Link til Dyno-kurve
Fra : Armand

Dato : 30-01-06 11:36

For PSA/Ford 1,4 HDi, forstår sig!

Er der nogen der har et link/scan af sådant?

--
Armand.
(lidt nysgerrig efter hvad der sker derude under kølerklappen)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-01-06 11:52

> For PSA/Ford 1,4 HDi, forstår sig!

8V eller 16V...?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Armand

Dato : 30-01-06 22:33

Jan W Nielsen skrev:

> 8V eller 16V...?

Did'nt see it coming

8V it is!

--
Armand.
lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-01-06 12:19

> For PSA/Ford 1,4 HDi, forstår sig!
>
> Er der nogen der har et link/scan af sådant?
>
> --
> Armand.
> (lidt nysgerrig efter hvad der sker derude under kølerklappen)

Der er noget at finde på www.superchips.co.uk

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-01-06 12:57

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:b_lDf.5756$Cl2.133798@news000.worldonline.dk...
> For PSA/Ford 1,4 HDi, forstår sig!
>
> Er der nogen der har et link/scan af sådant?

Mener Landberg har sådan en under rullefeltstests.

www.bokstuning.dk

/Jakob

Fra : Armand

Dato : 30-01-06 22:36

Jakob Jeppesen skrev:

> Mener Landberg har sådan en under rullefeltstests.
>
> www.bokstuning.dk

Og det skulle blive dér jeg først fandt noget frem. Tak til alle!

Nogen der har et bud på hvorledes momentkurven skaber sig ved dellast på
så'en en turbo-diesel?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-01-06 22:43

Armand skriver:

> Nogen der har et bud på hvorledes momentkurven skaber sig ved dellast på
> så'en en turbo-diesel?

Dellast ?

http://www.superchips.co.uk/curves/c214hdi70bhp.pdf

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Armand

Dato : 31-01-06 21:35

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Armand skriver:
>
> Dellast ?

Lav gasgivning á magen til eks.v. motorvejskørsel!
Alle dynoer er naturligvis gjort med pedalen i bund for at se max.
effekt; men det behøver jo ikke at være en selvfølge at fordi man letter
50% på gassen så parallel-forskydes fuld-gas kurven blot til et lavere leje

Sagen er at 1,4'eren tydeligvis har max. moment allerede v. 2.100rpm og
falder markant lige derefter, og denne kurvatur skulle give en positivt
udnytteligt "momentreserve"(*)ved f.o.m. 2.200rpm, á stigende moment ved
faldende omdrejninger (f.eks. p.g.a. ændret belastning á bakke-op). Men
den virkning synes jeg ikke at kunne spore på Gøjt'en, som tværtimod
skal bearbejdes grundigt med gaspedalen under motorvejskørsel i det
Østjydske bakkelandskab, og dét tyder på at kurvaturen ikke er den samme
ved dellast :-/

Faktisk er jeg lidt skuffet over at HDi'ens voldsomme moment ikke er til
megen hjælp under ovennævnte kørsel, andet end at der naturligvis ér
kræfter nok, bare man jokker i pedalen. Min tidligere 205 med en 50Hk's
1.100'er klarede faktisk 110km/t væsentligt bedre p.g.a. "momentreserve"
á en tydelig mærkbar top på momentkurven lige over 100km/t i højgear

(*):
Udtryk hentet fra entreprenørbranchen samt landbruget.

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 11-02-06 15:14

Armand skrev:

> [...]
> 50% på gassen så parallel-forskydes fuld-gas kurven blot til et lavere leje

Kan det virkelig passe at dét er for high-end til at blive besvaret?
Hvis det er tilfældet, så tænk lige over det næste gang "i" i sædvanlig
stil skriver højt og flot om dyno-kurver og chip'ning

--
.. .
..