|
| Apropos chiptuning ... Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 26-01-06 08:54 |
|
http://ttv.tv2.dk/index.php?side=129
Quote on:
DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i København,
får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
Miljøstyrelsen har underkendt nogle skrappe påbud fra Københavns Kommunes
Miljøkontrol og givet DSB og Banedanmark flere års udsættelse af en række
tiltag, der skal nedbringe forurerningen med sundhedsskadelig kvælstofdioxid
fra diseltogenes udstødning. Oprindeligt stillede kommunen i flere omgange
en række vidtgående miljøkrav, der skulle træde i kraft i perioden
2004-2009.
Quote off
--
Per, Esbjerg
| |
Johnny B [2000] (26-01-2006)
| Kommentar Fra : Johnny B [2000] |
Dato : 26-01-06 11:21 |
|
hvor meget udleder sådan et lokomotiv kontra en chiptunet bil ?
nogen hjerner der har regnet på det ?
- hvor mange biler kan chiptunes iforhold til et lokomotiv ?
regler er jo til for at blive brudt, men kender man de rigtige, kan der ses
mellem fingrene - Velkommen til Polen
--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail
| |
Ukendt (26-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-01-06 11:28 |
|
"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d8a27a$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> nogen hjerner der har regnet på det ?
> - hvor mange biler kan chiptunes iforhold til et lokomotiv ?
Du kan ikke sammenligne én bil og ét lokomotiv. Du skal sammenligne enten
antal personer eller antal kilo/ton der transporteres.
| |
BJ (26-01-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-01-06 12:12 |
|
"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d8a429$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
KLIP
>> nogen hjerner der har regnet på det ?
>> - hvor mange biler kan chiptunes iforhold til et lokomotiv ?
>
> Du kan ikke sammenligne én bil og ét lokomotiv. Du skal sammenligne enten
> antal personer eller antal kilo/ton der transporteres.
Vil det sige, jo flere personer der transporteres, jo mindre er den
faktuelle luftforurening..?
Er dette tilfældet, bør man nedsætte kravene til eks. el-værkernes udledning
dramatisk....
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Per Henneberg Kriste~ (26-01-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 26-01-06 13:28 |
|
"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d8a429$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Du kan ikke sammenligne én bil og ét lokomotiv. Du skal sammenligne enten
> antal personer eller antal kilo/ton der transporteres.
I Esbjerg holder togene hver morgen og skal varmes op. Befinder man sig i
vindretningen, sørger man helt automatisk for ikke at trække vejret. Magen
til tåge af lort skal man lede længe efter.
Og dér bliver der ikke transporteret nogen - togenen holder stille ..
--
Per, Esbjerg
| |
Niels Bengaard (26-01-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 26-01-06 16:01 |
|
> DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
> København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
>
> Miljøstyrelsen har underkendt nogle skrappe påbud fra Københavns Kommunes
> Miljøkontrol og givet DSB og Banedanmark flere års udsættelse af en række
> tiltag, der skal nedbringe forurerningen med sundhedsskadelig
> kvælstofdioxid fra diseltogenes udstødning. Oprindeligt stillede kommunen
> i flere omgange en række vidtgående miljøkrav, der skulle træde i kraft i
> perioden 2004-2009.
>
> Quote off
> --
> Per, Esbjerg
Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
dieselos.
Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede chips
at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.
Niels
| |
Niels Bengaard (26-01-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 26-01-06 22:39 |
|
>> DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
>> København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
>>
>> Miljøstyrelsen har underkendt nogle skrappe påbud fra Københavns Kommunes
>> Miljøkontrol og givet DSB og Banedanmark flere års udsættelse af en række
>> tiltag, der skal nedbringe forurerningen med sundhedsskadelig
>> kvælstofdioxid fra diseltogenes udstødning. Oprindeligt stillede kommunen
>> i flere omgange en række vidtgående miljøkrav, der skulle træde i kraft i
>> perioden 2004-2009.
>>
>> Quote off
>> --
>> Per, Esbjerg
>
> Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
> dieselos.
> Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede chips
> at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.
Læste lige på nettet det vist er generel forurening også partikler der er
tale om.
På store diesellastbiler mener jeg det er et krav de får katalysatorer til
sommer. Først da har man partikelfiltre og NOx fjernelse der. Det betyder
teknikken stadig ikke er helt udviklet og derfor har man nok trukket kravene
tilbage. Hvis det viser sig at køre som smurt med lastbiler, så kan man nok
montere samme katalysatorer på dieselmotorer i tog. Problemet er måske at
nye lastbilmotorer er udviklet til at køre med katalysator og det er en
gammel togmotor ikke. Så hvilken effekt man får med katalysator på en gammel
motor ved jeg ikke, de eftermonteres i hvert fald ikke på gamle lastbiler.
Niels
| |
claus b. p. (26-01-2006)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 26-01-06 22:46 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:43d8e428$0$47032$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
> > København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
>
> Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
> dieselos.
> Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede chips
> at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.
>
Jeg er da ligeglad med hvad det hedder hvis jeg er ved at kvæles i det. Men
pointen er jo, at der allerede ligger en plan for at få nedbragt
togforureningen.
Man kunne i øvrigt nedbringe dieselbilernes forurening rigtig meget hvis man
lavede gode gennemfartsveje, hvor man ikke blev stoppet af et trafiklys hver
45. sekund. Men det ville jo ikke lige være i tråd med soc'ernes
trafikhadepolitik.
/Claus
| |
Niels Bengaard (26-01-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 26-01-06 23:02 |
|
>> > DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
>> > København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
>>
>> Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
>> dieselos.
>> Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede
>> chips
>> at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.
>>
> Jeg er da ligeglad med hvad det hedder hvis jeg er ved at kvæles i det.
> Men
> pointen er jo, at der allerede ligger en plan for at få nedbragt
> togforureningen.
> Man kunne i øvrigt nedbringe dieselbilernes forurening rigtig meget hvis
> man
> lavede gode gennemfartsveje, hvor man ikke blev stoppet af et trafiklys
> hver
> 45. sekund. Men det ville jo ikke lige være i tråd med soc'ernes
> trafikhadepolitik.
Nu kvæles man ikke i NO2, men ved meget høje koncentrationer kan man få
lungeødem.
Det er ikke koncentrationer der er på Nørreport eller hvor det nu er.
Som jeg skrev skal rensningsteknologien findes før man kan stille kravene,
ellers er det uholdbart.
Hvis DSB havde eltog nok, var problemet løst.
Niels
| |
|
|