/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
OT:Forbandede cyklister...
Fra : Mehmet Kesen


Dato : 05-02-06 07:44

Jep så skete det igen idag... Smed en kunde af ude i dragør, fik en
bestilling umiddelbart efter som skulle hentes.
På vej ud til kunden, lige pludselig, på en minimal oplyst vej kører hun ud
foran mig!!! Havde jeg bremset et 0,0001 sekund senere var hun nok blevet
pløget ned. Men en kombination af reaktions evne, held og fordelagtige
mercedes bremser gjorde at hun lever en dag mere ude i trafikken. Og måske
"forhåbenligt" lærer hun at sætte lys på sin F...... cykel!!!

Ok sorry, havde bruge for at komme af med det.

MK.



 
 
Jørgen M. Rasmussen (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-02-06 09:28


"Mehmet Kesen" <x m a h o @ H o t m a i l . c o m> skrev i en meddelelse

> Ok sorry, havde bruge for at komme af med det.
>
Og?, den slags sker dagligt i trafikken, den er ikke et samlebånd, hvor alt
er timet & tilrettelagt, så sid på dine hænder og træk vejret inden du
poster. Jeg er lige så tit nød til at bremse, fordi div. Taxa mener sig
hævet over vigepligten, måske fordi de har travlt med at komme ud til næste
kunde?. I sær i rundkørsler mener de ikke den gælder dem :(.



DJ Bobo \(211 16\) (05-02-2006)
Kommentar
Fra : DJ Bobo \(211 16\)


Dato : 05-02-06 15:26


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:43e5b61c$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Ok sorry, havde bruge for at komme af med det.

> Jeg er lige så tit nød til at bremse, fordi div. Taxa mener sig hævet over
> vigepligten, måske fordi de har travlt med at komme ud til næste kunde?.

Præcis - oplever det dagligt. Enten i byen eller ved lufthavnen, hvor de
åben-
bart tror, at venstre vognbane på motorvejen kun er for taxa'er. Hold da
til højre, for fan!

>> Ok sorry, havde bruge for at komme af med det.

Det samme hér !



Lars Fragstrup (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars Fragstrup


Dato : 05-02-06 12:53

Mehmet Kesen skriblede:
> Jep så skete det igen idag... Smed en kunde af ude i dragør, fik en
> bestilling umiddelbart efter som skulle hentes.
> På vej ud til kunden, lige pludselig, på en minimal oplyst vej kører
> hun ud foran mig!!! Havde jeg bremset et 0,0001 sekund senere var hun
> nok blevet pløget ned. Men en kombination af reaktions evne, held og
> fordelagtige mercedes bremser gjorde at hun lever en dag mere ude i
> trafikken. Og måske "forhåbenligt" lærer hun at sætte lys på sin
> F...... cykel!!!

Og så er det store spørgsmål: Hvad f..... ville
det have hjulpet hvis hun havde haft lys på.
Kører hun lige ud foran dig ville du nok ikke ha'
set lygten alligevel.

Taxa'er er sgu' dem der mindst af alle bør beklage
sig, de tror de har specielle færdselsregler og kan
tillade sig alt.

> Ok sorry, havde bruge for at komme af med det.

Ja, det er det samme her.


--
Lars Fragstrup



Per Henneberg Kriste~ (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 05-02-06 13:53


"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:43e5e72c$0$2972$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...

>> På vej ud til kunden, lige pludselig, på en minimal oplyst vej kører
>> hun ud foran mig!!! Havde jeg bremset et 0,0001 sekund senere var hun
>> nok blevet pløget ned. Men en kombination af reaktions evne, held og
>> fordelagtige mercedes bremser gjorde at hun lever en dag mere ude i
>> trafikken. Og måske "forhåbenligt" lærer hun at sætte lys på sin
>> F...... cykel!!!
>
> Og så er det store spørgsmål: Hvad f..... ville
> det have hjulpet hvis hun havde haft lys på.

Hun kunne f.eks. opdages noget før !!

> Kører hun lige ud foran dig ville du nok ikke ha'
> set lygten alligevel.

Hvor får du den logik fra? Så behøver jeg heller ikke køre med lys på min
bil?

> Taxa'er er sgu' dem der mindst af alle bør beklage
> sig, de tror de har specielle færdselsregler og kan
> tillade sig alt.
>
>> Ok sorry, havde bruge for at komme af med det.

Det er blevet meget bedre efter klippekortsindførelsen.


--
Per, Esbjerg



Ole Gaarde Kristense~ (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 05-02-06 17:56

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:43e5e72c$0$2972$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...
[KLP]
>
> Taxa'er er sgu' dem der mindst af alle bør beklage
> sig, de tror de har specielle færdselsregler og kan
> tillade sig alt.
>
Husk lige det næste gang du springer ind på bagsædet og siger "Hurtigt - til
stationen chauffør. Jeg har sovet over mig og skal nå toget!!!"
Men derudover er jeg næsten parat til at give dig ret i ovenstående - sådan
kan det ofte godt se ud - selvom jeg nu synes der er stor forskel på
Storkøbenhavn og provinsen (provinsen = resten af sjælland - har desværre
ikke så mange ture til "det mørke"

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Peter Weis (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 05-02-06 18:58

Ole Gaarde Kristensen wrote:

> kan det ofte godt se ud - selvom jeg nu synes der er stor forskel på
> Storkøbenhavn og provinsen (provinsen = resten af sjælland - har desværre
> ikke så mange ture til "det mørke"

Når jeg kører hjem (Nordsjælland) med en chauffør fra København, så
kører de s'gu ofte sjovt. Når man er ude på en landevej, lister de af
sted med 50, vistnok fordi fraværet af gadelamper gør dem usikre. Lige
så snart vi er inde i oplyste boligkvarterer, speedes der op til 80.
Så i gennemsnit overholder de hastighedsgrænserne.

mvh
Peter

Ole Gaarde Kristense~ (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 05-02-06 19:40

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:43e63d45$1$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> Ole Gaarde Kristensen wrote:
>
> Når jeg kører hjem (Nordsjælland) med en chauffør fra København, så
> kører de s'gu ofte sjovt. Når man er ude på en landevej, lister de af
> sted med 50, vistnok fordi fraværet af gadelamper gør dem usikre. Lige
> så snart vi er inde i oplyste boligkvarterer, speedes der op til 80.
> Så i gennemsnit overholder de hastighedsgrænserne.
>
HeHe - det lyder spøjst
Tror det er omvendt hernede - foden bliver altså tungere når sidste
gadelampe er passeret -)

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



JS (05-02-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 05-02-06 19:49

Ole Gaarde Kristensen wrote:
> - har desværre ikke så mange ture til "det mørke"

Ved du overhovedet hvad det betyder eller spiller du bare københavnersmart?




Ole Gaarde Kristense~ (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 06-02-06 06:41

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43e64884$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ole Gaarde Kristensen wrote:
> > - har desværre ikke så mange ture til "det mørke"
>
> Ved du overhovedet hvad det betyder eller spiller du bare
københavnersmart?
>

Ok ja - har skam været så langt ovre/oppe/ude at jeg ikke kunne huske
hvornår jeg sidst havde set en gadelampe
Men bare rolig - det er under alle omstændigheder kærligt ment. Synes det er
dejligt at man i sådan et lille land som vores kan være så forskellige. Det
er sgu en charme.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



JS (06-02-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 06-02-06 09:26

Ole Gaarde Kristensen wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43e64884$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Ole Gaarde Kristensen wrote:
>>> - har desværre ikke så mange ture til "det mørke"
>>
>> Ved du overhovedet hvad det betyder eller spiller du bare
>> københavnersmart?
>
> Ok ja - har skam været så langt ovre/oppe/ude at jeg ikke kunne huske
> hvornår jeg sidst havde set en gadelampe

De færreste ved at det henviser til religion (meget populært i disse dage):
"Bevingede Ord" angiver, at det mørke Jylland siden
1890'erne er blevet brugt om de egne af Jylland, hvor Indre Mission har
haft størst indflydelse.

> Men bare rolig - det er under alle omstændigheder kærligt ment.

Sådan læste jeg det også

> Synes det er dejligt at man i sådan et lille land som vores kan være så
> forskellige. Det er sgu en charme.

Helt enig.





Ukendt (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-06 09:39


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>> Synes det er dejligt at man i sådan et lille land som vores kan være så
>> forskellige. Det er sgu en charme.
>
> Helt enig.
>
Andre stede er der så ikke forståelse for, at man kan have forskellig mening
om tingene, og alligevel være nogenlunde "over ens", trist :((.



Johnny B [2000] (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Johnny B [2000]


Dato : 05-02-06 14:31

du nævner ikke noget om din hastighed i din mercer ?
- var den det tilladte eller +moms, som det nu hedder ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail




Bagdad Bob (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Bagdad Bob


Dato : 05-02-06 14:45


"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43e5fe11$0$177$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> du nævner ikke noget om din hastighed i din mercer ?
> - var den det tilladte eller +moms, som det nu hedder ?
>
> --
> Johnny B [2000 Frb.]
> "all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
> ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
> fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail
>
>

Idiot!

/Abildgaard



Johnny B [2000] (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Johnny B [2000]


Dato : 06-02-06 10:10

bagdadbob ... af hvilken grund kommer du med den smarte kommentar ????

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail




Kent Glerup (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 05-02-06 14:56

On Sun, 5 Feb 2006 14:30:43 +0100, "Johnny B [2000]"
<KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> wrote:

>du nævner ikke noget om din hastighed i din mercer ?
>- var den det tilladte eller +moms, som det nu hedder ?

Hvorfor er det at den stakkels chauffør skal mistænkeliggøres i den
grad?!? Bare fordi han sidder i en hyrevogn, er det jo ikke
ensbetydende med at han kører som en bøjet lort!

MVH
Kent Glerup

Johnny B [2000] (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Johnny B [2000]


Dato : 06-02-06 10:09

det var et simpelt spørgsmål ....

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail




Peter Weis (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 05-02-06 17:15

Mehmet Kesen wrote:

> Ok sorry, havde bruge for at komme af med det.

Ja, livet er fuldt af overraskelser ... nogle af dem lidt for hårrejsende,
Godt der ikke skete skade med nogen af jer.

mvh
Peter

Mehmet Kesen (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Mehmet Kesen


Dato : 05-02-06 19:54

Ok, Jeg må ærligt indrømme at det ikke var lige præcis den form for respons
jeg havde forventet, men ok, vi taxa chauffører er vidst også lidt selv
ude-om-det!

Under alle omstændighedder skete er ikke noget med hende. Men! om jeg havde
set hende hvis hun havde lys på? ja! 100%! Om hun var dreget hvis hun ikke
var pisse stiv? nej 100% ikke! og med hensyn til om fart grænserne bliver
overholdt kan jeg kun sige at i al den tid jeg har kørt taxa har jeg ikke
fået en eneste fart bøde!

Jeg er på arbejde og bliver nød til at udvise en form for proffesionalisme,
og som proffesionel chauffør bliver jeg nød til at være rolle-model ude i
traffikken, hvilket jeg så vidt det muligt også prøver på!

Jeg inderømmer at jeg nogle gange, når omtændighedderne er til det acc. lidt
hårdt, men jeg har altid limit på, så den kan simpelthen ikke overstige
hastighedsgrænsen! jeg ville ikke tjene noget, hvis jeg fik 500 kr i bøde
hver dag, - ville jeg???

At andre chauffører kører for stærk - tja det bliver i bare nød til at tage
op med dem. hæv bøde taksterne, skærp klippekorts ordningen - JEG ER
LIGEGLAD!

Og til sidst, jeg garanterer jeg for at hvis det var jer der sad i en Mercer
320E, så mange herinde ikke være et hak bedre end mange af mine kollegaer!
De fleste er dygtige og lovlydige borgere! også ude i traffiken!

takker for denne omgang...
mk



Leonard (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 05-02-06 20:03

"Mehmet Kesen" <x m a h o @ H o t m a i l . c o m> wrote:

> og med hensyn til om fart grænserne bliver
>overholdt kan jeg kun sige at i al den tid jeg har kørt taxa har jeg ikke
>fået en eneste fart bøde!

Ha, jeg kørte taxa i 3 år om natten og var kun i nærheden af
hastighedsgrænserne når jeg holdt stille - og jeg fik heller ikke en
eneste bøde - så det siger ikke så meget om hvordan du kører

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Torben Scheel (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-02-06 20:31

Leonard wrote:
> "Mehmet Kesen" <x m a h o @ H o t m a i l . c o m> wrote:
>
>> og med hensyn til om fart grænserne bliver
>> overholdt kan jeg kun sige at i al den tid jeg har kørt taxa har jeg ikke
>> fået en eneste fart bøde!
>
> Ha, jeg kørte taxa i 3 år om natten og var kun i nærheden af
> hastighedsgrænserne når jeg holdt stille - og jeg fik heller ikke en
> eneste bøde - så det siger ikke så meget om hvordan du kører
>
Du var vel aldrig i nærheden af københavn heller? Jeg vil mene at det
vil kræve stealth egenskaber af bilen at undgå fartbøder ved daglig
overtrædelse af hastighedsgrænserne i københavnsområdet idag.

Jeg forstår godt Mehmet's reaktion - trafikanter der ikke kan finde ud
af reglerne, eller sætte sig i andre gruppers sted er en plage. Det
eneste jeg kan brokke mig over er at han i sin frustration skriver F...
cyklist_er_ - det var jo _hende_ der var problemet - ikke den samlede
gruppe cyklister.

--
vh
Torben - der tit har lys på cyklen et stykke tid før og efter officiel
lygtetændingstid.

Mehmet Kesen (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Mehmet Kesen


Dato : 05-02-06 20:45

> Jeg forstår godt Mehmet's reaktion - trafikanter der ikke kan finde ud af
> reglerne, eller sætte sig i andre gruppers sted er en plage. Det eneste
> jeg kan brokke mig over er at han i sin frustration skriver F...
> cyklist_er_ - det var jo _hende_ der var problemet - ikke den samlede
> gruppe cyklister.

Ups, det lagde jeg sgu ikke engang mærke til.. :( Kom vidst selv til at
stemple alle cyklister... Beklager, men var rimelig træt på det tidspunkt.
:)

mehmet



Leonard (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 05-02-06 21:03

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Du var vel aldrig i nærheden af københavn heller?

Næh, det var før broen forbandt Jer med resten af resten af Europa

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Torben Scheel (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-02-06 22:31

Leonard wrote:
> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>
>> Du var vel aldrig i nærheden af københavn heller?
>
> Næh, det var før broen forbandt Jer med resten af resten af Europa
>
Det forklarer sagen. KBH ligner en OL åbningsceremoni efter mørkets
frembrud efterhånden

--
vh
Torben

Lars Fragstrup (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars Fragstrup


Dato : 06-02-06 06:32

Mehmet Kesen skriblede:

> Jeg er på arbejde og bliver nød til at udvise en form for
> proffesionalisme, og som proffesionel chauffør bliver jeg nød til at
> være rolle-model ude i traffikken, hvilket jeg så vidt det muligt
> også prøver på!

proffesionel chauffør det bliver du aldrig.



--
Lars Fragstrup



jan@stevns.net (06-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-02-06 06:46

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev :

>proffesionel chauffør det bliver du aldrig.

og det baserer du på ??


--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad fanden er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Mehmet Kesen (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Mehmet Kesen


Dato : 06-02-06 07:35


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:vjodu15ntchrr01dotejfvb07fktgs10k0@dtext.news.tele.dk...
> "Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev :
>
>>proffesionel chauffør det bliver du aldrig.
>
> og det baserer du på ??

Ja, det vil jeg også gerne lige have en forklaring på??


Mehmet



Lars Fragstrup (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars Fragstrup


Dato : 06-02-06 08:43

Mehmet Kesen skriblede:

> Ja, det vil jeg også gerne lige have en forklaring på??

Fordi det hedder professionel.



--
Lars Fragstrup



JS (06-02-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 06-02-06 09:27

Lars Fragstrup wrote:
> Mehmet Kesen skriblede:
>
>> Ja, det vil jeg også gerne lige have en forklaring på??
>
> Fordi det hedder professionel.

Har du set hvilken gruppe du er i?



Leonard (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 06-02-06 09:31

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> wrote:

>Fordi det hedder professionel.

Idiot!

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Lars Fragstrup (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars Fragstrup


Dato : 06-02-06 10:06

Leonard skriblede:

> Idiot!
>
> --
> Leonard
>>>> Never drive faster than Your Angels can fly :::
> ::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Du har ved en fejltagelse fået ombyttet det der
står over og under din signaturseparator.




--
Lars Fragstrup



Kim Frederiksen (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 06-02-06 11:36

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:43e71171$0$5806>
>
> Du har ved en fejltagelse fået ombyttet det der
> står over og under din signaturseparator.
>

LOL! Nemlig

mvh.
Kim Frederiksen



Klaus D. Mikkelsen (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-02-06 09:51

Lars Fragstrup skriver:
>
> Fordi det hedder professionel.

Er vi i dk.kultur.sprog, dk.retstavning eller dk.friti.bil ?

Personligt syntes jeg at du skylder Mehmet en undskyldning. Og for
eftertiden når du kommer med sådannne "sprogblomster", så krydre det med
en smiley.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mehmet Kesen (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Mehmet Kesen


Dato : 06-02-06 10:09


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43E70DEB.51A4F0E3@du.kan.finde.den...
> Lars Fragstrup skriver:
>>
>> Fordi det hedder professionel.
>
> Er vi i dk.kultur.sprog, dk.retstavning eller dk.friti.bil ?
>
> Personligt syntes jeg at du skylder Mehmet en undskyldning. Og for
> eftertiden når du kommer med sådannne "sprogblomster", så krydre det med
> en smiley.
>
>
> Klaus

Jeg var ikke helt sikker på hvad lars skulle have af svar, for det kunne
godt være at han måske havde glemt en smiley, men jeg takker "og bukker" for
din opbakning. :))

Mehmet



Ukendt (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-06 07:38


"Mehmet Kesen" <x m a h o @ H o t m a i l . c o m> skrev i en meddelelse

> Ok, Jeg må ærligt indrømme at det ikke var lige præcis den form for
> respons jeg havde forventet,

Hvad havde du så ventet?, at vi havde startet en hetz mod cyklisterne???.
Det giver et forkert billede i mit hoved i disse dage :((.



Thomas J. (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 06-02-06 08:42

Den Mon, 6 Feb 2006 07:37:45 +0100 sendte "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> følgende røgsignaler:

>
>"Mehmet Kesen" <x m a h o @ H o t m a i l . c o m> skrev i en meddelelse
>
>> Ok, Jeg må ærligt indrømme at det ikke var lige præcis den form for
>> respons jeg havde forventet,
>
>Hvad havde du så ventet?, at vi havde startet en hetz mod cyklisterne???.
>Det giver et forkert billede i mit hoved i disse dage :((.

Sådan noget i retning af afbrændte cykelskure.... *G*

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)
Yamaha Aerox RR '04 (1470 km)
Medtronic 6931-65cm '05 (18 stød)

Johnny B [2000] (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Johnny B [2000]


Dato : 06-02-06 10:21

nu må jeg jo hellere skrive at dette ikke angår dig men generelt i branchen
.... farten sænkes jo kun når i får en besked om at der er kontrol ikk' ?
- hvis nu alle andre der har fået klip i kortet havde denne "kontakt"
mulighed, havde så også fået klip i kortet ? ... næppe

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail



Mehmet Kesen (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Mehmet Kesen


Dato : 06-02-06 10:43

> nu må jeg jo hellere skrive at dette ikke angår dig men generelt i
> branchen ... farten sænkes jo kun når i får en besked om at der er kontrol
> ikk' ?
> - hvis nu alle andre der har fået klip i kortet havde denne "kontakt"
> mulighed, havde så også fået klip i kortet ? ... næppe

Prøver at tage diskusionen her i en lidt anden retning...

Synes at jeg på et tidspunkt læste at det ikke er "kun er" farten der
dræber... I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen der har en
opgørelse eller statisktik over hvor mange moderat alvorlige
trafik-hændelser taxa´er er involveret i?

Mehmet



Ole Gaarde Kristense~ (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 06-02-06 16:03

"Mehmet Kesen" <x m a h o @ H o t m a i l . c o m> skrev i en meddelelse
news:43e71a0a$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
[KLIP]
> Prøver at tage diskusionen her i en lidt anden retning...
>
> Synes at jeg på et tidspunkt læste at det ikke er "kun er" farten der
> dræber... I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen der har en
> opgørelse eller statisktik over hvor mange moderat alvorlige
> trafik-hændelser taxa´er er involveret i?
>
Moderat alvorlige - øhh - et svært begreb (selv om jeg tror jeg ved hvad du
mener
TekstTV var "ude med riven" her forleden dag og påstod at det var mere end
500 alvorlige ulykker med personskade om året.
Igen - og det er ikke fordi jeg ikke vil sammenlignes med storbykolleger -
hvis man regner de helt store byer fra tror jeg en Taxa er et meget sikkert
sted at opholde sig i og omkring. Generelt tror jeg nu der i det hele taget
sker flere ulykker i større byer med mere trafik, flere
fodgængere/cyklister, og en lidt anden mentalitet.

Jeg har på et tidspunkt læst nogen tal fra Trafik (som er vognmændenes eget
forsikringsselskab der svjv forsikrer ca halvdelen af landets taxaer), men
jeg kan da naturligvis ikke finde den artikel lige nu [:- (og den er ikke på
deres hjemmeside men jeg leder videre). De har i hvert sat ind over for unge
chaufføer i specielt København, og svjh har det betydet dobbelt selvrisiko
for vognmænd med chauffører under 31 år. Og det har vist hjulpet.

Her i byen kan jeg kun komme i tanke om 4-5 ulykker med personskade hvor en
af vores vogne har været involveret i de godt 14 år jeg har trillet rundt.
Kun i et af de tilfælde var det taxaen der var skyld i ulykken. Der har
sikkert været et par andre uheldigheder som jeg enten ikke ved noget om
eller har glemt (småting undtagen for dem det er gået ud over naturligvis).

I betragtning af hvor mange kilometer vi kører tror jeg (og det er kun er
fornemmelse) at en taxa er et meget sikkert sted at opholde sig i trafikken,
og jeg tror ligeledes vi er sikre at omgås for andre.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Leonard (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 06-02-06 19:47

"Mehmet Kesen" <x m a h o @ H o t m a i l . c o m> wrote:

>Jeg er på arbejde og bliver nød til at udvise en form for proffesionalisme,
>og som proffesionel chauffør bliver jeg nød til at være rolle-model ude i
>traffikken, hvilket jeg så vidt det muligt også prøver på!

Forøvrigt stor ros for den holdning du har til din rolle i trafikken,
tænk hvis alle der kører i bil med reklamer på havde samme holdning.

Desværre ses det altfor ofte at alle slags erhverschauffører mener at
netop deres erhverv berettiger dem til at have deres egne
færdselsregler.

Jeg må indrømme at selvom jeg gav udtryk for den samme holdning, da
jeg kørte hyrevogn, så kneb det meget med at vise det med den korrekte
opførsel i trafikken.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Ukendt (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-02-06 22:36

Ja, Mehmet - så skete det også for dig...

Du skriver et ganske udemærket indlæg, som beskriver en situation _mange_
kan genkende. Alligevel er der straks en flok tåber der farer i blækhuset og
overfalder dig og taxachauffører generelt. Jeg har ikke nogen forklaring -
men jeg håber det skyldes anonymiteten. Jeg oplever aldrig at folk
overfalder mig (verbalt), når jeg lufter en tilsvarande oplevelse - eller
spørger om *etellerandet*. Her på usenet er det snart kotyme at man lige
stikker folk et par nedladende, belærende ord med på vejen, omend man kun
kender en flig af virkeligheden.
Oplever i andre det IRL ? Jeg gør ikke, men jeg sidder og undrer på om det
måske er fordi jeg er 1.95 og vejer 125+ kg??
Nå, men husk lige lygterne og færdselsreglerne generelt, når i cykler, ik?
Det er trods alt jer, der går værst ud over :)
Mvh Tommy



Uffe Ravn (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 05-02-06 23:02


"Mehmet Kesen" <x m a h o @ H o t m a i l . c o m> skrev

> Og måske
> "forhåbenligt" lærer hun at sætte lys på sin F...... cykel!!!

Nårh, det var såmænd bare en selvmordscyklist du mødte :-|

Mvh. Uffe Ravn



Ukendt (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-02-06 23:18


"Mehmet Kesen" <x m a h o @ H o t m a i l . c o m> wrote in message
news:43e59e65$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> Og måske "forhåbenligt" lærer hun at sætte lys på sin F...... cykel!!!

Du er ikke alene i din irritation over hvordan cyklister tosser rundt. Hver
eneste dag ser jeg, hvordan cyklister tordner over for rødt, over i
fodgængerovergange, henover fortove, etc. De værste er de der 30-something
flippertosser på Christiania-cykler og lignende med børnecontainer foran,
som ikke blot udsætter sig selv om deres små Gustav-Silas og Ida-Ingeborg
for livsfare, men også lærer deres børn, at love kun er noget man
overholder, hvis man har lyst.

Det er simpelthen fuldstændigt forrykt og uansvarligt.

Mvh, Ulrik

....som både er billist og passioneret cyklist, men stadig holder for rødt
lys og bruger cykellygter. Det ER muligt.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408604
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste