vw jetta trækaksler
Fra : jens b.

Dato : 10-02-06 20:35

Hej.

jetta`en "snakker" fra venstre side forrest----lød som defekt forhjulsleje og
skiftede så det !!
det var ikke godt, så det skulle skiftes, men den snakker stadig!
Når jeg drejer til den ene side, forsvinder det--så det er vel en trækaksel ?
Eller kan det være et leje i gearkassen ?
passer en jetta fra 91--1,8l med automatgear aksler med feks. en golf ?
hvem har evt. en billig aksel tæt på Horsens ?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.79.215.191)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-02-06 11:25

jens b. wrote:
> [...]
> det var ikke godt, så det skulle skiftes, men den snakker stadig!
> Når jeg drejer til den ene side, forsvinder det--så det er vel en

Tror nu ud fra beskrivelsen at det er det ydersteknokkelled der er
gået.

>Eller kan det være et leje i gearkassen ?

A tvivler.

Ifølge http://www.hovwdiaudi.dk/ der det det samme.

> hvem har evt. en billig aksel tæt på Horsens ?

Hvorfor skifte heletrækakslen når det yderstekadangled kan skiftes?
Koster ikke alverden.

mvh
Henning

Fra : Højby

Dato : 11-02-06 11:47

Hej Jens b.

Har samme problem med min Jetta fra 89. Snakker højt når jeg drejer til
venstre i 4. og 5. gear, samtidig med at jeg giver gas. Når jeg kobler ud er
der ingenting.
Har skiftet det yderste knokkelled. Det hjalp ikke. Så vi skal nok nærmere
gearkassen. Måske det inderste led er mere nærliggende.

Hvis du får løst problemet, så giv lige et praj. Så sparer jeg måske nærmere
fejlsøgning.

Lars