Så kan man snakke om at det er glat :-)
Fra : Brian S Jensen

Dato : 03-02-06 16:46

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-02-06 16:56

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43e37abe$0$99990$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> http://www.funpic.hu/files/pics/00027/00027524.wmv

De hopper ud af bilen fordi de er ved at ramme en anden bil. Det _må_ da
være noget der er sat op ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-02-06 17:14

> De hopper ud af bilen fordi de er ved at ramme en anden bil. Det _må_ da
> være noget der er sat op ...

Nej, nej - det er amerikanere - i det land findes mennesker, der er dummere,
end vi har fantasi til at forestille sig.

(Der findes også folk der er tilsvarende klogere - herhjemme er vi sgu
(næsten) alle bare sådan nogenlunde almindelige)

Måske tror de, en bil springer i luften, hvis den kører ind i noget -
seriøst - de kan være uden for normal fatteevne uvidende.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-02-06 18:47

Jan W Nielsen wrote :
> Måske tror de, en bil springer i luften, hvis den kører ind i noget - seriøst
> - de kan være uden for normal fatteevne uvidende.

Det er faktisk ikek engang løgn, det er der mange der tror - sådan er
det jo i film!

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Armand

Dato : 03-02-06 17:18

Per Henneberg Kristensen skrev:
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De hopper ud af bilen fordi de er ved at ramme en anden bil. Det _må_ da
> være noget der er sat op ...

Jeg opfatter som skrevet andetsteds staklerne som værende amerikanere
der aldrig ført har oplevet snefald og er udsat for det p.g.a. naturens
luner. Derved er det en absolut fremmed situation, og derfor ser man
ikke korrekt reaktion pr. refleks, men istedet stress og alt for meget
tid til at tænke p.g.a. den langsomt glidende hændelse - Og dét behøver
ikke ligefrem at være grobund for solide beslutninger

--
Armand.
(hvis 18-årige datter fortæller at godt og vel halvdelen af pigerne på

(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : Kim Persson

Dato : 03-02-06 17:49

> [...]
> p.g.a. den langsomt glidende hændelse - Og dét behøver ikke ligefrem at

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes. Personligt tror jeg, jeg ville blive
siddende. Men har endnu ikke afprøvet det.
Omvendt så kan selv de mindste sammenstød give piskesmæld som er yderst
ubehagelige at leve med resten af sine dage.

Og vi ser jo at bilerne dårligt nok når at holde stille fra deres eget
sammenstød førend de selv påkøres bagfra.
Men det er heller ikke for smart at hoppe på vejbanen, når alle bilerne
kurer rundt...

Så der er både for og imod set fra min side.

//Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-02-06 18:44

"Kim Persson" <5th@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Omvendt så kan selv de mindste sammenstød give piskesmæld som er yderst
> ubehagelige at leve med resten af sine dage.

Man får ikke piskesmeld ved så lav hastighed. Og slet ikke når det man kører
ind i giver sig.

--
Per, Esbjerg

Fra : Basil

Dato : 03-02-06 23:41

Per Henneberg Kristensen skrev d. 03-02-2006 i meddelelse
<43e39658$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Man får ikke piskesmeld ved så lav hastighed. Og slet ikke når det man kører
> ind i giver sig.

Øhh, så faker min kæreste altså på 3. år nu ?
Det må jeg hellere sige til hende og hendes læge og hendes forsikring

Kai

Fra : SB

Dato : 04-02-06 11:30

> Øhh, så faker min kæreste altså på 3. år nu ?
> Det må jeg hellere sige til hende og hendes læge og hendes forsikring
>
> Kai

Du skal da ikke fortælle det til forsikringen

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 11:49

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-02-06 17:39

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in news:43e37cf8$0
$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De hopper ud af bilen fordi de er ved at ramme en anden bil. Det _må_ da
> være noget der er sat op ...

Jeg tror på ingen måde det er sat op.. det ligner bare typisk amerikansk...
på godt og ondt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 03-02-06 16:57

Brian S Jensen fik sine fingre den 03 feb 2006 til at fremtrylle
følgende i dk.fritid.bil:

> http://www.funpic.hu/files/pics/00027/00027524.wmv

nej det hedder vinterdæk, eller endnu bedre snekæder.

Nej jeg glemte da helt, hvorfor overhovedet kører ud i sådan et vejr,
og hvorfor prøve at stoppe bilen ved at hoppe ud af den ;)

Fra : NS

Dato : 03-02-06 17:44

apollo14 aka Kenneth Rugaard skrev:
> [...]
>

> Nej jeg glemte da helt, hvorfor overhovedet kører ud i sådan et vejr,
> og hvorfor prøve at stoppe bilen ved at hoppe ud af den ;)

Har du nogensinde prøvet at kører ned ad en galt
bakke, hvor der bare ikke er friktion nok til at
standse bilen? Det har jeg og det er satme en
mærkelig og ubehagelig fornemmelse kan jeg love
dig for. Man aner virkelig ikke, hvad man skal
stille op.

NS

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 03-02-06 18:55

NS fik sine fingre den 03 feb 2006 til at fremtrylle følgende i
> [...]

> standse bilen? Det har jeg og det er satme en
> mærkelig og ubehagelig fornemmelse kan jeg love
> dig for. Man aner virkelig ikke, hvad man skal

Ja det har jeg, har prøvet det samme som det der blev vist. Og jeg kan
kun sige vinterdæk ligemeget hvad er gud's gave. Men man kan jo også se
der bliver kørt for hurtigt. Har endda prøvet at kører op af en bakke,
og så kun komme halvvejs, så er der kun en vej og det er baglæns.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 20:34

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er friktion nok til at standse bilen? Det har jeg og det er satme en
> mærkelig og ubehagelig fornemmelse kan jeg love dig for. Man aner virkelig

Har jeg også prøvet et par gange. Alle gange var det ved isslag at det gik
galt. Den ene af gangene havde jeg nær ramt en cyklist selv om jeg kun kørte
med ca. 2-3 Km/t....bilen gik bare over imod hende....hun nåede lige at
flytte sig....har heldigvis aldrig kørt ind i noget men det er rimelig grimt
når bare bilens egenvægt får den til at glide selv ved tomgangshastighed i
1. gear

--
Tom

Fra : Fam. Olsen

Dato : 04-02-06 13:35

> [...]

> er friktion nok til at standse bilen? Det har jeg og det er satme en
> mærkelig og ubehagelig fornemmelse kan jeg love dig for. Man aner virkelig

Ja jeg gjorde det så sent som i går i min 22T bjærgningsvogn ude i vores
øvelsesterræn. Nede i bunden af bakken drejede sporet 90 grader og følger en
lille å. Hvis vi fortsatte lige ud i svinget ville vi ende ude i åen, så det
var bare at slippe bremsen og dreje i rette tid. Så kom der kæder på og jeg
og jeg fik løst min opgave.

MVH Niels

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-06 19:33

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> wrote in message

> Nej jeg glemte da helt, hvorfor overhovedet kører ud i sådan et vejr,
> og hvorfor prøve at stoppe bilen ved at hoppe ud af den ;)

Det kunne godt virke med ham der har åbnet døren i højre side, for at virke
som en sneskraver, men det virkede vist heller ikke..... Men hvorfor
stoppede den første bil, der på vejen? kan være det var ham der var kamera
manden

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 20:35

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stoppede den første bil, der på vejen? kan være det var ham der var kamera

Han skulle bare have fikset en ny kofanger på forsikringen

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 03-02-06 17:03

Brian S Jensen skrev:
> http://www.funpic.hu/files/pics/00027/00027524.wmv

Mon ikke det snarere er dækkenes egenskaber frem for ekstremt glatføre :-/
Ved pludselig snefald i egne af USA(?) der ikke er vant til sådant, kan
man ikke bebrejde folk ikke at have vinterdæk monteret!

Sjovt/forskrækkende at se folks reaktioner på den uvante situation, og
særdeles tankevækkende at klippet ikke viser én eneste airbag der knalder!

--
Armand.
.. .
..

Fra : Karsten Andersen

Dato : 03-02-06 17:38

Fri, 03 Feb 2006 17:03:09 +0100, skrev Armand, på 31 linier, i
<q8LEf.7017$Cl2.135435@news000.worldonline.dk>, :

Pga farten er ikke stor nok til dette.
den ville jo heller ikke hjælpe

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-02-06 17:40

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in

> Sjovt/forskrækkende at se folks reaktioner på den uvante situation, og
> særdeles tankevækkende at klippet ikke viser én eneste airbag der
> knalder!

Det er kun godt, at posen ikke blæses op... der er slet ikke fart nok på
til at den er nyttig. Har selv oplevet noget lign hastighed dog på tør
vej.. der var jeg glad for at posen ikke sprang.. for det var ikke "værre"
end et hårdt sammenstød i en radiobil.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : NS

Dato : 03-02-06 17:45

Armand skrev:

> [...]
>
> Sjovt/forskrækkende at se folks reaktioner på den uvante situation, og
> særdeles tankevækkende at klippet ikke viser én eneste airbag der knalder!

Airbags ryger ikke ved sådan nogle små sammenstød
som de der. Der skal mere til. Det er jo ikke helt
ufarligt med en airbag, der springer, så der skal
absolut være grund til det før den går.

NS

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-02-06 21:21

> http://www.funpic.hu/files/pics/00027/00027524.wmv
>
> Mvh.
> Brian S Jensen

Mon ikke ham med kameraet skulle gå op i toppen af bakken og standse
trafikken i stedet for bare at filme.

Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 03-02-06 23:24

Sjovt klip - og ja ca ligeså glat det har var her i starten af ugen da
isslaget på min vej begyndte at tø - Sådan et lag på ~10cm is med smeltevand
på er dejligt glat selv emd vinterdæk. Vejen ligger lavere end siderne så
vandet kan ikke løbe af, men skal hele vejen ned for enden hvor der derfor
er en dejlig stor sø lige ved hjørnet til en asfaltvet. Forrige vinter skar
jeg svinget lidt for tæt i tlfsvarende føre. Bilen gled da bare sidelæns ned
i vandet. Det var så dybt at det løb ind af dørene i højre side. Jeg havde
desuden trailer med og jeg kunne ikke rokke den ud af stedet. Så jeg måtteu
ud af bilen og ned i vandet og piller traileren fra. Den fik jeg så skubbet
lidt væk og det lykkedes så også at få bilen op igen ved egen kraft ...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-02-06 07:31

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.funpic.hu/files/pics/00027/00027524.wmv

Nej da - de kører da på sommerdæk. *LOL*

MVH Hans