regler for af/pålæsning tæt på et en sidev~
Fra : Jonas R.

Dato : 06-02-06 10:51

Hej,

Bor inde på østerbro og havde parkeret min bil så den var 2.7 meter fra en
sidevej til der hvor jeg bor. Men jeg var igang med en af/pålæsning og havde
katastrofe blink på.
Men alligevel har jeg fået en bøde hvor der står at han har ventet fra 17.08
til 17.08

Nu ved jeg godt at nogen ikke synes man skal pive, men altså det er pisse
træls når man er ved at flytte store ting at du skal parkere bilen langt
væk.
Anyways mit spørgsmål går på om nogen lige kan ridse reglerne for
af/pålæsning op. For jeg har nemlig tænkt mig at klage da jeg da mener han i
hvert fald burde have ventet 5 min.

/Jonas R.

Fra : alexbo

Dato : 06-02-06 11:03

"Jonas R." skrev

> Anyways mit spørgsmål går på om nogen lige kan ridse reglerne for
> af/pålæsning op. For jeg har nemlig tænkt mig at klage da jeg da mener han
> i hvert fald burde have ventet 5 min.

Færdselsloven
§ 29. Standsning eller parkering må ikke ske:
1) på fodgængerfelt eller ud for udkørsel fra cykelsti eller inden for en
afstand af 5 m foran fodgængerfeltet eller udkørslen,
2) i vejkryds eller inden for en afstand af 10 m fra den tværgående
kørebanes eller cykelstis nærmeste kant,

Standsning er kodeordet, af og pålæsning falder ind under standsning.

§ 32.
Stk. 3. Transport- og energiministeren kan fastsætte regler om anvendelse af
havariblink,

Og de handler ikke om brug af havariblink ved af og pålæsning.
Nu er det nok en parkeringsvagt der har noteret dig, ellers havde du også
fået en bøde for misbrug af havariblink.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jonas R.

Dato : 06-02-06 11:41

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
>
> § 32.
> Stk. 3. Transport- og energiministeren kan fastsætte regler om anvendelse

Yes yes det havde jeg sikkert og sådan havde det været. Men kan du så lige
sige mig om parkerings skal vente 3-5 min. inden de giver en bøde eller ej?

/Jonas R.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 11:42

"Jonas R." skriver:

> Yes yes det havde jeg sikkert og sådan havde det været. Men kan du så lige
> sige mig om parkerings skal vente 3-5 min. inden de giver en bøde eller ej?

Hvis der er standsning forbudt, er det nok at se at din bil ikke er
havareret.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jonas R.

Dato : 06-02-06 11:49

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Jonas R." skriver:

> Hvis der er standsning forbudt, er det nok at se at din bil ikke er
> havareret.

Oki det var jo bare sur røv, så må jeg huske at spørge p-vagten og han gider
hjælpe med at bære diverse ting 6 gader væk næste gang :)

Men takker.

/Jonas R.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-02-06 11:33

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Bor inde på østerbro og havde parkeret min bil så den var 2.7 meter fra en

parkeret ... hmmm ....

> sidevej til der hvor jeg bor. Men jeg var igang med en af/pålæsning og
> havde

af og pålæsning ....

2 modsætninger ... ;)

--