Hvor gammel for at udstyr er afgiftsfri
Fra : Johnny Johansen

Dato : 04-02-06 20:51

Jeg overvejer at importere en bil fra Tyskland og har hørt hvis bilen er
over 8 år gammel skal man ikke betale afgift af udstyr.....passer det?

Hilsen Johnny

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-02-06 22:54

Johnny Johansen wrote:
> Jeg overvejer at importere en bil fra Tyskland og har hørt hvis bilen er
> over 8 år gammel skal man ikke betale afgift af udstyr.....passer det?

Njah - afgiften bliver i omegnen af 63% af en tilsvarende nysynet bil
solgt hos forhandler i DK - så din tyske pris + transport, syn, tid og
manglende garanti skal holde sig under de resterende 37% (eller
bilmodellen skal være speciel og ikke til at finde i DK).

Normalt kan det kun svare sig hvis man synes det er sjovt, men der er
undtagelser. Dem der ikke kunne svare sig kan du finde i DBA uden
afgift. http://bilimport.tkrath.dk er din ven.

--
vh
Torben - importeret Audi 80 Avant

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-02-06 23:19

> [...]
>
> Normalt kan det kun svare sig hvis man synes det er sjovt, men der er
> undtagelser. Dem der ikke kunne svare sig kan du finde i DBA uden afgift.

Hej Torben

Det er også min oplevelse - men netop det at udvalget er så stort, gør
det jo lidt sjovere

Jeg er lige nu ved at importere en BMW - og det er ikke nemt at
finde en 528i (E39) herhjemme, der for det første har den rigtige
farve (sølv), steptronic, org. soltag, klima, el-læder sæder, stor
bordcomputer, stort hifi, ASC, DSC osv. - men det er forholdsvis
nemt i tyskland

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-02-06 11:09

Brian S Jensen wrote:

> [...]
> farve (sølv), steptronic, org. soltag, klima, el-læder sæder, stor
> bordcomputer, stort hifi, ASC, DSC osv. - men det er forholdsvis

Nemlig. Jeg gik på kompromis med farven, men jeg fik en tidlig Audi 80
avant med 2,3 motor - præcis som jeg ønskede mig. Alder, manuelt
rudehejs, "manglende" soltag, ingen airbags og lidt falmet lak bør
trække afgiften ned ligesom det trak ebayprisen ned. Vognen er som ny i
karossen rustmæssigt og motoren spiller bare. At der ikke er meget
elektronikgøgl i den er en fordel for mig, da jeg vil holde
vedligeholdelsestid og -omkostninger nede.

I DK tror ejerne at bilen er af guld..

--
vh
Torben - med 2 MC'er og en bil fra ebay..

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-02-06 11:31

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

>Nemlig. Jeg gik på kompromis med farven, men jeg fik en tidlig Audi 80
>avant med 2,3 motor - præcis som jeg ønskede mig.

Nu bliver jeg meget nysgerrig - hvad farve har den motor da ?

>I DK tror ejerne at bilen er af guld..

Nej - de er betalt med guld ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-02-06 12:38

jan@stevns.net wrote:

> Nu bliver jeg meget nysgerrig - hvad farve har den motor da ?

Indvendigt eller udvendigt? Spøg til side - den er sådan lidt falmet
motorfarvet

> Nej - de er betalt med guld ;)

Jah - det var en dyr lille st.car dengang i starthalfemserne. Men jeg
vil have min "billigt". Projektet løber op i 70-75K anyway.

--
vh
Torben

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-02-06 12:47

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

>Indvendigt eller udvendigt? Spøg til side - den er sådan lidt falmet
>motorfarvet

Nu håbede jeg jo ikke du ville fare ud og skille den ad ;)

Min ene motor (pontiac'en) er gul, Rekorden's er blå, så det kunne jo
være nogen havde malet din også

>Jah - det var en dyr lille st.car dengang i starthalfemserne. Men jeg
>vil have min "billigt". Projektet løber op i 70-75K anyway.

Jeg *tør* slet ikke tænke på hvor jeg ender, når vi går igang med at
restaurere den gule satan.

--
jan@stevns.net

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-02-06 13:25

Hej!

jan@stevns.net wrote:
> Jeg *tør* slet ikke tænke på hvor jeg ender, når vi går igang med at
> restaurere den gule satan.

Men vi venter spændt på en fotostorie

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mere FireFly? Så udfyld din Browncoat-profil nu!

http://www.fireflyseason2.com/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-02-06 13:43

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Men vi venter spændt på en fotostorie

Den skal nok komme ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad fanden er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-02-06 14:06

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Den skal nok komme ;)

Godt så :)

(Selv om jeg godt ved, du har nok at se til lige i øjeblikket...)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-02-06 14:11

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Godt så :)

;)

>(Selv om jeg godt ved, du har nok at se til lige i øjeblikket...)

Der er jo både arbejde ( i bunker ) - og et lille problem nede sydpå,
der koster en forbandet masse tid, tid jeg bestemt hellere ville bruge
på at pusle med bilen.

Jeg var kørende derned i den sidste weekend - hold fest, vintervejr,
og sådan en kasse - *det* er ikke en god kombination, men slet ikke
uden morsomme oplevelser. Man kan ganske enkelt ikke tænke på at nyse,
uden man holder ned snuden den gale vej , og snekæder til så store
valser, er ikke ligefrem hyldevarer

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-02-06 14:54

jan@stevns.net wrote:

> Der er jo både arbejde ( i bunker ) - og et lille problem nede sydpå, der
> koster en forbandet masse tid, tid jeg bestemt hellere ville bruge på at
> pusle med bilen.

Forståeligt. Men første prioritet er jo at holde varmen(!).

> [...]
> snuden den gale vej , og snekæder til så store valser, er ikke ligefrem

Hehe, hvad havde du regnet med? 2 tons jern, 400HK og 335mm sommerdæk - dét
havde jeg fanden galeme ikke forsøgt mig med

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-02-06 20:59

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Forståeligt. Men første prioritet er jo at holde varmen(!).

***host.wav*** mon ikke ;(

>Hehe, hvad havde du regnet med? 2 tons jern, 400HK og 335mm sommerdæk - dét
>havde jeg fanden galeme ikke forsøgt mig med

Gu havde du så din lystløgner - specielt hvis der stod Challenger på
bagsmækken ;)

Så nem er jeg heller ikke ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-02-06 21:29

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Gu havde du så din lystløgner - specielt hvis der stod Challenger på
> bagsmækken ;)

Du misforstår mig :) Jeg havde ikke forsøgt i _vintervej_... Gu' fanden ville
jeg da forsøge i sommertiden :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-02-06 21:35

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Du misforstår mig :) Jeg havde ikke forsøgt i _vintervej_... Gu' fanden ville
>jeg da forsøge i sommertiden :)

end ikke 10 smiley'er kan redde din sag, du havde sgisme grinet som en
flækket træsko hele vejen ! Narjjjj du - den skal du længere ud på
bøeh'eren med ;)

Selv færgen var yderst livlig idag, da jeg trillede til Klarskov lidt
over middag, medens det føg omkring mig, med biler der endte i
grøfterne - de der forhjulstrækkere ka' da helle rikke hitte u' a' ed

"Andre" smider snekæderne agter, og bruger det dejligt frie 3'spor

5 biler så jeg prøve kunsten efter, de endte alle på tværs - åehhædrrr

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-02-06 21:43

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> end ikke 10 smiley'er kan redde din sag, du havde sgisme grinet som en
> flækket træsko hele vejen ! Narjjjj du - den skal du længere ud på
> bøeh'eren med ;)

Ved snart ikke hvad jeg skal svare

> Selv færgen var yderst livlig idag, da jeg trillede til Klarskov lidt
> over middag, medens det føg omkring mig, med biler der endte i
> grøfterne - de der forhjulstrækkere ka' da helle rikke hitte u' a' ed

"Folk" kan ikke hitte u' a'ed... Jeg klarer mig glimrende i snevejr (7-9-13).
Det drejer sig om at synes, at udskridninger er sjove!

> "Andre" smider snekæderne agter, og bruger det dejligt frie 3'spor

What, holder du ikke til højre?

> 5 biler så jeg prøve kunsten efter, de endte alle på tværs - åehhædrrr

:)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-02-06 21:46

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>What, holder du ikke til højre?

Ikke når højre spor er fyld op med lastbiler, der kæmper sig op ad
bakkerne, og midterbanen vanen tro er fyldt op med alle de andre

Inclusive dem der vanligen kører i magnetbanen, men ikke turde i dag,
pga snedybden - heldigt for mig ;)