/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bilvask af bil med is på
Fra : Vibeke


Dato : 23-01-06 22:32

Hejsa,
nu skulle jeg jo gerne have min bil til at se nyvasket ud, men der er en del
is på den. Kan man køre den ind i en vaskehal med isen på eller skal man
hælde vand på inden og få det til at løsne sig, og fjerne det inden?
Er der nogen der har erfaringer?
Vibeke



 
 
Klaus D. Mikkelsen (23-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-01-06 22:36

Vibeke skriver:
>
> nu skulle jeg jo gerne have min bil til at se nyvasket ud, men der er en del
> is på den. Kan man køre den ind i en vaskehal med isen på eller skal man
> hælde vand på inden og få det til at løsne sig, og fjerne det inden?

Vil du have vasket bil eller is ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Vibeke (23-01-2006)
Kommentar
Fra : Vibeke


Dato : 23-01-06 22:45

> Vil du have vasket bil eller is ?

Det burde fremgå af emne-linien.

/Vibeke



Kim Voss Schrader (23-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 23-01-06 23:21

Hej!

Vibeke wrote:

>>Vil du have vasket bil eller is ?
>
> Det burde fremgå af emne-linien.

Jamen så lader du det bare sidde. Du vil jo have vasket bil med is på

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Ukendt (23-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-01-06 22:43


"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d54b6e$0$38688$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa,
> nu skulle jeg jo gerne have min bil til at se nyvasket ud, men der er en
> del is på den. Kan man køre den ind i en vaskehal med isen på eller skal
> man hælde vand på inden og få det til at løsne sig, og fjerne det inden?
> Er der nogen der har erfaringer?

Tror det er en god idé at fjerne isen først. Hvis først nogle isstykker
skulle blive hængende i børsterne, så koster det en omlakering af
bilen.....selv om isen nok sjældent vil sætte sig fast på den måde

--
Tom



Brian S Jensen (23-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 23-01-06 22:47


"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d54b6e$0$38688$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa,
> nu skulle jeg jo gerne have min bil til at se nyvasket ud, men der er en
> del is på den. Kan man køre den ind i en vaskehal med isen på eller skal
> man hælde vand på inden og få det til at løsne sig, og fjerne det inden?
> Er der nogen der har erfaringer?
> Vibeke
>

Sådan en vaskehal kan jo ikke trylle is om til dejlig varmt badevand - du
risikerer bare at børsterne får fat i en is-klump som de banker med
rundt

Jeg ville ikke gøre det

Mvh.
Brian S Jensen



Morten Fruergaard (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-01-06 07:18

Brian S Jensen wrote:
> "Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43d54b6e$0$38688$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hejsa,
>> nu skulle jeg jo gerne have min bil til at se nyvasket ud, men der
>> er en del is på den. Kan man køre den ind i en vaskehal med isen på
>> eller skal man hælde vand på inden og få det til at løsne sig, og
>> fjerne det inden? Er der nogen der har erfaringer?
>> Vibeke
>>
>
> Sådan en vaskehal kan jo ikke trylle is om til dejlig varmt badevand
> - du risikerer bare at børsterne får fat i en is-klump som de banker
> med rundt
>
> Jeg ville ikke gøre det

Heller ikke her...

Og heller ikke selvom min bil er fri for is...
Hvem ved om den forgående bil i vaksehallen var fri for is...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Ukendt (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-06 08:00


"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d54b6e$0$38688$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa,
> nu skulle jeg jo gerne have min bil til at se nyvasket ud, men der er en
> del is på den. Kan man køre den ind i en vaskehal med isen på eller skal
> man hælde vand på inden og få det til at løsne sig, og fjerne det inden?
> Er der nogen der har erfaringer?
> Vibeke

Aldrig, aldrig vaske bil, når det er frost. Den lak tager meget mere skade
end ved at køre beskidt (og dermed fugtig) rundt. Er der is på din bil, skal
du absolut heller ikke gøre det. Du ridser lakken.

Mvh Tommy



Jan W Nielsen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-01-06 10:36

> Aldrig, aldrig vaske bil, når det er frost. Den lak tager meget mere skade
> end ved at køre beskidt (og dermed fugtig) rundt. Er der is på din bil,
> skal du absolut heller ikke gøre det. Du ridser lakken.

Sjovt nok - jeg vaskede is-bil i går - og min bil har kun 3 år gammel lak.

Ingen ridser - og den is, der ikke kom af ved børsterne kom af ved tørring.

/Jan W Nielsen




GKS (24-01-2006)
Kommentar
Fra : GKS


Dato : 24-01-06 08:02

Her i Norge vasker vi bilene hele året, også når det er minusgrader.
Jeg har aldri opplevd, eller hørt om noen som har fått skader på
bilen på grunn av isklumper i børstene. Med mindre det er stor
forskjell på vaskehaller i Danmark og Norge så tror jeg neppe dette
er et praktisk problem.


Ukendt (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-06 08:25

Her i Norge vasker vi bilene hele året, også når det er minusgrader.
Jeg har aldri opplevd, eller hørt om noen som har fått skader på
bilen på grunn av isklumper i børstene. Med mindre det er stor
forskjell på vaskehaller i Danmark og Norge så tror jeg neppe dette
er et praktisk problem.

Jeg har gjort det samme herhjemme, aldrig nogle problemer, vandet er varmt
nok til at fjerne isen i en fart..

Mvh
Morten



NS (24-01-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 24-01-06 11:55

GKS skrev:
> Her i Norge vasker vi bilene hele året, også når det er minusgrader.
> Jeg har aldri opplevd, eller hørt om noen som har fått skader på
> bilen på grunn av isklumper i børstene. Med mindre det er stor
> forskjell på vaskehaller i Danmark og Norge så tror jeg neppe dette
> er et praktisk problem.
>

I Norge har i jo sikkert også fuldt opvarmet
vaskevand... det er jo gratis, for det er jo
/vores/ olie i bruger... :/

NS

GKS (24-01-2006)
Kommentar
Fra : GKS


Dato : 24-01-06 16:46

>I Norge har i jo sikkert også fuldt opvarmet
>vaskevand...

Vannet er ikke varmt. Men vaskehallen er normalt varm. Det gjør at det
ikke danner seg is inne i vaskehallen. Men ofte er den mye is på
utsiden av porten til vaskehallen.

>det er jo gratis, for det er jo
>/vores/ olie i bruger... :/

Vi bruker hovedsakelig vannkraft til elektrisitet og oppvarming. Olje
og gass (vi tar opp like mye gass som olje) selger vi. Sikkert til dere
også.

Når det er kalde vintere er ikke Norge selvforsynt med elektrisitet og
vi kjøper derfor kraft fra utlandet. Også fra forurensende Danske
kullkraftverk.


Ukendt (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-06 16:52


"GKS" <post@netcom.no> skrev i en meddelelse
news:1138117558.108741.137410@g44g2000cwa.googlegroups.com...
>I Norge har i jo sikkert også fuldt opvarmet
>vaskevand...

Vannet er ikke varmt. Men vaskehallen er normalt varm. Det gjør at det
ikke danner seg is inne i vaskehallen. Men ofte er den mye is på
utsiden av porten til vaskehallen.

>det er jo gratis, for det er jo
>/vores/ olie i bruger... :/

Vi bruker hovedsakelig vannkraft til elektrisitet og oppvarming. Olje
og gass (vi tar opp like mye gass som olje) selger vi. Sikkert til dere
også.

Når det er kalde vintere er ikke Norge selvforsynt med elektrisitet og
vi kjøper derfor kraft fra utlandet. Også fra forurensende Danske
kullkraftverk.

------------
I kunne da bare købe nogle af vores vindmøller i stedet for at pive over
forureningen ved anvendelse af fossile brændstoffer

--
Tom



GKS (24-01-2006)
Kommentar
Fra : GKS


Dato : 24-01-06 17:43


>I kunne da bare købe nogle af vores vindmøller i stedet for at pive over
>forureningen ved anvendelse af fossile brændstoffer

Vi har 11 vindmølleparker i Norge. Og det eksisterer planer om
oppføring av 3360 nye vindmøller langs kysten.

http://www.bt.no/miljo/article231788.ece


kjeldsen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : kjeldsen


Dato : 25-01-06 04:11


"GKS" <post@netcom.no> skrev i en meddelelse
news:1138121007.588514.250130@g49g2000cwa.googlegroups.com...

>I kunne da bare købe nogle af vores vindmøller i stedet for at pive over
>forureningen ved anvendelse af fossile brændstoffer

Vi har 11 vindmølleparker i Norge. Og det eksisterer planer om
oppføring av 3360 nye vindmøller langs kysten.

nu må du ikke ta dig nært hvad de åndsvage danskere siger,de er bare
pissemisundelige på norge.det ser jeg selv som dansker,hjemvendt til dk
efter 15 år i norge.Og når muligheden er der flytter jeg tilbage til oslo
igen.



Ukendt (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-06 19:17


"kjeldsen" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d6eab8$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "GKS" <post@netcom.no> skrev i en meddelelse
> news:1138121007.588514.250130@g49g2000cwa.googlegroups.com...
>
>>I kunne da bare købe nogle af vores vindmøller i stedet for at pive over
>>forureningen ved anvendelse af fossile brændstoffer
>
> Vi har 11 vindmølleparker i Norge. Og det eksisterer planer om
> oppføring av 3360 nye vindmøller langs kysten.
-----------------------------

> nu må du ikke ta dig nært hvad de åndsvage danskere siger,de er bare
> pissemisundelige på norge.det ser jeg selv som dansker,hjemvendt til dk
> efter 15 år i norge.Og når muligheden er der flytter jeg tilbage til oslo
> igen.

Nej, JEG misunder ikke en nordmand. Det ville jeg ikke engang selv om
levestandarden var højere i norge eller ej.
Vi har 5% arbejdsløshed, rekord stor overskud og skattestop. Biler koster
det samme i norge og levnedsmidler koster mere i norge. De mulliarder som
norge har i rent overskud bruger de jo ikke engang på at få det bedre....de
vælger jo bare at spare op til dårlige tider.
Ud fra hvad min svoger og svigerinde fra norge fortæller så har vi ca. samme
levefod i begge lande. Så den misundelse må vist være noget du selv bærer


Det med at vi har kulkraftværker der spytter sur røg ud har jeg høft fra
både sverige og norge....det skal såmen også nok passe. Men når man så køber
strøm fra danmark, så er man jo selv med til at forurene

--
Tom



GKS (26-01-2006)
Kommentar
Fra : GKS


Dato : 26-01-06 17:17

>nu må du ikke ta dig nært hvad de åndsvage danskere siger,de er bare
>pissemisundelige på norge.

Nordmenn er pissemisundelige på Danmark. Vi syns dere er hygglige og
avslappete. Faktisk tror jeg "alle" nordmenn syns svært godt om
Danmark. Har aldri hørt noen nordmann utale seg negativt om dansker og
danmark.

Vi har olje/gass, vannkraft og mange penger i banken. Men dere har jo
kultur og historie, fantastiske København og de hyggligste folkene på
jorden.

Kanskje vi burde slå oss i sammen igjen, bare at denne gangen styres
vi fra Oslo?


Torben Scheel (26-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 26-01-06 23:47

GKS wrote:

> Kanskje vi burde slå oss i sammen igjen, bare at denne gangen styres
> vi fra Oslo?
>
Gå i bare igang med en fjendtlig overtagelse - Christiansborg kan vi
tjene et par hektomil på at vise til turisterne, og et par mere i
sparede lønninger og følgeomkostninger. Det bliver ligesom
kommunesammenlægningen - masser af stordriftfordele.

Husk bare olie for øl programmet

--
vh
Torben

Klaus D. Mikkelsen (26-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-01-06 17:20

GKS skriver:
>
> Kanskje vi burde slå oss i sammen igjen, bare at denne gangen styres
> vi fra Oslo?

God ide. OM det er Kjuenhaun eller Oslo kan være et fedt.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

GKS (26-01-2006)
Kommentar
Fra : GKS


Dato : 26-01-06 19:16

>God ide. OM det er Kjuenhaun eller Oslo kan være et fedt.

Ja, uansett kan vi installere vaskehaller i Danmark som fungerer om
vinteren. Og jeg vil ha billig Carlsberg i butikken hos meg


Klaus D. Mikkelsen (26-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-01-06 19:23

GKS skriver:
>
> Ja, uansett kan vi installere vaskehaller i Danmark som fungerer om
> vinteren. Og jeg vil ha billig Carlsberg i butikken hos meg

ROFL...

Vi bliver nødt til at have svenskerne med også. Så vi igen kan danne
"Stordanmark".

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

GKS (26-01-2006)
Kommentar
Fra : GKS


Dato : 26-01-06 23:44

>Vi bliver nødt til at have svenskerne med også

Ehh...... tror ikke det er flertall i Norge for det


Klaus D. Mikkelsen (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-01-06 06:17

GKS skriver:
>
> Ehh...... tror ikke det er flertall i Norge for det

Jo, når jeg nævner fordelen: Billige biler.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste