/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Tuning
Fra : Vincent


Dato : 25-01-06 16:32

Er ved at købe en Peogeot 406 TS4 fra 2001 og ved gerne gøre lidt ved
ydelsen..

Nogen gode ideer??
Jeg overvejer en kompressor, men ved intet om det - kan det svare sig og er
det overhovedet måden at tune sådan en bil på ??

Hvis nogen kender til hjemmesider omkring tuning/kompressor osv vil jeg
gerne vide det - kunne ikke selv finde ret meget på Google....

Pft

Vincent



 
 
Benny Højvælde (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Benny Højvælde


Dato : 25-01-06 19:05


"Vincent" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:43d799fc$0$38627$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er ved at købe en Peogeot 406 TS4 fra 2001 og ved gerne gøre lidt ved
> ydelsen..
>
> Nogen gode ideer??
> Jeg overvejer en kompressor, men ved intet om det - kan det svare sig og
> er det overhovedet måden at tune sådan en bil på ??
>
> Hvis nogen kender til hjemmesider omkring tuning/kompressor osv vil jeg
> gerne vide det - kunne ikke selv finde ret meget på Google....

I mine unge dage var vi en lille gruppe der legede med det der.

Fik bla. en Fiat 127 (900 ccm motor) til at køre 190 (udregnet efter
omdrejningstæller). Var ved at lætte da undervognen ikke var tilpasset.

En Datsun 100A kunne løbe over 170 men så fik den "servostyring". Burde have
haft spoilers

En turbo/kompressor er en større ombygning, men det hele er afhængig af
holbarheden. Fiatten døde efter et par 10000 km.

Husk bare at undervognen skal forstærkes drastisk. Kraftigere
krængningastabilisatorer. Kraftigere bremser osv.

Til sidst har du en bil der ikke kan synes uden store udgifter.

Benny



Jan W Nielsen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-01-06 19:12

> Er ved at købe en Peogeot 406 TS4 fra 2001 og ved gerne gøre lidt ved
> ydelsen..

Glem det der fusk.

Køb dig en TS6 i stedet - det er billigere og holder længere.

--
/Jan W Nielsen



Jonas R. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 25-01-06 20:18


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:43d7bf2b$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Er ved at købe en Peogeot 406 TS4 fra 2001 og ved gerne gøre lidt ved
>> ydelsen..
>
> Glem det der fusk.
>
> Køb dig en TS6 i stedet - det er billigere og holder længere.


Eller købe en med den der lavtryks turbo 2.2 L mener jeg. Så kan den få en
lille chip i :)

/Jonas R.



Vincent (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Vincent


Dato : 25-01-06 22:01

Ok og takker for den hurtige respons...
Men kender i til sites på nettet omkring tuning ?

Hilsen
Vincent
"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
news:43d7cefd$0$179$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> news:43d7bf2b$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Er ved at købe en Peogeot 406 TS4 fra 2001 og ved gerne gøre lidt ved
>>> ydelsen..
>>
>> Glem det der fusk.
>>
>> Køb dig en TS6 i stedet - det er billigere og holder længere.
>
>
> Eller købe en med den der lavtryks turbo 2.2 L mener jeg. Så kan den få en
> lille chip i :)
>
> /Jonas R.
>



John Sahl (25-01-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 25-01-06 22:25

Vincent wrote:
> Men kender i til sites på nettet omkring tuning ?

www.powerpage.dk har masser af læsning til dig.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste