Ny bil
Fra : Ib Nielsen

Dato : 06-02-06 11:27

Står for at købe ny bil og er faldet for en Chevrolet Kalos 1,4 sx. Er der
nogen der ved noget om denne bil er den god? er Chevrolet et godt mærke?.
Ib

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 11:40

Ib Nielsen skriver:

> Står for at købe ny bil og er faldet for en Chevrolet Kalos 1,4 sx.

Fordi ??

> Er der
> nogen der ved noget om denne bil er den god? er Chevrolet et godt mærke?.

Chervrolet i den størrelse er og bliver en koraner (Daewoo) og har intet
med de rigtige Chervrolet at gøre. Deres Matiz har ikke fået gode
chrashtests, hvordan Kalo's en klarer sig ved jeg ikke.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 11:57

> Chervrolet i den størrelse er og bliver en koraner (Daewoo) og har intet
> med de rigtige Chervrolet at gøre.

Nope, den har NADA med US.Chevrolet at gøre. Det bliver den bestemt ikke
dårlig af, tværtimod, det var held at de ramte månen ;).

Fra : Broegger

Dato : 06-02-06 12:27

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev

> [...]
>
> Nope, den har NADA med US.Chevrolet at gøre. Det bliver den bestemt
> ikke dårlig af, tværtimod, det var held at de ramte månen ;).

Gjorde de da det? Jeg troede bare det var et kæmpe mediestunt optaget i
en Hangar.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 13:04

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

> Gjorde de da det? Jeg troede bare det var et kæmpe mediestunt optaget i
> en Hangar.

Jeg tror nu nok de har været der. Selv om man kan have sin tvivl, når man
har kendskab til deres især mekaniske formåen mht. detaljer,smartness. Magen
til skrammel, if you can't do it smart, do it big.....:(.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-02-06 21:22

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nu nok de har været der. Selv om man kan have sin tvivl, når man
> har kendskab til deres især mekaniske formåen mht. detaljer,smartness.
> Magen til skrammel, if you can't do it smart, do it big.....:(.

Der er da den gamle historie om hvad een af de amerikanske måne-astronauter
sku ha sagt medens de sad i dåsen og ventede på at blive fyret af: "...og
her sidder vi nu og vil flyve til månen i en maskine, bygget af dem der kom
med det billigeste bud....."

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-02-06 11:58

On Mon, 6 Feb 2006 11:26:48 +0100, "Ib Nielsen"
<ib.nielsen@nal-net.dk> wrote:

>Står for at købe ny bil og er faldet for en Chevrolet Kalos 1,4 sx. Er der
>nogen der ved noget om denne bil er den god? er Chevrolet et godt mærke?.
>Ib

Var Chevrolet forhandleren den første og eneste på din rute?!?

Undskyld den provokerende tone, men pengene kan efter min mening
bruges MEGET bedre:

Ny Fabia
Ny Fox
Brugt Golf
Ny/brugt Polo
Diverse japanere, f.eks. en Swift hvis den er stor nok.
Seat Ibiza.
Og næsten alle andre biler i prisklassen....

MVH
Kent Glerup

Fra : NS

Dato : 06-02-06 14:11

Kent Glerup skrev:

> [...]
> Diverse japanere, f.eks. en Swift hvis den er stor nok.
> Seat Ibiza.
> Og næsten alle andre biler i prisklassen....

Eller en FIAT Panda. Den har den fordel at den
ikke er en VW.

NS

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-02-06 16:24

GET bedre:

>Eller en FIAT Panda. Den har den fordel at den
>ikke er en VW.

Det var faktisk en ren forglemmelse at den ikke var på listen!
Også et yderst kvalificeret bud :)

Det er såmænd ikke fordi jeg er VAG-fikseret, det var bare lige de
hurtigste eksempler jeg kunne finde

MVH
Kent Glerup

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-02-06 12:06

> Står for at købe ny bil og er faldet for en Chevrolet Kalos 1,4 sx. Er der
> nogen der ved noget om denne bil er den god? er Chevrolet et godt mærke?.

Når du spørger bil-kendere - som dem herinde - så får du næppe mange rosende
ord med på vejen ift din nye forelskelse. Hvis du spørger din mor, synes hun
sikkert, at "den er fin".

Jeg ville- som andre - nok mig om efter en Fabia - eller måsk en Suzuki
Swift - alternativt en brugt Polo eller noget andet.

Ret beset er det en skod-bil - og jeg er enig med Bilmagasinet, der skriver:

"Kik efter en VW Fox eller Suzuki Swift."

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 21:12

> "Kik efter en VW Fox eller Suzuki Swift."

Jeg ville stave kik sådan her "kig".
Nu ved jeg at man ikke må kommentere stavefejl men når en stor skribent
som Jan W tilsyneladende laver en stavefejl må jeg da lige nævne det.

Jeg ved det ikke med sikkerhed men du er / var da skribent / journalist ikk'
?

Eller er det mig som tager fejl - ordbogen er for langt væk til jeg gider
kigge (kikke).

Mvh. Allan

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-02-06 23:08

> Eller er det mig som tager fejl

Ja

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-02-06 08:45

> Jeg ville stave kik sådan her "kig".

> Nu ved jeg at man ikke må kommentere stavefejl men når en stor skribent
> som Jan W tilsyneladende laver en stavefejl må jeg da lige nævne det.

Ok - men i et selvstændigt indlæg uden andet formål..?

I øvrigt er der valgfrihed mellem de to stavemåder - og det har der været
nogle år.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-06 21:59

> Ok - men i et selvstændigt indlæg uden andet formål..?

Beklager virkelig - efter nærmere overvejelser et komplet åndsvagt indlæg.
Har ikke engang drukket i dag.

> I øvrigt er der valgfrihed mellem de to stavemåder - og det har der været
> nogle år.

Det vidste jeg desværre ikke - desværre fordi så havde jeg ikke skrevet
noget så åndsvagt.

Allan

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-02-06 22:41

> Beklager virkelig - efter nærmere overvejelser et komplet åndsvagt indlæg.

Rolig nu - det er helt i orden..

--
/Jan W Nielsen

Fra : ???

Dato : 06-02-06 12:29

stil dig op på en tom sodavandsdåse og slå lidt på siden af den. det en nogenlunde
det samme som at chashteste bilen.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.92.115.93)

Fra : Thomas J.

Dato : 06-02-06 15:11

Den Mon, 6 Feb 2006 11:26:48 +0100 sendte "Ib Nielsen"
<ib.nielsen@nal-net.dk> følgende røgsignaler:

>Står for at købe ny bil og er faldet for en Chevrolet Kalos 1,4 sx. Er der
>nogen der ved noget om denne bil er den god? er Chevrolet et godt mærke?.

Jeg ved ikke om den er god, men jeg ville nok også kigge på nogle
flere mærker hvis jeg stod og skulle fyre 145.000 kr. af på en bil.

Personligt ville jeg nok se på en Toyota Aygo eller en Fiat Grande
Punto.
En Citroën C1 kan også lige erhverves indenfor prisgrænsen.
Ellers er der jo Hyundai Getz 1,6 5-d til 145.000 (selvom 1,4'eren er
udmærket).

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)

Fra : Kim Hansen

Dato : 06-02-06 19:10

Der er også Suzuki Ignis.

M.V.H

Kim Hansen

Vestfyn

Suzuki dl 650 V-Strom
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Steen F.

Dato : 06-02-06 21:11

Ib Nielsen wrote:
> Står for at købe ny bil og er faldet for en Chevrolet Kalos 1,4 sx.
> Er der nogen der ved noget om denne bil er den god? er Chevrolet et
> godt mærke?. Ib

Hvad med en ny Ford Fiesta fra 129.900 ?