Tuning
Fra : Vincent

Dato : 25-01-06 16:32

Er ved at købe en Peogeot 406 TS4 fra 2001 og ved gerne gøre lidt ved
ydelsen..

Nogen gode ideer??
Jeg overvejer en kompressor, men ved intet om det - kan det svare sig og er
det overhovedet måden at tune sådan en bil på ??

Hvis nogen kender til hjemmesider omkring tuning/kompressor osv vil jeg
gerne vide det - kunne ikke selv finde ret meget på Google....

Pft

Vincent

Fra : Benny Højvælde

Dato : 25-01-06 19:05

"Vincent" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis nogen kender til hjemmesider omkring tuning/kompressor osv vil jeg
> gerne vide det - kunne ikke selv finde ret meget på Google....

I mine unge dage var vi en lille gruppe der legede med det der.

Fik bla. en Fiat 127 (900 ccm motor) til at køre 190 (udregnet efter
omdrejningstæller). Var ved at lætte da undervognen ikke var tilpasset.

En Datsun 100A kunne løbe over 170 men så fik den "servostyring". Burde have
haft spoilers

En turbo/kompressor er en større ombygning, men det hele er afhængig af
holbarheden. Fiatten døde efter et par 10000 km.

Husk bare at undervognen skal forstærkes drastisk. Kraftigere
krængningastabilisatorer. Kraftigere bremser osv.

Til sidst har du en bil der ikke kan synes uden store udgifter.

Benny

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-01-06 19:12

> Er ved at købe en Peogeot 406 TS4 fra 2001 og ved gerne gøre lidt ved
> ydelsen..

Glem det der fusk.

Køb dig en TS6 i stedet - det er billigere og holder længere.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 25-01-06 20:18

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Glem det der fusk.
>
> Køb dig en TS6 i stedet - det er billigere og holder længere.

Eller købe en med den der lavtryks turbo 2.2 L mener jeg. Så kan den få en
lille chip i :)

/Jonas R.

Fra : Vincent

Dato : 25-01-06 22:01

Ok og takker for den hurtige respons...
Men kender i til sites på nettet omkring tuning ?

Hilsen
Vincent

Fra : John Sahl

Dato : 25-01-06 22:25