Registreringsafgift ved demobiler
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-06 19:01

Hej

Hvordan er reglerne omkring demobiler og registringsafgiften??
Jeg har hørt at der er "rabat" på registreringsafgiften, når der er tale om
en demobil.
Hvorfor forhandlerne har en økonomisk-fordel ved at sælge demobiler med få
km på tælleren til næsten ny-pris.
Hvilken rabat skal man have for at tage en demo-bil, som næsten ikke har
kørt noget.

Mvh Bo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-06 19:29

Bo og Tine wrote:
> [...]
> tale om en demobil.
> Hvorfor forhandlerne har en økonomisk-fordel ved at sælge demobiler
> med få km på tælleren til næsten ny-pris.

Med mindre at reglerne er lavet om, de seneste år, så er der ingen specielle
regler for demo biler mht afgiften.

> Hvilken rabat skal man have for at tage en demo-bil, som næsten ikke
> har kørt noget.

Den skal IMHO være lidt billigere, end en tilsvarende "alm" brugt bil.
Nøjagtigt hvormeget er svært at sige, da bilmærke/model også spiller ind
der.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-02-06 19:51

Bo og Tine skrev:

> Hvordan er reglerne omkring demobiler og registringsafgiften??
> Jeg har hørt at der er "rabat" på registreringsafgiften, når der er tale om
> en demobil.

Hvor stor rabatten er kan jeg ikke huske. Men jeg ved at grundprisen
skal justeres fra importøren. Der giver nedslag hos T&S. Mod at bilen
står i forhandlerens navn i tre måneder.

> Hvorfor forhandlerne har en økonomisk-fordel ved at sælge demobiler med få
> km på tælleren til næsten ny-pris.

Ja, og datteren/sønnen har den gratis i tre måneder med benzin.

> Hvilken rabat skal man have for at tage en demo-bil, som næsten ikke har
> kørt noget.

Et slag i bolledejen, 15%.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-02-06 21:03

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Et slag i bolledejen, 15%.

+ Div ekstra udstyr etc. . Det ER en brugt bil, som heller ikke bliver
erstattet som en ny ved en skade. Jeg er MEGET forbeholden for en demo, de
bliver behandlet, kørt som div. firmabiler, der som bekendt klare det mest
utrolige uden vedligehold, opmærksomhed ;).

Fra : Brian

Dato : 09-02-06 21:18

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> demo, de bliver behandlet, kørt som div. firmabiler, der som bekendt
> klare det mest utrolige uden vedligehold, opmærksomhed ;).

Jeg tror nu nok forhandleren skal sørge for, at en demobil fremtræder
fejlfri. Det hjælper ikke noget med en ½ defekt øse, hvis man vil sælge
biler

At de så til gengæld får tæsk, er jeg heller ikke i tvivl om.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-02-06 21:44

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse news:43eba351

> At de så til gengæld får tæsk, er jeg heller ikke i tvivl om.

My point.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-02-06 22:59

> My point.

Man skærer sig i hvert fald ikke på de tandhjul, der måtte være tilbage i
gearkassen.
Jeg ville kræve en overordentlig god og specificeret garantiaftale.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Aksel

Dato : 09-02-06 20:56

"Bo og Tine" <..> skrev i en meddelelse
> [...]
> km på tælleren til næsten ny-pris.
> Hvilken rabat skal man have for at tage en demo-bil, som næsten ikke har

Rabatten skal være forholdsvis stor, husk på at køberen forsikringsmæssigt
ikke er første ejer.

Hilsen Aksel

Fra : John Sahl

Dato : 09-02-06 20:58

Aksel wrote:
> Rabatten skal være forholdsvis stor, husk på at køberen
> forsikringsmæssigt ikke er første ejer.

Det har ikke nogen betydning hos alle selskaber!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede