

Fra : Frederik C

Dato : 12-02-06 18:58

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> 14,4 km./l
>
> mvh
> Preben

Nope...

Mvh.

Frederk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-02-06 19:06

11,5

Niels

Fra : Frederik C

Dato : 12-02-06 19:16

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> 11,5
>
> Niels

Nej, men skal lige sige, at kommer nogen inden for 0,4 +/-, skal jeg nok
bryde sammen og tilstå. :)

Mvh.

Frederik

Fra : Anders Winther

Dato : 12-02-06 19:18

> Hvor langt gik bilen på en liter benzin eller alternativt hvor mange liter
> brugte den? Samlede distance var 451 km.
15 km/l?
Dvs. ca. 30 liter..

-Anders

Fra : Frederik C

Dato : 12-02-06 19:29

"Anders Winther" <aFJERNMIG@winther-dahl.dk> skrev i en meddelelse
> 15 km/l?
> Dvs. ca. 30 liter..
>
> -Anders

Bingo! 15.033 for nu at give tallet.

Synes selv, det er meget pænt.

Mvh.

Frederik

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-02-06 19:35

> Bingo! 15.033 for nu at give tallet.
>
> Synes selv, det er meget pænt.
>
> Mvh.
>
> Frederik

Det må være din kørestil, der gør det, mig bekendt er den bil kun opgivet
til ca. 12 i et miks, og så 15 på motorvej lyder helt vildt.

Niels

Fra : Frederik C

Dato : 12-02-06 19:42

> Det må være din kørestil, der gør det, mig bekendt er den bil kun opgivet
> til ca. 12 i et miks, og så 15 på motorvej lyder helt vildt.
>
> Niels

Øh, ja, forstået på den måde at havde jeg kørt hurtigere, ville den nok have
brugt mere... :)

Den bruger også ca. tolv i snit. Men her var der tale om motorvej fra dør
til dør med meget lidt trafik. De manglende accellerationer har
sandsynligvis gjort udslaget.

Mvh.

Frederik

Fra : Aksel

Dato : 13-02-06 17:30

> Bingo! 15.033 for nu at give tallet.
>
> Synes selv, det er meget pænt.
>
> Mvh.
>
> Frederik

Ikke særligt imponerende, jeg havde for nogle år siden en Audi 100 1,8
fra -85, jeg har kørt fra Århus til Brügge 1250 km på en tank (80 l) og det
var absolut ikke med 110 eller 120 kmh, nærmere 170 hver gang det var
muligt.

Hilsen Aksel

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-02-06 18:56

> [...]
> fra -85, jeg har kørt fra Århus til Brügge 1250 km på en tank (80 l) og
> det var absolut ikke med 110 eller 120 kmh, nærmere 170 hver gang det var

Lå du i læ af en lastbil hele vejen?

Niels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-06 20:04

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra -85, jeg har kørt fra Århus til Brügge 1250 km på en tank (80 l) og
> det var absolut ikke med 110 eller 120 kmh, nærmere 170 hver gang det var
170 ???

Ikke særlig imponerende ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 13-02-06 20:56

Aksel wrote:

> [...]
> fra -85, jeg har kørt fra Århus til Brügge 1250 km på en tank (80 l)
> og det var absolut ikke med 110 eller 120 kmh, nærmere 170 hver gang

Efterom at bilen har en opgivet tophastighed på 175km/t, er et snit på
15,6km/l da ganske respektabelt

/Brian

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-06 20:57

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Efterom at bilen har en opgivet tophastighed på 175km/t, er et snit på
> 15,6km/l da ganske respektabelt

Nærmest "fantastisk..."

Fra : Aksel

Dato : 14-02-06 10:59

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Nærmest "fantastisk..."

Det er vel ikke direkte "fantastisk" bilen er let og har en meget lav Cv. De
170 er speedometervisning, så den reelle hastighed har sikkert været omkring
160.

Hilsen Aksel

Fra : Henning

Dato : 12-02-06 19:21

On Sun, 12 Feb 2006 18:06:25 +0100, "Frederik C"
<f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote:

>Hej
>
>Kørte fra Gentofte til Middelfart og tilbavs.

Øh - jeg kørte fra København til Hellerup (via Stranvejen). Der var 6
røde og 4 grønne lyskryds, jeg kørte på intet tidspunkt stærkere end
jeg måtte. Hvor mange colaer nåede jeg at drikke undervejs?
P.S. Det er en Mazda6 turbo-diesel, og jeg kører med Ultragrip7
vinterdæk.
(O.T. Hvad skal vi med efterhånden alle disse gættekonkurrencer??)

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 12-02-06 19:28

> Øh - jeg kørte fra København til Hellerup (via Stranvejen). Der var 6
> røde og 4 grønne lyskryds, jeg kørte på intet tidspunkt stærkere end
> jeg måtte. Hvor mange colaer nåede jeg at drikke undervej

Pepsi, Coca, Jolly oder was??
dåser, Halvliters eller 1½ liters?

Uanset hvad sikkert kun 1

B0

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-02-06 20:26

Henning skriver:

> Øh - jeg kørte fra København til Hellerup (via Stranvejen). Der var 6
> røde og 4 grønne lyskryds, jeg kørte på intet tidspunkt stærkere end
> jeg måtte. Hvor mange colaer nåede jeg at drikke undervejs?

3 ½ liters, eller stk 1½L

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Mm Kay...

Dato : 12-02-06 21:04

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> (O.T. Hvad skal vi med efterhånden alle disse gættekonkurrencer??)

Så spring dem over, for fan - du kan jo allerede i emnet læse,
hvad sagen handler om! Så har du så helvedes ondt i røven
over dét emne, så undgå at læse dem !

Fra : Thomas J.

Dato : 13-02-06 03:40

Den Sun, 12 Feb 2006 19:21:03 +0100 sendte Henning
<nomail@all.invalid> følgende røgsignaler:

>Øh - jeg kørte fra København til Hellerup (via Stranvejen). Der var 6
>røde og 4 grønne lyskryds, jeg kørte på intet tidspunkt stærkere end
>jeg måtte. Hvor mange colaer nåede jeg at drikke undervejs?

Jeg tror at du har så *afstand-fra-finger-til-finger.avi* ondt i røven
over at du skulle læse et indlæg du ikke brød dig om, at du absolut
skal gøre andre opmærksomme herpå....

P.S. Du drak ingen colaer, men 4 guldbajere i stedet.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)