GPS - Fælleskøb (Step 2)
Fra : Anders Winther

Dato : 13-06-01 18:12

Hej,
Så er der nogle der har meldt sig til..
Nu vil jeg bare lige høre om jeg skulle have glemt nogen..

Anders Rostgaard Bystrup
Bjørn Jørvad
Sune Bielefeldt
Lars Danielsen
Niels Hoffmann
Peter Hasselbalch
Jayhawk
Stones
Mogens Amland
Kenneth Egholm
Steen Holmgaard
Thomas Olsen
Anders Winther

Hvis du har meldt dig til men ikke er på listen, så skriv mig en mail:
winther@anders.dk

Mvh.
Anders Winther

P.s. Hvis du ikke har læst det tidligere indlæg, så kan jeg kort fortælle at
jeg har kontakt til en Garmin importør.. Og er ved at undersøge hvad han kan
give os af rabatter ved et fælleskøb.. Så skriv hvis du er interesseret i at
høre en pris på en Garmin GPS.. I mailen skal stå GPS i emnet, og skriv
hvilken GPS du er interesseret i..

Fra : N/A

Dato : 14-06-01 23:01

Fra : Armand

Dato : 14-06-01 23:01

Thomas <Felling@home.now> skrev i en

> *hulk* nu skal jeg altså have en! Jeg har IGEN brugt en lille time på
at
> køre rundt på den københavnske motorveje... uden at komme nogen
steder.
> Endte med at give op og se om jeg kunne finde hjem... det lykkedes
efter
> endnu et par "forkertkørsler".
> Det er altså ikke nemt at hitte ud a'et her i københavn, når man er
vandt
> til jylland. En motorvej på langs og en på tværs. *suk*

Jeg tør vædde på at dine problemer beror i vanetankegang:
Når man eksempelvis kører med snuden imod øst og kommer til et sted hvor
motorvejen splitter ud i to motorveje kommer man oftest ikke(!) på det
sydgående spor ved at holde på i det højre spor, ligesom man ville gøre
på en jydsk sognevej

--
Armand.
(Østjyde, bosiddende i Østjylland)

Fra : Thomas

Dato : 14-06-01 23:45

> [...]
> motorvejen splitter ud i to motorveje kommer man oftest ikke(!) på det
> sydgående spor ved at holde på i det højre spor, ligesom man ville gøre

Huh hjum.. tjoo..måske...faktisk ja.. men måske også min generelle måde at
køre på. Jeg finder min destination og ser på kortet og ser.. hm.. til højre
og så til venstre to gange.. goodt.. pludselig er jeg i roskilde og jeg
skulle være i køge.
Tror det er fordi de omfartsveje ikke er markeret som motorveje på mit kort,
men bestemt ligner motorveje i virkeligheden.

> Armand.
> (Østjyde, bosiddende i Østjylland)

Ja fra frede mener jeg at huske. Selv boet der i to år på prinsessegade.
Tror jeg vender tilbage en dag. For lækker en by

Fra : Armand

Dato : 15-06-01 15:29

> Ja fra frede mener jeg at huske. Selv boet der i to år på
prinsessegade.

Hvilket tilsyneladende ikke var længe nok til at du lærte at hér siger
man: " i(!)Prinsessegade" og alt i den indre by oftest er "nede" (á
downtown), medmindre at man akkurat står på havne, eller i
strand -kanten!

> Tror jeg vender tilbage en dag. For lækker en by

Og det til trods for at volden breder sig :-/

--
Armand.
(6.generations-indvandrer, der er født indenfor volden)

Fra : Thomas

Dato : 15-06-01 22:46

> [...]

> man: " i(!)Prinsessegade" og alt i den indre by oftest er "nede" (á
> downtown), medmindre at man akkurat står på havne, eller i

Hey nu har jeg også boet ved kjøpenhavnstrup i noget, tid, så jeg er ved at
være en usikker ung mand som ikke ved hvor jeg hører til.

> Og det til trods for at volden breder sig :-/

Surt. Da jeg flyttede for små tre år siden var det da ikke så galt. Somme
tider lidt kævl uden for cafe axel efter at de pushede billig sprut til
skolebørnene, men ellers... er det virkelig gået sådan ned af bakke?

Fra : Armand

Dato : 16-06-01 12:56

> [...]

sprut
> til skolebørnene, men ellers... er det virkelig gået sådan ned af

You did'nt get the point!

Og jeg signerede endda mig med: "Født inden for VOLDEN" - læs lige igen!

--
Armand.

Fra : Thomas

Dato : 16-06-01 17:55

<snip blah blah>

> You did'nt get the point!

> Og jeg signerede endda mig med: "Født inden for VOLDEN" - læs lige igen!

Jo egentlig.. og dog. Jeg var selv gået i gang med at skrive en længere joke
om dig som var med på volden og at volden var omkring hele den indre by ect
ect .. men så tænkte jeg at det sikkert ikke var det du havde ment, du som
jo er så alvorlig og moden , så jeg cuttede min post for alle vold-jokes

Fra : John Thomsen

Dato : 05-07-01 20:44

On Thu, 14 Jun 2001 16:36:18 +0200, "Thomas" <Felling@home.now> wrote:

> [...]
>køre rundt på den københavnske motorveje... uden at komme nogen steder.
>Endte med at give op og se om jeg kunne finde hjem... det lykkedes efter

Du ka' da altid stå af ved en telefonboks, ringe op til oplysningen og
sige "Undskyld frøken, kan De ikke spore denne samtale og fortælle mig
hvor jeg er?"....

>Det er altså ikke nemt at hitte ud a'et her i københavn, når man er vandt
>til jylland. En motorvej på langs og en på tværs. *suk*

Jamen dog, med dit brevdueinstinkt ender du vel i Beijing - hvis
bommen ved Padborg er oppe.....

Venligst
John

Fra : Thomas

Dato : 05-07-01 21:23

> Jamen dog, med dit brevdueinstinkt ender du vel i Beijing - hvis
> bommen ved Padborg er oppe.....

Bommen ved Padborg ER oppe nu.. bare heldigt for mig at der er bomanlæg både
på storebælt og over øresund.. tvivler jo nok på at jeg kommer til at køre
en færgetur for langt.

Men forresten.. nu ska' du jo egentlig ikke komme for godt i gang med at
hakke på mig, bare fordi jeg er en stakkels non-københavner, ska' du altså
ikke, ligesom, vel?
Nej.. nemlig så!

Fra : MikkelFJ

Dato : 06-07-01 01:10

> [...]
både
> på storebælt og over øresund.. tvivler jo nok på at jeg kommer til at køre

Det har jeg da næsten prøvet: I Rødby ankom jeg i sidste øjeblik til afgang,
og blev bare vinket videre ad een eller anden grusvej. Så jeg drønede ind på
færgen.
Heldigvis var der nogle der stoppede mig og spurgte om jeg virkelig skulle
til Polen efter jeg mod deres forventning var kørt ind på en fragtfærge.
Polen? kan man det?!?? Men heldigvis kom jeg da til Puttgarden istedet - men
det var ikke min skyld.

Mikkel

Fra : MikkelFJ

Dato : 06-07-01 01:05

Nu er jeg lige dumpet ind i gruppen efter et stykke tids fravær,
så jeg er ikke helt klar over hvad GPS fællesindkøbet går ud på, men da jeg
lige har købt en Vista for nogle mdr. siden, så her er nogle måske nyttige
info:

Priserne i UK er meget lavere end i DK, og selv i UK svinger priserne meget.

eMap'en er en ældre konstruktion, der specielt med MC øjne har den ulempe at
den ikke er vandtæt.

Jeg har selv anskaffet mig E-Trek Vista fordi den har en hel del hukommelse
til kort, men den billigere E-Trex Legender også et godt valg. Vista'en har
yderligere den fordel at den har højdemåler. Det kan så være ret lige meget,
men det en nu ret sjovt at se hvor bakket der virkelig er ude ved Arre Sø på
Nordsjælland - i og med den tegner en højdegraf. Vistaen kan holde et
detaljekort over hele DK + Sydsverige.
eMap'en kan tilgengæld fodres med kort. Trex'erne skal downloade og kan ikke
upgraderes med mere RAM. Vista'en er lidt batterisulten, men regn batterier
med i benzinregnskabet, og så er det ikke så galt.

Når man står i Spanien og ikke aner hvilken delstat man befinder sig i,
fordi men kørte forkert et ukendt sted i bjergene, og senere finder ud af at
man er 200+ km ved siden af forventede koordinater på en eller anden
udefineret højslette med ca. 50km til bjerge hele vejen rundt og flat
iøvrigt, så hjælper et kort ikke meget. Og i Spanien kan det være meget
langt mellem veje der er store nok til at vejskilte info kan bruges til
noget. Det var blot een af grundene til at jeg besluttede mig til at
anskaffe GPS.

GPS Warehouse - her har jeg fået en meget god betjening mht. spørgsmål, og
hurtig levering.
http://www.gpsw.co.uk/acatalog/index.html

Mikkel