Toyota Celica 2000+ vs. Hyundai Coupe 2002~
Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-01-06 17:35

Hej.

Jeg overvejer at købe ny bil igen, så har lige et par spg. til de kloge
hoveder:

Er der nogen specielle ting jeg bør vide om disse to(tre) biler? Både
invidivuelt men også i forhold til hinanden.

Toyota Celica 1.8 fra 2000 og fremefter
Toyota Celica 1.8 turbo fra 2000 og fremefter
Hyundai Coupe 2.0 fra 2002 og fremefter

Kan man overhovedet sammenligne de to mærker? Er en Hyundai Coupe lige så
ringe som de endnu billigere biler fra samme land? Jeg kører i en Chevrolet
Kalos for tiden, da min honda civic er til reperation, efter en bakkede ind
i mig. Denne kundebil har gjort mig lidt bange for Korea-biler.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : John Sahl

Dato : 24-01-06 19:01

Jacob Larsen wrote:
> Toyota Celica 1.8 fra 2000 og fremefter
> Toyota Celica 1.8 turbo fra 2000 og fremefter
> Hyundai Coupe 2.0 fra 2002 og fremefter

Ud og prøv dem, men der er jo i mine øjne altid lidt specielt over en
turbobil.

> [...]
> i en Chevrolet Kalos for tiden, da min honda civic er til reperation,
> efter en bakkede ind i mig. Denne kundebil har gjort mig lidt bange

Jeg ville ikke være bange for at købe Hyundai Coupe, den fortjener endda
den største motor. Jeg har tidligere haft den til test i en uge, det kan
du læse lidt om her:
http://www.mandezonen.dk/article.php4?sid=163

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Jacob Larsen

Dato : 25-01-06 17:11

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Ud og prøv dem, men der er jo i mine øjne altid lidt
> specielt over en turbobil.

Nu har jeg kun prøvet turbo-diesel og det er ikke noget der har imponeret
mig specielt. Tror dog at sådan en hårdt-pumpet turbo-benzin vil falde godt
i min smag.

Mit forsikringsselskab er dog klart gladest for ikke-turbo-biler.

> Jeg ville ikke være bange for at købe Hyundai Coupe, den
> fortjener endda den største motor. Jeg har tidligere haft
> den til test i en uge, det kan du læse lidt om her:
> http://www.mandezonen.dk/article.php4?sid=163

Den artikel havde jeg allerede fundet og jeg må sige, at den ikke skræmte
mig væk. Synes den bil er ret smart. Jeg vil dog nok holde mig til 2.0'eren
da jeg synes benzinøkonomien og indkøbsprisen på en 2.7 er ret høj. Der er
heller ikke den helt vilde forskel på kræfterne, ihvert fald på papiret.

Er lidt bange for at den taber meget mere i værdi end en celica dog. Også
selvom den er købt brugt.

Fra : John Sahl

Dato : 26-01-06 20:21

Jacob Larsen wrote:
> Nu har jeg kun prøvet turbo-diesel og det er ikke noget der har
> imponeret mig specielt. Tror dog at sådan en hårdt-pumpet
> turbo-benzin vil falde godt i min smag.

Jeg siger: En gang turbo, altid turbo.

> Mit forsikringsselskab er dog klart gladest for ikke-turbo-biler.

Sørg under alle omstændigheder for at shoppe rundt mht forsikring.
Der kan være mange penge at spare!

> [...]
> mig til 2.0'eren da jeg synes benzinøkonomien og indkøbsprisen på en
> 2.7 er ret høj. Der er heller ikke den helt vilde forskel på

Jeg så lige en nede i Hamborg med et diskret skørtesæt. Det gør
den ikke kedeligere at kigge på! Jeg har smidt et billede her:
http://www.autohenter.dk/hyundaicoupe.jpg

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-01-06 12:31

> Jeg siger: En gang turbo, altid turbo.

> Sørg under alle omstændigheder for at shoppe rundt mht
> forsikring. Der kan være mange penge at spare!

Helt sikkert. Det gjorde jeg også for sidste år da jeg købte min civic og
priserne svingede da op til det dobbelte, så vidt jeg husker.

> Jeg så lige en nede i Hamborg med et diskret skørtesæt.
> Det gør den ikke kedeligere at kigge på! Jeg har smidt et billede
> her: http://www.autohenter.dk/hyundaicoupe.jpg

Meget lækker bil. Der skal ikke meget til før den skifter karakter.