|
| Nedsat luftforurening O.T. Fra : ERLO |
Dato : 24-01-06 10:49 |
|
Hej
(Et synspunkt)
Luftforureningen vinder ved at holde alle de flyvemaskiner på jorden -
fortsæt med det SAS.
Det giver langt mere end al den ulovlige chiptuning.
Mvh ERLO
| |
BJ (24-01-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-01-06 11:07 |
|
"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:HKmBf.19$_S3.8@news.get2net.dk...
KLIP
> Luftforureningen vinder ved at holde alle de flyvemaskiner på jorden -
> fortsæt med det SAS.
De burde drives frem med el-motorer..
> Det giver langt mere end al den ulovlige chiptuning.
Det er vist ikke en gang løvn.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Martin Sørensen (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 24-01-06 12:28 |
|
ERLO skrev:
> Hej
> (Et synspunkt)
>
> Luftforureningen vinder ved at holde alle de flyvemaskiner på jorden -
> fortsæt med det SAS.
> Det giver langt mere end al den ulovlige chiptuning.
>
Dokumentation?
mvh
Martin
| |
Armand (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-01-06 04:24 |
|
ERLO skrev:
> Hej
> (Et synspunkt)
>
> Luftforureningen vinder ved at holde alle de flyvemaskiner på jorden -
> fortsæt med det SAS.
> Det giver langt mere end al den ulovlige chiptuning.
Jeg tror ikke at folk rejser mindre fordi SAS er grounded p.t.
SAS er ruteflyvning og SAS' passagerer skal frem uanset om deres
førstevalg af fly-selskab ikke er i luften, så de øvrige
luftfartselskaber klapper sikker i deres små fedtede hænder lige for tiden!
Forøvrigt så er forureningen fra charterflyvningen (=100% belægning i
modsætning til ruteflyvning) ganske lav når man sætter det op mod
antallet af passager-km.
At der så rejses et stigende (til kritisk?) antal passager-km verden
over, er en anden sag; men det gør stigende oliepriser måske sit ved
femover :-/
--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
| |
ERLO (25-01-2006)
| Kommentar Fra : ERLO |
Dato : 25-01-06 11:40 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:TaCBf.5439$Cl2.131847@news000.worldonline.dk...
> ERLO skrev:
> > Luftforureningen vinder ved at holde alle de flyvemaskiner på jorden -
> > fortsæt med det SAS.
> > Det giver langt mere end al den ulovlige chiptuning.
>
> Jeg tror ikke at folk rejser mindre fordi SAS er grounded p.t.
> SAS er ruteflyvning og SAS' passagerer skal frem uanset om deres
> førstevalg af fly-selskab ikke er i luften, så de øvrige
> luftfartselskaber klapper sikker i deres små fedtede hænder lige for
tiden!
>
> Forøvrigt så er forureningen fra charterflyvningen (=100% belægning i
> modsætning til ruteflyvning) ganske lav når man sætter det op mod
> antallet af passager-km.
> At der så rejses et stigende (til kritisk?) antal passager-km verden
> over, er en anden sag; men det gør stigende oliepriser måske sit ved
> femover :-/
>
> --
> Armand.
>
Selvfølgelig holder folk ikke op med at rejse med fly, fordi SAS ikke kommer
i luften. ( SAS: 252 fly per døgn).
Den store brændstofafbrænding foregår jo IKKE i 10 km´s højde, men blandt os
som "går på gulvet" .
Ihukommende følgende vits:
Skoleinspektøren kommer, under sin rundgang, forbi en klasseværelsedør
udenfor hvilken der står en dreng og griner. Hvorfor står du her og griner?
Jeg er sat udenfor døren fordi jeg slog en ordendtlig prut. Det er da ikke
noget at grine af ? Jo, for alle de andre sidder tilbage i den!
Når man bor på Amager - er vidne til starter og landinger, hvert andet minut
med deraf følgende brændstofafbrænding - har mistet mange i sin omgangskreds
på grund af luftvejslidelser (og denne skulle være ret signifikant for
området ) , så kan man kun glæde sig over at der er en aktør mindre i
diciplinen: "luft griseri" .
Mit indlæg skal ses i sammenhæng med den STORE interresse som udvises af
"Den folkelige Mening" overfor områderne chiptuning - dieselbiler -
tomgangkørsel- plæneklippere - brændeovne .
Love man ikke kan forstå er svære at forholde sig til.
Mvh. ERLO
| |
|
|