Opel Astra spørgsmål
Fra : Dennis

Dato : 26-01-06 12:35

Hej NG.

Jeg har en Astra 1,6 Si Stationcar fra '94, som jeg synes bruger lidt
for meget benzin. Den kører omkring 10,5 km/l, og det er hovedsageligt
by kørsel, men ved enkelte lange ture, kan jeg få den op på 12-13 km/l.
Manualen siger, at den burde køre lidt længere på literen.

Spørgsmålet er nu, om en Astra fra 94 ikke kører længere, eller er det
fordi det er en Si model, som har lidt flere heste?
Har fået skiftet luftfilter, tændrør osv...

Mvh Dennis

P.S.: Jeg har lige fået skiftet tandremmen, og kan ikke huske hvor langt
den igen må køre, før den igen skal skiftes?

Fra : Bjørn

Dato : 26-01-06 15:38

"Dennis" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er nu, om en Astra fra 94 ikke kører længere, eller er det
> fordi det er en Si model, som har lidt flere heste?

Si-model, hmmm... hvad er din motorkode?

> P.S.: Jeg har lige fået skiftet tandremmen, og kan ikke huske hvor langt
> den igen må køre, før den igen skal skiftes?

60.000 km :)

--
Mvh Bjørn :)
http://www.dkfritidbil.dk/dfbwhois/?mode=view&id=4

Fra : Karsten Andersen

Dato : 26-01-06 16:39

Thu, 26 Jan 2006 15:37:47 +0100, skrev "Bjørn"
<bjornnorgaardsweb.dk>, på 21 linier, i
<43d8e017$0$145$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, :

På en 8v motor når den springer

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : martin bjerre

Dato : 26-01-06 18:17

snip...

> På en 8v motor når den springer
>
> --
En 1,6 Si kører med en C16SE motor (min gør ihvertifald)
Lambda sonden bliver dårlig med alderen, Bosch anbefaler et
udskiftningsinterval på 60.000 km (min er ikke skiftet endnu)
Problemet med sonden, er at den er uopvarmet og derfor "bliver gammel" ret
hurtigt. Det resulterer i et højere og højere benzinforbrug

Martin

Fra : Dennis

Dato : 26-01-06 22:03

martin bjerre wrote:

*klip*

> [...]
> Problemet med sonden, er at den er uopvarmet og derfor "bliver gammel" ret
> hurtigt. Det resulterer i et højere og højere benzinforbrug

Så må ham der ikke ved noget om biler nok spørge om hvad en Lambda sonde
er, og hvor den sidder... :-/

Er det en der måler noget, og derfra tilpasser forbrændningen ? (Måske
et dumt spørgsmål vil nogen mene....)

/Dennis

Fra : Dennis

Dato : 26-01-06 22:00

Bjørn wrote:

> Si-model, hmmm... hvad er din motorkode?

Øhhh, nu ved jeg ikke meget om biler, så jeg ved ikke lige hvor jeg skal
lede efter den... Men er det den Martin nævner?

> 60.000 km :)

Tak for det, det er jo rart at få skrevet ned i bogen