Spm ang. Stilstandsforsikring
Fra : Bjørn

Dato : 27-01-06 09:15

Hey,

En makker er kommet i problemer.

Syn af hans bil har drillet gevaldigt - og er nu overskredet med 3 måneder.

Der kan godt gå 1-2 mdr før den er synsklar, spørgsmålet er, hvis han
indleverer sine plader ved forsikringsselskabet og stilstandsforsikre
bilen - må forsikringen så udlevere pladerne til motorkontoret?

--
Mvh Bjørn :)
http://www.dkfritidbil.dk/dfbwhois/?mode=view&id=4

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-01-06 17:03

Bjørn wrote:
> [...]
> indleverer sine plader ved forsikringsselskabet og stilstandsforsikre
> bilen - må forsikringen så udlevere pladerne til motorkontoret?

I bund og grund er nummerpladerne jo statens ejendom, så jeg kan sagtens
forestille mig, at Politiet kan tvinge forsikringen til at udlevere dem hvis
det kommer til det.

Men hvor meget betaler din makker i forsikring pr. måned ?
Måske det er billere helt at afmelde bilen, i de måneder hvor den skal
renoveres/repareres, hvis man tager både forsikring samt vægtafgift/grøn
afgift i betragtning.
Det koster jo trods alt "kun" knap 1200,- kr. for nye plader.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-01-06 17:05

Per Beer Hansen wrote:

> Måske det er billere

billere = billigere

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjørn

Dato : 28-01-06 17:14

> Men hvor meget betaler din makker i forsikring pr. måned ?

Han betaler i omegnen af 15.000kr/år - med 11.000kr i selvrisiko.

Problemet består i at den forsikring han har tegnet nu, kan han ikke få
igen - ryger pladerne af, og skal på igen, hedder det 25.000kr/år og
28.000kr i selvrisiko...

Så, hvis det kan lade sig gøre - skal pladerne helst ikke af :)

Fra : ena

Dato : 28-01-06 17:44

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indleverer sine plader ved forsikringsselskabet og stilstandsforsikre
> bilen - må forsikringen så udlevere pladerne til motorkontoret?

Hvorfor skal det tage endnu 2 md? hvad er der galt? kan han ikke køre den
til syn og så stille til evt. omsyn indenfor 1 md - så er problemet jo løst

Fra : Bjørn

Dato : 30-01-06 10:46

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> hvad er der galt?

Den har banket plejllejerne, og er derfor ikke i stand til selv at slæbe sig
ned til synshallen.