200.000 !!! 1. - 2. 3. gang :-)
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-02-06 08:38

200.000 km !!!!
Så holder bilen heruden på parkeringspladsen med
tælleren på 200.000 km
Så på 13 måneder har vi kørt 43.000 km, stort set uden
der har været noget med bilen, hvis man ser bort fra de
få ting som vi fik lavet på garantien og det knækkede
udstødningsrør som blev svejset for ca. 20.000 km siden.
Og bilen, ja tro det eller ej en Peugeot
Peugeot 306 2.0 HDi stationcar.
Så nu varer det nok ikke ret længe før generatoren skal skiftes,
de virker næsten til at være programmerede til at holde 200.000 km.
3. gang jeg runder 200.000 i en bil.

--

Christian

Fra : C. Caspersen

Dato : 01-02-06 09:28

[...]

Tillykke med de mange kilometre !

Hvad er de "få ting på garantien" så ?

Mvh

Caspersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-02-06 09:39

C. Caspersen wrote:
> [...]
> få ting som vi fik lavet på garantien og det knækkede
> udstødningsrør som blev svejset for ca. 20.000 km siden.

Mange tak.

> Hvad er de "få ting på garantien" så ?

Kabineblæseren hylede, skiftet
Dørene lukkede trægt, smurt
A/C virkede ikke, rør skiftet (der var så stadig noget galt, så vi
har selv måttet betale 3000 kr for det)
Bremseskiverne bagpå var rustne/slidte, skiftet på garanti da vi
havde aftalt at den skulle være nyserviceret

--

Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-02-06 16:11

A/C virkede ikke, rør skiftet (der var så stadig noget galt, så vi
har selv måttet betale 3000 kr for det)

??

Gav I op?

Jeg købte en Polo til husholdningen for et halv års tid siden ved en
forhandler i Odder. Hold da kæft hvor var han dum i nakken. Jeg stillede
bilen hos ham, fik den tilbage - og der var flere ting galt med den end da
vi stillede den.

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-06 11:10

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> A/C virkede ikke, rør skiftet (der var så stadig noget galt, så vi
> [...]

Vi reklamerede først efter det første ½ år, og så er det umuligt
at bevise noget.
Så en bil under 4 år gammel og den er allerede rep for 3000 kr på
vores regning og en tilsvarende reperation på Peugeots regning.
A/C er tæt på at være noget skrammel.

Så jeg er færdig med Peugeot Viby J.

--

Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-02-06 17:12

> [...]
>Så en bil under 4 år gammel og den er allerede rep for 3000 kr på
>vores regning og en tilsvarende reperation på Peugeots regning.

Så må det være fordi Pesjø regner med at en A/C ikke skal virke mere end 4
år.

Dén ville forbrugerstyrelsen nok ikke have fundet sig i ...

--
Per, Esbjerg

Fra : C. Caspersen

Dato : 03-02-06 17:28

> Så må det være fordi Pesjø regner med at en A/C ikke skal virke mere end 4
> år.

Det er da udelukkende fordi der ikke er reklameret inden for det første ½
år - ergo (vil en bilsælger tænke), har det virket det første halve år og er
derfor ikke en mangel der har været til stede ved købet.

At det burde kunne holde længere er Peugeotfabrikkens skyld - det kan aldrig
blive forhandlerens.

/Caspersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-02-06 11:14

> [...]
> år.
>
> Dén ville forbrugerstyrelsen nok ikke have fundet sig i ...

De er ligeglade, bilen er for dyr. Forstå det hvem der vil.

--

Christian