suzuki gsf600 vs gsf600s
Fra : Thomas

Dato : 13-06-01 12:51

Så vidt jeg lige kan se, så sælges kun s-modellen fra ny nu.. kan det passe?

Hvad er forskellen på de to, bortset fra styr-kåben på s?

Er en bandit uden nogen form for kåbe overhovedet anvendelig ved hastigheder
over 150? Umidelbart vil jeg mene at man skal være ret koncentreret om at
klamre sig til styret hele tiden :-/

Fra : Thomas

Dato : 13-06-01 13:37

Lige et tillægsspørgsmål..

Hvad skal man regne med at måtte slippe for en styrkåbe til gsf600?
Jeg tænker her på en med anden lygte og vindskærm og ikke meget andet.
Kan man selv montere sådan en uden at have kørekort til den store
værktøjskasse?

Fra : Mads Lund

Dato : 13-06-01 13:41

> Hvad er forskellen på de to, bortset fra styr-kåben på s?

intet så vidt jeg ved

> Er en bandit uden nogen form for kåbe overhovedet anvendelig ved
hastigheder
> over 150? Umidelbart vil jeg mene at man skal være ret koncentreret om at
> klamre sig til styret hele tiden :-/

Jep, hastigheder i det niveau er belastende uden afskærmning, men også
kørsels strækningen har selvfølgelig noget at sige. Skal cyklen bruges til
cafe ræs er kåbe ikke så vigtigt, mens at selv ved mere moderate hastigheder
hvor man skal køre længere stræk er kåbe et must.

Topfartsmæssigt blev 200MPH klubbens træf sidste år vundet af en cykel uden
kåbe, så det kan lade sig gøre at køre stærkt uden plastik (208 MPH så vidt
jeg erindre, på en lettere tunet Bandit1200)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : boe

Dato : 13-06-01 13:48

"Thomas" <Felling@home.now> wrote in message

> Er en bandit uden nogen form for kåbe overhovedet anvendelig ved
hastigheder
> over 150? Umidelbart vil jeg mene at man skal være ret koncentreret om at
> klamre sig til styret hele tiden :-/

Sludder. Dengang jeg var ung....ja, ja hør nu efter i stedet.....da var
kåber en sjældenhed, men det betød da ikke, at mc'er ikke kunne køre
hurtigere end 150 km/t. Man skal op over 200 før det bliver et problem. Og
det første der så sker, er at fødderne nægter at blive på fodhvilerne

Bo, VF1000F

Fra : origo@earthling.net

Dato : 13-06-01 13:46

"boe" <bemNOSPAMM@bellesystems.com> wrote in message

>Man skal op over 200 før det bliver et problem.
Joda, hvis du snakker om et par sekunder ad gangen.

Fra : boe

Dato : 13-06-01 13:55

<origo@earthling.net> wrote in message news:9g7n95$929$1@sunsite.dk...

> "boe" <bemNOSPAMM@bellesystems.com> wrote in message

> Joda, hvis du snakker om et par sekunder ad gangen.

Hmm, hvor meget vejer du?
Seriøst, jeg synes da ikke, at 150 uden kåbe er et problem, men det er
selvfølgelig en smagssag. Da jeg havde min gode gamle CB750 for mange år
siden, kørte jeg hver weekend fra Aalborg til Skanderborg og tilbage (kl. 5
om morgenen), og det foregik da altid med hastigheder over 150 - også i mere
end 2 sekunder ad gangen..

Bo, VF1000F

Fra : origo@earthling.net

Dato : 13-06-01 13:58

> Seriøst, jeg synes da ikke, at 150 uden kåbe er et problem, men det er
> selvfølgelig en smagssag.

Vet ikke om det er en smakssak, nok heller et spørsmål om størrelsen på
folks nakkemuskler
Du finner neppe mange som er enige med deg at lengre tids kjørsel i 150-200
er komfortabelt på en MC uten kåpe.

JS

Fra : boe

Dato : 13-06-01 14:09

<origo@earthling.net> wrote in message news:9g7o05$hl9$1@sunsite.dk...
> [...]
> folks nakkemuskler
> Du finner neppe mange som er enige med deg at lengre tids kjørsel i

Nej det har du nok ret i - men Thomas' spørgsmål var nu også, om en mc var
*uanvendelig* uden kåbe over 150. Og det mener jeg ikke man kan sig at den
er

Bo, VF1000F

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-06-01 14:02

jeg synes på min xj600N ikke at kåben manglede...man udvikler hurtig gode
nakke muskler til at stå i mod med....
men længere ture på motorvej er nu ikke sjovt flere timer i træk...en
130-140 er sådan ca hvad der kan udholdes i længere tid (læs til i talien og
tilbage igen) dog ikke uden ondt i nakke, arme, røv(hov den har vist ikke
med kåben at gøre)

den dag i dag ville jeg ikke købe en cykel uden kåbe ! det er for behageligt
at sidde bare lidt i læ + plus den tager noget af regnen....

Lasse
CBR1000f & KArin
som har en god kåbe svøbt rundt om hele cyklen

Fra : Nels Wolf

Dato : 13-06-01 19:24

"Thomas" <Felling@home.now> skrev i en meddelelse
> Er en bandit uden nogen form for kåbe overhovedet anvendelig ved
hastigheder
> over 150? Umidelbart vil jeg mene at man skal være ret koncentreret om at
> klamre sig til styret hele tiden :-/

Har selv en lidt ældre Bandit uden kåbe, og synes nu ikke man behøver nogen
kåbe uanset turens længde - sålænge det foregår på mindre veje med varieret
forløb med farten under ca 136 km/t som er den Jydske hastighedsgrænse for
alm landevej
Man skal blot vænne sig til at læne sig så meget forover at man kan "hvile"
på fartvinden.

Du kan også sagtens kører med fuld rulle ud af motorvejen på din Bandit uden
kåbe, men længere ture (af flere timer) med hastigheder fra en 140-160 km/t
og opefter - ja så bliver det en blandet fornøjelse - både for nakkemuskler
og for arme. Så er det helt afgjort en fordel med i det mindste en styrkåbe
der kan tage lidt af vindtrykket. Dog skal du være opmærksom på et par
ting før du køber en kåbe: Ved en lille kåbe eller en kåbe med lavt glas
risikerer du at få en helvedes larm og turbulens/uro omkring styrthjelmen
pga luften nu presses op mod hjemen skråt nedefra - og - hvis du køber et
stort skrummel af en styr-monteret kåbe i form af en halv ladeport i
plexiglas så risikerer du uro i styret og dårlige køreegenskaber pga det
store tryk der nu påføres styret/lejet. Større kåber bør derfor være
stelmonterede.

Nels Wolf

(som fik kørekort dengang der var fri hastighed på lande- og motorvejene -
men da ikke havde råd til at købe noget der kunne kørt stærkt- suk...)