First Stop Vinterdæk?
Fra : JS

Dato : 31-01-06 12:19

Er der nogen der har erfaring med disse? Er der eventuelle tests der har dem
med?
http://www.firststop.dk/articles.asp?ID=51125&menuID=2515&myID=2504&siteID=35

Fra : OZ7PUS

Dato : 31-01-06 15:37

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med disse? Er der eventuelle tests der har
> dem med?
> http://www.firststop.dk/articles.asp?ID=51125&menuID=2515&myID=2504&siteID=35

Det er sådanne der sidder på den nye passat jeg køre i

De er nu ret gode .. står godt fast overalt på nær is men der giver alt jo
nærmest op

De synger en del når man kommer op i fart men det er ikke så slemt som de
nokiaen (Hedder de hvist) der sidder på de gamle passater

OZ3BTO

Fra : Morten Dahl

Dato : 31-01-06 17:23

Hej

Jeg køre selv på 2. seson på sådan et par first stop. Og de køre fint, de
har rigtig godt ved i sne, og ellers med de veje vi har her i landet på
denne årstid. Der er kun et men, når man køre på tør vej så larmer de og det
er blevet værre her på 2. år. Men dog ikke mere end jeg mener at andre
vinterdæk gør.
SUM jeg køber sådan et par næste gang også.

Mvh
Morten

Fra : Bo Velschow

Dato : 01-02-06 16:29

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med disse? Er der eventuelle tests der har
> [...]
Kender ikke dækkene - men af ren nysgerrighed: Hvad koster sådan nogle??
Personligt ville jeg _aldrig_ spare nogle 100,- per dæk og få et "suspekt
discount-dæk" [1] sammenlignet med et anerkendt mærke (læs: Michelin,
Goodyear etc.). Rent faktisk "risikerer" du, at dine sommerdæk i langt de
fleste vinter-situationer vil stå _bedre_ fast end et par
discount-vinterdæk - så for mig at se risikerer man at købe sig en falsk
sikkerhed ("nu kører man jo på vinterdæk; ergo kan man komme frem overalt og
køre, som om vejen altid var tør") ved at investere i discount-vinterdæk.
Hellere spare pengene på sommerdækkene, hvis endelig det skal være... (men
det skal det nu heller ikke hos mig! ).

[1] Ja undskyld, men sådan virker det altså på mig! Når
producenten/forhandleren føler det nødvendigt at skrive "Retningsbestemt og
super-skråt mønsterdesign giver unik trækkraft og bremseegenskaber på sne og
is" samt "Zig-zag riller giver mere "bid" på glatte overflader", så virker
det altså lidt skummelt på mig.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow