Citroen C8 versus Mitsubishi Grandis.
Fra : Lindberg Olesen

Dato : 06-02-06 10:37

Går og overvejer en af disse 2 biler.

Har prøvet C8 skal prøvekløre Grandis på Onsdag.

Begge er dejlige biler men hvad skal jeg vælge ?

Hvad ville du vælge og hvorfor ?

Jens

Fra : KASO

Dato : 06-02-06 11:58

"Lindberg Olesen" <spørg@mig.dk> skrev i en meddelelse
> Går og overvejer en af disse 2 biler.
>
> Har prøvet C8 skal prøvekløre Grandis på Onsdag.
>
> Begge er dejlige biler men hvad skal jeg vælge ?
>
> Hvad ville du vælge og hvorfor ?

Læs lidt her:
http://www.vibilagare.se/biltest.asp?guid=807A1E33-9EA4-4A7A-9802-A7F849C56AD8
(C8 og Peugeot 807 er samme bil)

http://www.vibilagare.se/provkort.asp?guid=C0EE2284-F7EC-41F0-A7E9-35EA56A6E757

Har du overvejet en "Camper-model" (med mindre vi taler gule plader)?

Fra : JS

Dato : 06-02-06 12:59

KASO wrote:
> [...]
>
> Har du overvejet en "Camper-model" (med mindre vi taler gule plader)?

Jeg ville i øvrigt helt klart have Renault Scenic med i opløbet. Det er en
rigtig god bil uden for meget fransk islæt.

Fra : Emer

Dato : 06-02-06 13:19

> [...]
> Går og overvejer en af disse 2 biler.
>
> Har prøvet C8 skal prøvekløre Grandis på Onsdag.
>
> Begge er dejlige biler men hvad skal jeg vælge ?

Det er kidt svært at være objektiv i emnet, men som langtidt ejer af
Mitsu´erne vil jeg helt sikkert vælge Grandis. Jeg har kørt ca. 600 kKm på
de sidste 7 år og har aldrig nogensinde blevet svigtet. Strækninge på 1500 -
1700 km ad gangen 4 - 5 gange om måneden helt uden problemer. Det var bare
nok med at passe bilen på en helt almindelig vis (bremser, olien,
kølervæske, dæk o.s.v.).

Hvis jeg var så rig, ville jeg uden tvivl vælge Mitsu.

Hilsener

Marek

Fra : Lindberg Olesen

Dato : 06-02-06 18:56

"Emer" <emerFJERN@FJERNcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>viano, fiat dukato osv) idet jeg også gerne skulle tiltrække hr og fru
>jensen når de skal køres til selskab. Jeg vil på intet tidspunkt få behov

C8 2,2 hdi Prestice koster incl moms + lev 233.000 som hyrevog og

Grandis 2,0 did 255.000 kr som hyrevogn har som sagt ikke prøvekørt Grandis
endnu men skal på onsdag.

Det der taler for C8 pt er at der er rigtigt mange dejlige aflæggerrum,
rolig motor (støjsvag) fås som 8 pers og en fornuftig pris.

Grandis inden prøvekørselen er udentvivl den frækkeste at se på de 2 bageste
sæder kan fældes ned ved behov for meget bagageplads med imod er prisen som
sagt lidt.
Grandis fås desuden ikke med tagrægling og dobbelt soltag i danmark.

Hvilken bil holder prisen bedst ?? her tænker jeg 3 år og 210000 km

Venligst

Jens

Fra : JS

Dato : 06-02-06 19:13

Lindberg Olesen wrote:
> [...]
> Grandis fås desuden ikke med tagrægling og dobbelt soltag i danmark.
>
> Hvilken bil holder prisen bedst ?? her tænker jeg 3 år og 210000 km

Hvorfor ikke se på en Grand Scenic som er en langt bedre bil end C8/807?

Fra : KASO

Dato : 09-02-06 07:56

> Hvorfor ikke se på en Grand Scenic som er en langt bedre bil end C8/807?

Det er en fremragende bil (jeg har selv en ), men den fåes ikke med
kombinationen diesel + automatgear, hvilket jeg går udfra er en forudsætning
til hyrevognsbrug?!?