lak skade.. hvad gør man?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 25-01-06 20:24

Hej

Jeg har desværre fået 'snittet' et eller andet i sneen der har fået ridset
helt ind til metallet på den ene bagskærm.
Nu ville jeg gøre hvad man præcis gør ved sådan en skade?
Lakken har jeg i den rigtige farve, men jeg går ud fra at jeg skal benytte
noget grunder inden? Men hvilken? Er der noget man ellers skal gøre?
Jeg havde tænkt mig at slibe skaden med lidt smergellærred så der ikke sad
nogle løse flager og derefter give den en gang grunder, lade det hærde og
derefter lakere den, er det den rigtige fremgangsmåde?

På forhånd tak
Morten Lundstrøm

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-01-06 06:45

"Morten Lundstrøm" <altholai@imap.cc> skrev i en meddelelse

> Jeg har desværre fået 'snittet' et eller andet i sneen der har fået ridset
> helt ind til metallet på den ene bagskærm.

----SNIP---

M.mindre du har en opvarmet garage, er der ikke vejr til de øvelser nu- der
er for koldt :(. Kom noget "Dinitrol" på ridsen og vent til foråret, hvor
det fjernes med petroleum, lampeolie etc. . Men det er den rigtige
fremgangsmåde, rens evt. kun med spidsen af en skarp kniv, og giv det
zink-grunder.