/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hel branche har intet lært.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 01-02-06 13:23

I den forgangne week-end har politiet afholdt en af de traditionelle
kontroller af ski-busserne.

Den viser med al tydelighed at man intet har lært.

95 busser kontrolleret og 51 sager skrevet.

Jeg talte iøvrigt med en buschauffør i sidste uge, mens vi holdt pause
samme sted.

Han fortalte at sovebussernes antal var reduceret fra ca. 250 til ca.
20 efter indførelsen af de nye regler for samme.

Han mente at en del havde valgt at køre selv, og at resten sad op og
sov i en traditionel bus.

Hvad det sidste angår, så kan jeg nok en gang konstatere, at danskere
ikke skyer nogen midler for at spare penge.

Jeg lurer lidt på om det er normalt, at politiet til enhver tid vil
kunne skrive rapporter på over 50% af køretøjerne, hvis man
forestillede sig at de stoppede rub og stub?

Venlig hilsen
Folmer


 
 
Finn Guldmann (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-02-06 15:07

Folmer Rasmussen skrev:
> I den forgangne week-end har politiet afholdt en af de traditionelle
> kontroller af ski-busserne.
> Den viser med al tydelighed at man intet har lært.
> 95 busser kontrolleret og 51 sager skrevet.
> Jeg talte iøvrigt med en buschauffør i sidste uge, mens vi holdt pause
> samme sted.
> Han fortalte at sovebussernes antal var reduceret fra ca. 250 til ca.
> 20 efter indførelsen af de nye regler for samme.
> Han mente at en del havde valgt at køre selv, og at resten sad op og
> sov i en traditionel bus.
> Hvad det sidste angår, så kan jeg nok en gang konstatere, at danskere
> ikke skyer nogen midler for at spare penge.
> Jeg lurer lidt på om det er normalt, at politiet til enhver tid vil
> kunne skrive rapporter på over 50% af køretøjerne, hvis man
> forestillede sig at de stoppede rub og stub?
>
Jeg undrer mig en smule over at det undrer dig.

Men hvis nu politiet gik så langt som at finde ud af hvor bussen kom fra
(destination) og hvilket rejseselskab den kørte for. Så kunne de regne
ud hvor lang tid bussen var om at tilbagelægge strækningen til grænsen.

Herefter kunne de finde ud af hvornår samme rejseselskab har en bus der
kører hjem fra samme destination i selskabets rejseplan.

Stod de så på grænsen sådan ca. fra to timer før til to timer efter det
tidspunkt de kunne regne ud, er jeg ret sikker på de kunne stoppe en bus
med de samme overtrædelser.

Hvis den første vognmand var fornuftig ville bussen være fra et andet
selskab. Men det er ikke givet at det ville være tilfældet. Det kunne
endda også være samme chauffør.

Folmer; Du kender det fra din egen hverdag. Du og jeg kører på kundens
betingelser hvis vi vil have et arbejde. Det samme gælder for skibusserne.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Folmer Rasmussen (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 01-02-06 15:50

On Wed, 01 Feb 2006 15:06:39 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>
>Folmer; Du kender det fra din egen hverdag. Du og jeg kører på kundens
>betingelser hvis vi vil have et arbejde. Det samme gælder for skibusserne.

>--

Hvis du dermed antyder at jeg skulle fordrive tiden med at overtræde
køre- hviletidsbestemmelserne, køre med ikke opdateret kørekort og
defekt materiel, så er du galt afmarcheret.

Det er en af de få fordele ved stordrift.

Lejligheder alle vegne, så det ikke er nødvendigt at gå på kompromis
med lovgivningen.

Servicekontrakter på bilerne, så de altid er i orden.

Så nej, jeg vil under ingen omstændigheder slås i hartkorn med de
skibusser.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-02-06 16:47

Folmer Rasmussen skrev:
>> Folmer; Du kender det fra din egen hverdag. Du og jeg kører på kundens
>> betingelser hvis vi vil have et arbejde. Det samme gælder for skibusserne.
> Hvis du dermed antyder at jeg skulle fordrive tiden med at overtræde
> køre- hviletidsbestemmelserne, køre med ikke opdateret kørekort og
> defekt materiel, så er du galt afmarcheret.
> Det er en af de få fordele ved stordrift.
> Lejligheder alle vegne, så det ikke er nødvendigt at gå på kompromis
> med lovgivningen.
> Servicekontrakter på bilerne, så de altid er i orden.
> Så nej, jeg vil under ingen omstændigheder slås i hartkorn med de
> skibusser.
>
Bare rolig. Jeg går ikke rundt og beskylder dig for noget. Men jeg er
overbevist om at du ved hvad du er oppe imod når du er ude at køre.

Der er vist ikke grænser for hvad man får at høre at det har den og den
nu gjort for at opfylde speditørernes/kundernes krav.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Folmer Rasmussen (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 01-02-06 17:09

On Wed, 01 Feb 2006 16:46:54 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>>
>Bare rolig. Jeg går ikke rundt og beskylder dig for noget. Men jeg er
>overbevist om at du ved hvad du er oppe imod når du er ude at køre.

>--

Ja, det véd jeg s'gu godt.

Langt de fleste af vores kunder bruger et system med afstempling af
enten CMR eller et til formålet lavet dokument.

Da vi jo godt véd hvor langt der er hen til modtageren, er turen
derfor på forhånd lagt op som enten noget man ordner selv, eller kører
til en lejlighed, hvor en anden chauffør så overtager traileren.

Så er der "kun" vejret og den aktuelle trafikale situation at tage
højde for.

Jeg har ikke oplevet nogen af vores kunder være argumentresistente
hvis der skulle opstå en forsinkelse på de grundlag.

>--

>Der er vist ikke grænser for hvad man får at høre at det har den og den
>nu gjort for at opfylde speditørernes/kundernes krav.

>--

Færgehistorier og truck-stop ditto er jeg for længst blevet resistent
overfor.

Jeg siger ikke at mine kolleger allesammen render rundt med en
lyv-maskine i halsen. Det virker bare sådan.

Spørg 10 forskellige chauffører på et tilfældigt mødested om en reel
udlægning af f.eks. køre- hviletid, og du får garanteret 10
forskellige udlægninger.

Det samme kan meget vel gøre sig gældende ved en simpel forespørgsel
om at finde vej til et eller andet.

Nå, men de samme kolleger kan også sagtens være 15 minutter om at
udfylde noget så simpelt som en færgerekvisition.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-02-06 18:56

Folmer Rasmussen skrev:
>> Bare rolig. Jeg går ikke rundt og beskylder dig for noget. Men jeg er
>> overbevist om at du ved hvad du er oppe imod når du er ude at køre.
> Ja, det véd jeg s'gu godt.
> Langt de fleste af vores kunder bruger et system med afstempling af
> enten CMR eller et til formålet lavet dokument.
> Da vi jo godt véd hvor langt der er hen til modtageren, er turen
> derfor på forhånd lagt op som enten noget man ordner selv, eller kører
> til en lejlighed, hvor en anden chauffør så overtager traileren.
> Så er der "kun" vejret og den aktuelle trafikale situation at tage
> højde for.
> Jeg har ikke oplevet nogen af vores kunder være argumentresistente
> hvis der skulle opstå en forsinkelse på de grundlag.
>
Nu snakker du jo nok heller ikke med dem oppe på direktørgangen.

Det er da heller ikke særlig tit at jeg har været ude for at de brokker
sig over tiden ude på lagret.

Men har man ikke været der til tiden et sted, og man så senere på turen
bliver ringet op af ens egen disponent, der lige skal høre et eller
andet om hvornår man var der, ved man godt at der har været en,typisk
utilfreds, kontakt den anden vej rundt.

Men det er da altid noget de kan finde ud af ikke at belemre mig med
det.

> Færgehistorier og truck-stop ditto er jeg for længst blevet resistent
> overfor.
> Jeg siger ikke at mine kolleger allesammen render rundt med en
> lyv-maskine i halsen. Det virker bare sådan.
> Spørg 10 forskellige chauffører på et tilfældigt mødested om en reel
> udlægning af f.eks. køre- hviletid, og du får garanteret 10
> forskellige udlægninger.
> Det samme kan meget vel gøre sig gældende ved en simpel forespørgsel
> om at finde vej til et eller andet.
> Nå, men de samme kolleger kan også sagtens være 15 minutter om at
> udfylde noget så simpelt som en færgerekvisition.
>
Jeg har sådan en sjov lille en jeg bruger til at finde ud af om folk
snakker k/h ud fra reglerne eller fra en populærfortolkning.

Den kan jeg jo så lige prøve af på dig.

Vi snakker her udelukkende forordning 3820/85. Ikke de nye regler
i"Gummihjulsdirektivet".

Men hvormange køretimer kan man have i tiden fra 00:00 mandag til 24:00
søndag. Altså en kalenderuge? Vi forudsætter at man ikke kører i ugen
før og ugen efter.


--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Per Henneberg Kriste~ (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 01-02-06 16:07


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:8d91u1lud5fel12j6cpen45808nkh8bcic@4ax.com...

> Jeg lurer lidt på om det er normalt, at politiet til enhver tid vil
> kunne skrive rapporter på over 50% af køretøjerne, hvis man
> forestillede sig at de stoppede rub og stub?

Kun busser og lastbiler, Folmer!

:)


--
Per, Esbjerg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408604
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste