GPS->cigarettænder
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-02-06 13:53

Jeg har lået en GPS, men den skal bruge strøm fra cigarettænder, som jeg
ikke har.

Er der alternativer?

Jesper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-02-06 13:58

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote in news:43e200be$0$115
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jeg har lået en GPS, men den skal bruge strøm fra cigarettænder, som jeg
> ikke har.
>
> Er der alternativer?

Jep.

1. Installer en cigartænder.
2. Klip cigarstikket af din lader og forbind med korrekt +/- til et sted i
dit ledningsnet, evt. direkte på batteri med sikring imellem.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-02-06 14:09

Martin Johansen [6000] skrev:
> Jep.
> 1. Installer en cigartænder.

> 2. Klip cigarstikket af din lader og forbind med korrekt +/- til et sted i
> dit ledningsnet, evt. direkte på batteri med sikring imellem.

Tror du han bliver videre populær på det, når det er en han har lånt?

3. Du kører ind på en rimelig velassorteret tank, eller hos et
biludstyrsfirma og køber en forlænger til cigarettænderstikket.
Men den gør du så som Martin skriver i pkt. 2

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-02-06 14:40

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Tror du han bliver videre populær på det, når det er en han har lånt?

Fisk. Havde lige læst det som "fået" :)

> 3. Du kører ind på en rimelig velassorteret tank, eller hos et
> biludstyrsfirma og køber en forlænger til cigarettænderstikket.
> Men den gør du så som Martin skriver i pkt. 2

God idé.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Thomas J.

Dato : 02-02-06 16:22

Den Thu, 02 Feb 2006 14:08:40 +0100 sendte Finn Guldmann <n@a.invalid>
følgende røgsignaler:

>Tror du han bliver videre populær på det, når det er en han har lånt?

Faktisk kunne der stå "lånt" eller "fået", så det er lidt svært at
sige.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-02-06 14:33

Martin Johansen [6000] wrote:

> 2. Klip cigarstikket af din lader og forbind med korrekt +/- til et
> sted i dit ledningsnet, evt. direkte på batteri med sikring imellem.

Er der ikke noget med at laderen plejer at sidde i selve stikket ?
I så fald er det nok ikke en god ide at klippe det af.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-02-06 14:40

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in news:5SnEf.42
$Yd4.21@news.get2net.dk:

> Er der ikke noget med at laderen plejer at sidde i selve stikket ?

Pljer vil jeg nu ikke kalde det. Men det ses da.

> I så fald er det nok ikke en god ide at klippe det af.

Heeeelt enig i så fald

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-02-06 14:03

On Thu, 2 Feb 2006 13:53:20 +0100, "Jesper Nielsen"
<jesniel@yahoo.com> wrote:

>Jeg har lået en GPS, men den skal bruge strøm fra cigarettænder, som jeg
>ikke har.
>
>Er der alternativer?

>--

Er det ikke en bil den skal bruges i? Hvilken bil har ikke cigarstik?

1. Monter et cigarstik.

2. Du har vel fået sådan en stik-i-væg lader med? Den kan du klare dig
med i 2-4 timer.

3. Man kan jo altid stjæle strøm ét eller andet sted fra i en bil.

Er det en cykel eller lignende det drejer sig om, så er det nok kun
alternativ 2 du kan bruge.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-02-06 14:35

Folmer Rasmussen wrote:

> Er det ikke en bil den skal bruges i? Hvilken bil har ikke cigarstik?

En meget gammel en

> 1. Monter et cigarstik.
>
> 2. Du har vel fået sådan en stik-i-væg lader med? Den kan du klare dig
> med i 2-4 timer.

Det er kun hvis det er en med Bluetotth eller lign., at det kan lade sig
gøre.
De GPS'er med lednings-antenne, som jeg kender, der kræver antennen også
konstant strøm for at virke.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-02-06 15:40

On Thu, 2 Feb 2006 14:34:47 +0100, "Per Beer Hansen"
> [...]

>gøre.
>De GPS'er med lednings-antenne, som jeg kender, der kræver antennen også

Min virker da helt fint uden noget tingeltangel, bare den er opladet.

Den skal bare kunne "se" 3 satelliter, så kører den indtil der ikke er
mere strøm på batteriet.

Det er en Mio Streetwalker 369+

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-02-06 15:48

Folmer Rasmussen wrote:

> Min virker da helt fint uden noget tingeltangel, bare den er opladet.
>
> Den skal bare kunne "se" 3 satelliter, så kører den indtil der ikke er
> mere strøm på batteriet.
>
> Det er en Mio Streetwalker 369+

OK, er det sådan en børge med indbygget GPS antenne ?
Den havde jeg jo ikke lige taget højde for

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-02-06 15:18

> Min virker da helt fint uden noget tingeltangel, bare den er opladet.
>
> Den skal bare kunne "se" 3 satelliter, så kører den indtil der ikke er
> mere strøm på batteriet.

4 antenner, Folmer, 4!

Og ret lige selv antenner til satellitter :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-02-06 15:32

On Fri, 3 Feb 2006 15:18:00 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>4 antenner, Folmer, 4!
>
>Og ret lige selv antenner til satellitter :)

>--

Jaja.

Det er kun hvis du vil vide hvorfor du er svimmel, at du behøver den
fjerde sattelit.

3 er nok til et koordinat.

Ellers er vi enige.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Armand

Dato : 02-02-06 15:55

Jesper Nielsen skrev:
> Jeg har lået en GPS, men den skal bruge strøm fra cigarettænder, som jeg
> ikke har.

Hvilken skøjte er det der ikke har en cigarettænder??

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
.. .
..
..

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 18:16

> Hvilken skøjte er det der ikke har en cigarettænder??

F.eks En Kadett E model fra 86-87 har ikke

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 02-02-06 18:24

Tom skrev:

> F.eks En Kadett E model fra 86-87 har ikke

Nårh ja, det kunne man sige sig selv. Opel er så dyre at alt er fravalgt
for at komme ned i sammenlignelig prisleje - Hvorefter køberen så selv
skal konfigurere bilen!

Fra : Brian

Dato : 02-02-06 18:43

Armand wrote:

> Nårh ja, det kunne man sige sig selv. Opel er så dyre at alt er
> fravalgt for at komme ned i sammenlignelig prisleje - Hvorefter
> køberen så selv skal konfigurere bilen!

Jeg tror du forveksler Opel med VW

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-06 19:12

Armand skriver:

> Nårh ja, det kunne man sige sig selv. Opel er så dyre at alt er fravalgt
> for at komme ned i sammenlignelig prisleje - Hvorefter køberen så selv
> skal konfigurere bilen!

Gide du lade være med at putte Opel ned i den kasse.

Den tilhører VW, det ved du godt !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-02-06 02:18

Tom skrev:

> F.eks En Kadett E model fra 86-87 har ikke

Hva faen er det så jeg har i min?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 19:58

> Hva faen er det så jeg har i min?

Ekstraudstyr

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 03-02-06 23:08

Hans Paulin (6310) skrev:

> Hva faen er det så jeg har i min?

Hvis den tidligere ejer var en ældre dame med lilla hår, så er det nok
en cerut-tænder

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-02-06 18:45

> Hvilken skøjte er det der ikke har en cigarettænder??

Fiat Uno fra 95.

Det var måske ekstraudstyr, som den tidligere ejer havde fravalgt, og da jeg
ikke selv ryger har jeg ikke savnet den.

Der hvor den skulle side, er der blot en plastikskive.

Jesper