Står det så skidt til
Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 30-01-06 14:47

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=689436/

Havde ellers håbet at folk var blevet klogere. Men man ser selvfølgelig også
folk på fortovet i disse dage kun iført sandaler (og nej jeg siger ikke hvor

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-01-06 14:59

On Mon, 30 Jan 2006 14:46:46 +0100, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

> [...]
>folk på fortovet i disse dage kun iført sandaler (og nej jeg siger ikke hvor

Det er jo ikke nødvendigt med det der pjat med vinterdæk.

Ifølge flere af profeterne herinde (det er dem med sandalerne )),
ligger sneen sjældendt mere end 24 timer i DK.

I disse sjældne perioder kan man evt. vælge at blive hjemme. ,
eller tage offentlig transport.

Den har jo også kørt upåklageligt.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 30-01-06 15:15

[KLIP]

> I disse sjældne perioder kan man evt. vælge at blive hjemme. ,
> eller tage offentlig transport.
>
> Den har jo også kørt upåklageligt.

Ja det er måske det eneste positive ved den historie. Oplever faktisk folk
der vælger en taxa fordi de ikke selv kan komme frem (og adspurgt har de
naturligvis da ikke vinterdæk på deres egen bil. Tsk, tsk tsk chauffør -
sådan noget nymodens pjat! ). Det er forøvrigt ofte de samme der når man i
radio og tv fraråder *al* udkørsel ringer efter en taxa og som en selvfølge
mener at den da skal være fremme med det samme
Og vi lever selvfølgelig også af at den offentlige transport er - tjaa -
ustabil er vel et godt ord.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-01-06 15:00

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er jo ikke nødvendigt med det der pjat med vinterdæk.
>
> Ifølge flere af profeterne herinde (det er dem med sandalerne )),

Må vi se et billede af profeterne ?

--

Christian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-01-06 15:03

Christian B. Andresen wrote:

> Må vi se et billede af profeterne ?

Er du tosset mand ?
Hvis ikke du straks stopper det der, så boykotter jeg dine indlæg fremover

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-01-06 15:18

Per Beer Hansen wrote:

> Er du tosset mand ?
> Hvis ikke du straks stopper det der, så boykotter jeg dine indlæg fremover

Nej Det kunne ellers have været et syn for guder,
vinterdæksforetalere i jesussandaler rendende rundt i en snedrive.

--

Christian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-01-06 15:31

On 30 Jan 2006 06:17:37 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Nej Det kunne ellers have været et syn for guder,
>vinterdæksforetalere i jesussandaler rendende rundt i en snedrive.

>--

Det er ikke det du mener, vel?

Jeg ville i hvert fald foretrække at det var dem som ikke mener det er
nødvendigt med vinterdæk, der burde sendes ud i sligt fodtøj.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-01-06 15:31

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> wrote in

> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=689436/
>
> Havde ellers håbet at folk var blevet klogere. Men man ser
> selvfølgelig også folk på fortovet i disse dage kun iført sandaler (og
> nej jeg siger ikke hvor

Hehe... ja nu hvor strisserne selv mener at vinterdæk er opreklameret pis
der ikke hører hjemme i byerne, så kan det vel heller ikke undre sig at
der står flg. i denne artikel:

"Storby-bilisterne satser nemlig i højere grad på, at vejvæsenet sørger
for at rydde vejbanerne, så de også kan komme sikkert frem på sommerdæk,
viser undersøgelsen."

Jeg må erkende at jeg kører på ganske almindelige dæk og har klaret mig
fint her i vinter, der var een dag jeg ikke kørte på arbejde da der var
isslag og vejene var helt spejlblanke.

(det er så heller ikke voldsomme dæk der sidder på dytten, 155/80R13 )

Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-01-06 16:37

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse

> Jeg må erkende at jeg kører på ganske almindelige dæk og har klaret mig
> fint her i vinter, der var een dag jeg ikke kørte på arbejde da der var
> isslag og vejene var helt spejlblanke.

Jeg kører på helt almindelige dæk og jeg foretrækker da at vejene er
spejlglatte. Det giver kørslen lige dét ekstra der gør det værd at leve
livet i en bil.

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Leif Neland

Dato : 30-01-06 19:01

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
>
> Jeg kører på helt almindelige dæk og jeg foretrækker da at vejene er
> spejlglatte. Det giver kørslen lige dét ekstra der gør det værd at

Jeg syn's det er så kedeligt at køre i kærestens Yaris; den kører bare
ligeud, selv i dette glatte føre.

Det eneste sjove er, at der er plads til at lave håndbremsevendinger på
gårdspladsen, og den kan nærmest rotere om sig selv, når man bakker og
drejer rattet helt til siden.

Leif

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 31-01-06 02:51

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
[KLIP]

> Jeg syn's det er så kedeligt at køre i kærestens Yaris; den kører bare
> ligeud, selv i dette glatte føre.

Det der jo netop det der er finten. Du kan selv bestemme hvor sjovt det skal
være med vinterdæk - i stedet for pludselig at kunne aflæse den bagerste
nummerplade ud af sideruden

> Det eneste sjove er, at der er plads til at lave håndbremsevendinger på
> gårdspladsen, og den kan nærmest rotere om sig selv, når man bakker og
> drejer rattet helt til siden.

Hvad siger hun til det? (eller sker det mærkeligt nok kun når hun ikke er
hjemme

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-01-06 15:35

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er ikke det du mener, vel?

Nej.

> Jeg ville i hvert fald foretrække at det var dem som ikke mener det er
> nødvendigt med vinterdæk, der burde sendes ud i sligt fodtøj.

Du har ret, det ville være mere fair

--

Christian
(som endnu et år er glad for at have vinterdæk på)