Røglugt fjernes?
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 04-02-06 22:14

Hejsa,

Jeg har købt en brugt bil, som tydeligvis har tilhørt en ryger. Efter en
grundig rengøring ser den fin ud, men der hænger stadig en del røglugt i
bilen.

Så er der gode idéer eller erfaringer med, hvad der eventuelt kan afhjælpe
dette helt eller delvis?

vh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 22:30

On Sat, 4 Feb 2006 22:13:55 +0100, "Michael Nørgaard"
<nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote:

> [...]
>bilen.
>
>Så er der gode idéer eller erfaringer med, hvad der eventuelt kan afhjælpe

Prøv at lade en skål eddike(uden låg på!!) stå i bilen et døgns tid -
eller bare natten over. Det skulle hjælpe.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 04-02-06 22:38

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> On Sat, 4 Feb 2006 22:13:55 +0100, "Michael Nørgaard"
> <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote:
> Prøv at lade en skål eddike(uden låg på!!) stå i bilen et døgns tid -
> eller bare natten over. Det skulle hjælpe.

Det var da en besnærende simpel løsning, den prøver jeg straks - jeg tager
en hel spand

vh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-06 23:28

"Michael Nørgaard" skriver:

> Det var da en besnærende simpel løsning, den prøver jeg straks - jeg tager
> en hel spand

Nej, så kommer den til at lugte af eddike.

En underkop med eddike.
Eller et sæt nye dæk.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : KASO

Dato : 06-02-06 08:31

> "Michael Nørgaard" skriver:

> Nej, så kommer den til at lugte af eddike.

Kun hvis du glemmer at flytte den før du kører

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-02-06 22:56

> [...]

>bilen.
>
>Så er der gode idéer eller erfaringer med, hvad der eventuelt kan afhjælpe

R10 lugtfjerner.

/Hans

Fra : Thomas J.

Dato : 04-02-06 23:02

Den Sat, 4 Feb 2006 22:13:55 +0100 sendte "Michael Nørgaard"
<nyhedsgruppe@hejza.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>bilen.
>
>Så er der gode idéer eller erfaringer med, hvad der eventuelt kan afhjælpe

Hvis ingen af rådene skulle virke tilfredsstillende, så er der vist
kun én løsning: Ozon-behandling (koster vist i omegnen af 2-3000 kr.)

Den fjerner til gengæld alle fremmede lugte, så bilen lugter af ny
bil.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)

Fra : Ole

Dato : 04-02-06 23:44

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote in message
> [...]
> bilen.
>
> Så er der gode idéer eller erfaringer med, hvad der eventuelt kan afhjælpe

Det skul´le du have tænk over før du købte den.

Men prøv www.Tidycar.dk

Ole

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-02-06 01:25

"Ole" <O@cib.dk> skrev i en meddelelse

> Det skul´le du have tænk over før du købte den.
>
> Men prøv www.Tidycar.dk

Hvorfor dog det når eddike kan gøre det?

--
Per, Esbjerg

Fra : Allan Nørregaard

Dato : 05-02-06 10:37

Hej!!

Prøv en bedemand??

Ja, det lyder bizart!!.

Men de har et stof som de bruger, når kunderne bliver lidt, skal vi sige
(overgemte).

Det er en lille flaske, og bare 1 - 2 dråber af det stof gør underværker,
din bil skal derefter stå en weekends tid med vinduerne på klem, og så er
den klar til at bruge.

Hilsen

Allan Nørregaard

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-02-06 15:29

"Allan Nørregaard" <Bygmarken.34@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> din bil skal derefter stå en weekends tid med vinduerne på klem, og så er

Gad vide hvor mange liter der skal til, når folk når det flydende stadie?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 05-02-06 16:12

Tusind tak for de mange gode råd, jeg laver en prioritering af mulighederne
og starter med eddiken inden jeg skrider til ozon og bedemand

vh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 17:01

Sonax havde engang noget der hed smoke remover på en spraydåse det virker
"forRygende" et godt pust hist og her og selv fruen kunne ikke lugte hvis
jeg var kommet til smøge den i bilen.

--
Hygge

Jan