sommer fælg til laguna 2?
Fra : RP

Dato : 23-01-06 23:32

hej

Overvejede at smide sådan et sæt

http://www.keratech.dk/Koya.0.1.html

koya blitz på bilen til sommer/forår, men er lidt i tvivl om de kan
monteres på bilen. 7,5x18" burde da ikke være noget problem? men kan
der presses en 8x19" fælg på? nu ved jeg selvf. heller ikke lige med
indpresningen. Der sidder 16 tommer standard renault fælge med 205/55
vinterdæk på nu... mener ET er 45 eller 50 men er ikke sikker...

Hvad siger I?

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-01-06 23:54

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ifølge denne
http://www.wheelwizards.net/autopart/default.asp?manufacturer=Manu_Renault&chassis=3656
skulle det være muligt at sætte 7,5x19" på.

Med venlig hilsen Kim

Fra : RP

Dato : 24-01-06 00:46

tak for linket, griner side...

æv... træls størrelse. 7,5x19 kan jeg sgutte finde mange af
Nå, så må jeg nok nøjes med en 8x18"

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-01-06 07:38

On 23 Jan 2006 15:45:37 -0800, "RP" <roald.poulsen@gmail.com> wrote:

>tak for linket, griner side...
>
>æv... træls størrelse. 7,5x19 kan jeg sgutte finde mange af
>Nå, så må jeg nok nøjes med en 8x18"

Har du prøvet at køre med 19" ??
På din bil ville jeg overveje om 17" ikke var fint nok.

Fra : RP

Dato : 24-01-06 14:09

> Har du prøvet at køre med 19" ??
> På din bil ville jeg overveje om 17" ikke var fint nok.

Ja, det har jeg da. Dog i en 4 hjulstrækker, der ikke kan sammenlignes
med lagunaen

Jeg har kørt med 205/40-17 på en mindre megane og det var ikke noget
problem. Så 18" bliver nok minimum.

Hvad tænker du på? den dårlige komfort ved den lave profil eller
hvordan?

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-01-06 17:43

On 24 Jan 2006 05:08:59 -0800, "RP" <roald.poulsen@gmail.com> wrote:

>Hvad tænker du på? den dårlige komfort ved den lave profil eller
>hvordan?

Dårlig(ere) komfort, mere tendens til at følge spor.

Fra : Leif Neland

Dato : 25-01-06 07:45

Kent Glerup wrote:

> Dårlig(ere) komfort, mere tendens til at følge spor.

Yaris'en med vinterdæk følger sporene udemærket.

Det er bare væmmeligt, når sporene* ikke følger vejen ligeud, men slingrer.

*) De frosne spor i sneen på vejen.

Leif