Bil nr2 i Picasso størelsen
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-02-06 20:42

Hello,
Jeg har tittet lidt på en bil nr2 som skal fungerer som slavehest. Altså
bare en bil nr2 med en vis rummelighed.
Har kigget lidt på en Citrobang picasso/berlingo eller Opel Zafire på gule
plader.De kan nåes indenfor budget grænsen (75k) med lidt vilje.
Er der andre i den kategorina jeg gør kigge på?
Det skal være en af nyere dato da jeg har alergi overfor mekaniker regninger

Men hvordan er det nu med det gulplade - er det ikke først når totalvægten
er over 2t (som med picassoen) at der kommer en missundelses afgift hvis den
bliver brugt privat?
Hvad når den er under 2t i totalvægt?

--

/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Thomas J.

Dato : 09-02-06 09:04

Den Wed, 8 Feb 2006 20:41:58 +0100 sendte "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>er over 2t (som med picassoen) at der kommer en missundelses afgift hvis den

Så er misundelsesafgiften på 540 kr. pr. år. MEN registreringsafgiften
er også højere fra ny, og det afspejler sig sikkert også i
brugtpriserne.
Bare rolig, staten skal nok få pengene op af dine lommer på en eller
anden måde.

Vil du undgå misundelsesafgiften, skal bilen være reg. 1. gang før 2.
(eller 3.) juni 1998...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)