|
| sarte mimoser ??? Fra : jan@stevns.net |
Dato : 28-01-06 00:18 |
|
G'aften i hytterne
De er da nogle sarte mimoser de lastbilfætre ;)
Her får man tudet ørene fulde om at man ikke kan blænde nogen når man
kører i en venstre kurve på motorveje, det passer sgu'tte !
Fruen sad og skummede over de "tåsser" hele vejen hjem fra Viborg
kanten sent onsdag nat (langt over min sengetid, så jeg småboblede jo
i århusianerfærgen *1)
Hver eneste gang hun tillod sig at sætte lys på, der passede til
farten, gik de lastbiler da helt amok - ak ja ;)
( *1 Jojo - det gamle øg kører skam fint endnu )
Nu vil hun osse have modifriseret lygtearrangementet, så det bliver
magen til Rekordens, den kan satme lyse (hendes ordvalg)
--
jan@stevns.net
Boykot af danske varer -. javel ja .... hvorfor er
bistanden så undtaget? tsk tsk tsk
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-01-06 07:39 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:46alt1t61u05ig8uk76gm1vc82hahepspa@dtext.news.tele.dk...
> G'aften i hytterne
>
G'morgen
> Hver eneste gang hun tillod sig at sætte lys på, der passede til
> farten, gik de lastbiler da helt amok - ak ja ;)
>
Så kan hun lære det, og sætte farten ned til lastbils-fart - passende for
nærlys. Samtidig kørte de vel med hele lysorglet tændt, tåbelys undalles?
;). Har nogen sagt dobbeltmoral?, ellers gør jeg.
> Nu vil hun osse have modifriseret lygtearrangementet, så det bliver
> magen til Rekordens,
Hvor mange tåbelygter har den? ;).
| |
jan@stevns.net (28-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 28-01-06 08:20 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
>G'morgen
;)
>Så kan hun lære det, og sætte farten ned til lastbils-fart - passende for
>nærlys. Samtidig kørte de vel med hele lysorglet tændt, tåbelys undalles?
>;). Har nogen sagt dobbeltmoral?, ellers gør jeg.
Nu er hun jo yderst immun overfor dumme mennesker, så deres blinkeri
rager hende en fjeder.
Hvad de selv kalder kalder de lamper de har monteret nederst (som i
mine øjne ligner tåbelygter) ved jeg ikke, men stort set alle, havde
da tændt dem - "man skal jo kunne se hvad der er foran bilen", som en
truckertype fortalte inde på tanken i Skærup, da han blev forespurgt
nærmere indtil belysningen
Nu hører min chaufut til lejligheden ikke til de langsomme af slagsen,
så der lød blot et :
"Ahahhhhh - det vil sige, når du mellem gokkeriet, eller lige har tid
til at glo ud af ruden, mendes du skifter kanal på dummeren, så mener
du virkeligt at det er tid nok at opdage den lille Fiat 500, der er i
klemme i kølergitteret ????"
Hold op jeg var ved at brække mig af grin.....
>> Nu vil hun osse have modifriseret lygtearrangementet, så det bliver
>> magen til Rekordens,
>Hvor mange tåbelygter har den? ;).
Kun den monteret nederst til højre ved siden af lydpotten.
Derudover er der kun lavet ny ledningsføring til forlygterne, med
relæer i begge sider, og 4kvadrat ledning, til hver lampe
(Nåehhh ja - det er vist ikke 60/55w der er i pærene)
--
jan@stevns.net
Boykot af danske varer -. javel ja .... hvorfor er
bistanden så undtaget? tsk tsk tsk
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-01-06 08:54 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Derudover er der kun lavet ny ledningsføring til forlygterne, med
> relæer i begge sider, og 4kvadrat ledning, til hver lampe
>
> (Nåehhh ja - det er vist ikke 60/55w der er i pærene)
>
Det gør det ud for de mangl. tåbelygter, men lygterne lever et hårdt liv :(.
Du ser bare ikke meget længere ud af vejen med det setup - nærlyset falder
stadig med 1°. Det er sjovt "trucker-Joe" kan heller ikke finde ud af tænde
& slukke efter behov. I aftes kørte jeg fra Næstved til Slagelse, der var et
par tågebanker undervejs, tror du ikke "Joe" midt i kolonnen, pludselig
mener der skal blus på alle lanterner, for som agter, og lader dem brænde
hele vejen?. Klaphat, jeg ved sgu godt hvor hans 40 tons lokum, er , når jeg
har kørt bagved i 10 min :(. Og overhaling var ikke muligt.
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-01-06 15:08 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
- nærlyset falder
> stadig med 1°.
Det er jo så forkert. Jeg mente 1%, hvilket er = ~0.6°.
| |
Per Beer Hansen (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 28-01-06 17:17 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
>
> Det er jo så forkert. Jeg mente 1%, hvilket er = ~0.6°.
Nærlyset skal falde med 10%.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-01-06 17:44 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
> Nærlyset skal falde med 10%.
Vi er enige om at det skal falde 10cm på 10m.?. 10cm./1000cm.(10*100)
=0.01 = 1%.
| |
Per Beer Hansen (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 28-01-06 17:45 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
>
>> Nærlyset skal falde med 10%.
>
> Vi er enige om at det skal falde 10cm på 10m.?. 10cm./1000cm.(10*100)
> =0.01 = 1%.
Ja selvfølgeligt, du har ret, jeg graver mig ned
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-01-06 17:53 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
> Ja selvfølgeligt, du har ret, jeg graver mig ned
>
:), no hard feelings.
| |
Per Beer Hansen (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 28-01-06 17:58 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
>>
> :), no hard feelings.
Og mig som lige har været til teori og køreprøve
Måske jeg skulle tage en tur mere gennem møllen
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Finn Guldmann (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 28-01-06 18:04 |
|
Per Beer Hansen skrev:
> Og mig som lige har været til teori og køreprøve
> Måske jeg skulle tage en tur mere gennem møllen
>
Ud og find en atk.
--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-01-06 18:49 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
> Og mig som lige har været til teori og køreprøve
> Måske jeg skulle tage en tur mere gennem møllen
>
Sådan er det med præfix'er(efter kommaet). De tager, også, rø... på en :).
| |
jan@stevns.net (28-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 28-01-06 16:18 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
>Du ser bare ikke meget længere ud af vejen med det setup - nærlyset falder
>stadig med 1°.
(så godt din rettelse)
Det betyder ikke noget at "se længere", når der er tale om "se bedre"
~ området bliver kraftigere belyst
Iøvrigt er der jo ikke bælgmørkt på den anden side ;)
--
jan@stevns.net
Boykot af danske varer -. javel ja .... hvorfor er
bistanden så undtaget? tsk tsk tsk
| |
Jørgen M. Rasmussen (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 28-01-06 17:05 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Det betyder ikke noget at "se længere", når der er tale om "se bedre"
> ~ området bliver kraftigere belyst
>
Har jeg også benyttet mig af, når vejen var belagt af skiftevis is,vand &
smat, det er rart at se forskel ;). og farten kunne alligevel ikke være
meget højere.
> Iøvrigt er der jo ikke bælgmørkt på den anden side ;)
>
Men øjnene "skruer ned" pga af den kraftigt belyst flade lige foran bilen,
så du ser ikke MEGET mere. Som skrevet før, jeg har kørt med 90/100W., men
syntes ikke de var berettiget.
| |
Ole Gaarde Kristense~ (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 28-01-06 17:13 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:43db2230$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det gør det ud for de mangl. tåbelygter, men lygterne lever et hårdt liv
:(.
> Du ser bare ikke meget længere ud af vejen med det setup - nærlyset falder
> stadig med 1°. Det er sjovt "trucker-Joe" kan heller ikke finde ud af
tænde
> & slukke efter behov. I aftes kørte jeg fra Næstved til Slagelse, der var
et
> par tågebanker undervejs, tror du ikke "Joe" midt i kolonnen, pludselig
> mener der skal blus på alle lanterner, for som agter, og lader dem brænde
> hele vejen?. Klaphat, jeg ved sgu godt hvor hans 40 tons lokum, er , når
jeg
> har kørt bagved i 10 min :(. Og overhaling var ikke muligt.
>
Og det værste er næsten dagen efter det har været tåget. Der kører alle
stadig rundt med fuldt blus på.
Heldigvis er der mere lys i mine fjernlygter end i deres tåbebaglygter
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved
| |
|
|