/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Scottoiler på mc med indsprøjtning
Fra : Morten Vegger


Dato : 13-06-01 14:36

Hej Alle !

Med risiko for at lyde dum spørger jeg alligevel:

Hvor forbindes Scottoilerens vaccumslange på en mc med indsprøjtningsmotor?

Jeg har en VFR800 og tænker på at købe en Scotoiler, hvis jeg da ellers kan
finde ud af at montere den selv.

mortenvegger@mail.tele.dk



 
 
Mads Lund (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-06-01 15:13

> Hvor forbindes Scottoilerens vaccumslange på en mc med
indsprøjtningsmotor?

på indsprøjtningsanlæg sidder der spjæld nøjagtigt som på karburatorer. Når
man lukker for gassen, lukker man for luft tilførslen, på karburatorer
lukkes der mekanisk for bensintilførslen, mens det på indsprøjtningsanlæg
oftest gøres elektrisk.
Under alle omstændigheder bliver der vaccum mellem luftspjældet og
indsugningsventilerne. Og lur mig, og ikke der sidder en lille skrue i
indsugningskanalen tæt på indsugningsventilerne på en VFR (spjældene skal
stadig synkroniseres for at opnå en jævn tomgang).

Selv på min turbo cykel, hvor jeg jo tit har tryk i indsugningen (der var
den oprindelige idé) virker scottoileren upåklageligt.

Mads Lund
Ninja9RT



Kenneth (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 13-06-01 21:45

> Selv på min turbo cykel, hvor jeg jo tit har tryk i indsugningen (der var
> den oprindelige idé) virker scottoileren upåklageligt.
>
>

Også når du kører på landevej med ens hastighed ?
...det bliver måske kun et problem at finde vaccum, når den får fuld
skrue.....


--
Venligst
Kenneth
ZX9R-C...... uden den slags "problemer" :)



Rasmus Rosenquist (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Rosenquist


Dato : 13-06-01 21:52

> Også når du kører på landevej med ens hastighed ?
> ..det bliver måske kun et problem at finde vaccum, når den får fuld
> skrue.....

Det er kun ved accellerationer, at turboen lader (samt meget høj hastighed).
Ved jævn fart vil der være vacuum - dog aftagende som farten stiger. Hvis
det er nødvendigt at holde vacuum konstant, kan man sætte en kontraventil og
en lille "tank", som kan accumulere vacuumet, og holde det mens der er tryk
i indsugningen!

Rasmus



Mads Lund (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 14-06-01 09:38

> > Også når du kører på landevej med ens hastighed ?

Nej, men det gør den nu heller ikke normalt vis.

> > ..det bliver måske kun et problem at finde vaccum, når den får fuld
> > skrue.....

Der er vaccum hvergang gassen lukeks af og man motorbremser

> Det er kun ved accellerationer, at turboen lader (samt meget høj
hastighed).

Tjo, ved konstant hastighed (120) lader den ca 0,2 bar, ved 180 ligger den
på 0,4, og ved topfart og hård acceleration på 0,5

> Ved jævn fart vil der være vacuum - dog aftagende som farten stiger. Hvis
> det er nødvendigt at holde vacuum konstant, kan man sætte en kontraventil
og
> en lille "tank", som kan accumulere vacuumet, og holde det mens der er
tryk
> i indsugningen!

Scottoileren virker ved at trykket variere, hvilket "trækker" en lille
pumpe.

Mads Lund
Ninja9RT



Kasper (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 13-06-01 15:25

"Morten Vegger" skrev d. 13-06-01 14:36 dette indlæg :
> Hvor forbindes Scottoilerens vaccumslange på en mc med
indsprøjtningsmotor?

Ifølge deres hjemmeside, er det ikke noget problem med FI:

http://www.scottoiler.com/support.htm#2stroke

De har dog fjernet de model-specifikke online monteringsvejledninger,
men det kan du nok få svar på ved at maile til dem. Det er ikke noget
problem at installere en Scottoiler....

Kasper

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Niels S. (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 13-06-01 16:31

Morten Vegger skrev

> Med risiko for at lyde dum spørger jeg alligevel:

Der findes ingen dumme spørgsmål.

> Hvor forbindes Scottoilerens vaccumslange på en mc med
indsprøjtningsmotor?
>
> Jeg har en VFR800 og tænker på at købe en Scotoiler, hvis jeg da ellers
kan
> finde ud af at montere den selv.

Jeg har også en VFR800FI med en Scottoiler monteret. På højre side, bag
tanken, løber der en vacuumslange hen til en vacuumdåse. Den skar jeg over
og brugte det medfølgende T-stykke til montering af Scotoilerens
vacuumslange.
Monteringen er meget enkel og kræver ikke den store snilde, men hvis du vil
have hjælp stiller jeg gerne op. Jeg bor på sjælland v. Solrød.

Har du forresten set at der er taget initiativ til en VFR klub i DK, og at
der er det første træf i midten af juli. Kig nærmere på http://www.vfr.dk

--
Niels S.
VFR800FI



Henry (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 13-06-01 16:41

> Med risiko for at lyde dum spørger jeg alligevel:
Næ det er da ikke særligt dumt, det er faktisk temmeligt (IMHO) dårligt
beskrevet og illustreret i installations manualen.
>
> Hvor forbindes Scottoilerens vaccumslange på en mc med
indsprøjtningsmotor?
Jeg har monteret min på synkroniseringsslangen til indsprøjtningen.

> Jeg har en VFR800 og tænker på at købe en Scotoiler, hvis jeg da ellers
kan
> finde ud af at montere den selv.

Kik ind hos os på www.vfr.dk under tips, jeg har lagt nogle billeder og en
lille engelsk beskrivelse af hvordan jeg gjorde på min. Billederne er
desværre noget tunge at downloade men de er der og de viser vist meget godt
hvordan det hænger sammen.

Du er velkommen til at spørge hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Du kunne jo også overveje at komme med på VFR træffet d. 14-15 juli her i
Århus, så kan vi jo diskutere scott-olierens montering, det er jo ikke
sikker at min måde er den eneste/bedste.

mvh
Henry



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408697
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste