Quisss
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-06 22:19

Kan man ud fra en nummerplade finde ud af om der er gæld i bilen?
Eller finde ud af, hvor ejeren bor?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-06 22:25

Morten Fruergaard skriver:

> Kan man ud fra en nummerplade finde ud af om der er gæld i bilen?

Pas

> Eller finde ud af, hvor ejeren bor?

Nej

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-06 22:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nej

Hm. Giv mig din nummerplade...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-06 22:31

Morten Fruergaard skriver:

> Hm. Giv mig din nummerplade...

Nul, jeg skal bruge den i morgen.
Min adresse er for øvrigt for let at finde.

Men hvis man skal købe en bil kan man sikkert tjekke ejeren og evt gæld
i bilen et eller andet sted - korrekt ?

Prøv NE 55 824

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-06 22:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nul, jeg skal bruge den i morgen.
> Min adresse er for øvrigt for let at finde.

Jep. Og jeg har den i forvejen...

> Men hvis man skal købe en bil kan man sikkert tjekke ejeren og evt
> gæld i bilen et eller andet sted - korrekt ?

Korrekt. Men tidligere skulle man have stelnummer af sælger og derefter
kontakte Bilbogen...

> Prøv NE 55 824

Opel Kadett CC E, fra 1/4-1985.
Jeg har stelnumret, men vil ikke skrive det her - uden tilladelse.
Men udfra det kan jeg ring til bilbogen og finde ud af, om der er restgæld.

HVIS der er restgæld, så kan jeg gå på nettet og finde pantsætter og dermed
ejer...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-06 22:54

Morten Fruergaard skriver:

> Jep. Og jeg har den i forvejen...

Og den er offentligt tilgængeligt på internet.

> Opel Kadett CC E, fra 1/4-1985.
> Jeg har stelnumret, men vil ikke skrive det her - uden tilladelse.
> Men udfra det kan jeg ring til bilbogen og finde ud af, om der er restgæld.

Genboen...

> HVIS der er restgæld, så kan jeg gå på nettet og finde pantsætter og dermed
> ejer...

Så kan du ikke finde min bil....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-02-06 05:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Og den er offentligt tilgængeligt på internet.

Jep.

> Genboen...

> Så kan du ikke finde min bil....

Heller ikke mine...
Men derfor kan det stadig lade sig gøre, hvilket jeg egentligt ikke synes
om...

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 12-02-06 08:40

Morten Fruergaard wrote:

> Heller ikke mine...
> Men derfor kan det stadig lade sig gøre, hvilket jeg egentligt ikke synes
> om...

Biltorvet har vidst en eller anden forhandlerservice, hvor de næsten kan
slå op hvad farve indtræk bilen har (overdrivelse fremmer forståelsen).

Knus
Regnar

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-02-06 09:08

Regnar Bang Lyngsø wrote:

> Biltorvet har vidst en eller anden forhandlerservice, hvor de næsten
> kan slå op hvad farve indtræk bilen har (overdrivelse fremmer
> forståelsen).

Jep, det var der jeg kunne slå stelnummer samt synsdato op ud fra
nummerpladen.
Anden sted på nettet kan med søge på stelnummer og se, om der er pant i
bilen og se pantsætter.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 11:20

> Opel Kadett CC E, fra 1/4-1985.

Øh - hvordan gjorde du lige det?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-02-06 11:52

http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp

Fra : Mm Kay...

Dato : 12-02-06 12:04

meddelelse news:43ef136a$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

> www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp

LOL - kanon

Min tidligere '95 Volvo 460 Turbo Sport kører stadig rundt med den originale
nr.-plade...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-02-06 13:40

"Mm Kay..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Min tidligere '95 Volvo 460 Turbo Sport kører stadig rundt med den originale
>nr.-plade...

Og en af mine Scorpioer har ikke noget godkendelsesnummer ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-02-06 14:14

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Og en af mine Scorpioer har ikke noget godkendelsesnummer ;)

Bare rolig Jan, det er nok bare fake Scorpio.

OK er der ikke noget med at der er kommet nogle små serier af Scorpio'en til
landet som man ikke har ment man ville ofre en typegodkendelse på, (er
f.eks. tilfældet med nogle kadetter)

Eller også kan der være tale om en importbil.

MVH Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-02-06 14:18

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev :

>OK er der ikke noget med at der er kommet nogle små serier af Scorpio'en til
>landet som man ikke har ment man ville ofre en typegodkendelse på, (er
>f.eks. tilfældet med nogle kadetter)

Det kunne være - den er fra første årgang, hvor kufferten blev til ;)

Du har iøvrigt fået post fra mit system, så jeg .... ;)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-02-06 14:31

> Det kunne være - den er fra første årgang, hvor kufferten blev til ;)
>
> Du har iøvrigt fået post fra mit system, så jeg .... ;)

Æhh - har jeg virkelig skrevet "hasnjo" det skal være hansjo ;-((

MVH Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-02-06 14:39

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev :

>Æhh - har jeg virkelig skrevet "hasnjo" det skal være hansjo ;-((

shit happens ;)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-02-06 15:10

> shit happens ;)

Nej Jan - jeg må nu nok selv beholde aben, jeg har skrevet sådan.;-((

Men - det kan ikke rigtig lykkes mig at uploade data følgende melding
kommer.
[kopi start]
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in
C:\webserver\dkfritidbil.dk\dfbwhois\mysql.php on line 11
[kopi slut]

MVH Hans

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-02-06 14:29

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det kunne være - den er fra første årgang, hvor kufferten blev til ;)
>
> Du har iøvrigt fået post fra mit system, så jeg .... ;)

OK Jan så kan du snart se min nye bil

MVH Hans

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-02-06 15:11

jan@stevns.net wrote:

> Og en af mine Scorpioer har ikke noget godkendelsesnummer ;)

Det har min tidligere Volvo V70 heller ikke...

Mon det har noget med import at gøre...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-02-06 15:32

meddelelse news:43ef420f$0>
> Det har min tidligere Volvo V70 heller ikke...
>
> Mon det har noget med import at gøre...

Det har det Morten, på importbiler er der _aldrig_ typegodkendelse, da
modellen jo afviger fra land til land. Eksempelvis manglende sideblink på
tysk importerede biler.

Ved dog at der i enkelte tilfælde er tilføjet G Nr. på importbiler, men der
er tale om en fejl.

MVH Hans

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-02-06 18:43

Hans L. Jørgensen wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:43ef420f$0>

> Det har det Morten, på importbiler er der _aldrig_ typegodkendelse, da
> modellen jo afviger fra land til land.

OK.

Fra : Leif Neland

Dato : 12-02-06 17:47

jan@stevns.net wrote:

> Og en af mine Scorpioer har ikke noget godkendelsesnummer ;)

Det har mine landcruisere heller ikke, hverken den, der står i garagen,
eller den, der sikkert er i Polen eller Afrika.

Leif

Fra : JS

Dato : 12-02-06 15:12

Morten Fruergaard wrote:

> http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp

Og hvor finder du så gældsoplysninger?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-02-06 15:54

JS wrote:

> Og hvor finder du så gældsoplysninger?

På statstidende.
http://www.statstidende.dk/

Fra : JS

Dato : 13-02-06 11:05

Morten Fruergaard wrote:

> På statstidende.
> http://www.statstidende.dk/

Hvor på statstidende.dk finder du gældsoplysningerne. Jeg kan simpelthen
ikke se hvor
Tak for hjælpen. Det er jo meget sjovt at se

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-02-06 13:25

JS skrev:
> Hvor på statstidende.dk finder du gældsoplysningerne. Jeg kan simpelthen
> ikke se hvor
> Tak for hjælpen. Det er jo meget sjovt at se

På forsiden vælger du 'Tingoplysninger'. Og så vælger du 'Bilbogen'.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 19:42

> http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp

Wow. Min slæde er der også.

Nogen ide om hvor de har sådanne informationer fra?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Deaster

Dato : 13-02-06 15:56

Rune Nicolajsen skrev:

> Wow. Min slæde er der også.
>
> Nogen ide om hvor de har sådanne informationer fra?
>
> Med venlig hilsen
>
> Rune.

Fra færdselsstyrelsen svjv.

Jesper