Opel Vectra 2,0 GLS 96 med smadret vandpum~
Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 22-01-06 22:31

og hvad der derefter følger ;-(
Havde mandag den 9-1 fået den lavet klar til syn d. 11-1, (kun skiver og
klodser foran og bakker bagi ikke det vilde). Kørte konen på arbejde onsdag
morgen d 11-1, konen sagde den lød mærkeligt som om der gik noget på, jeg
hørte det også lød som om en klods skrabte på et sted foran, (meget
sandsynligt, havde ikke kørt noget videre efter værstedsbesøget). Fik
afleveret konen, lyden var der lidt endnu, på vej hjem igen prøvede jeg at
bremse nogle gange for måske at få lyden til at holde op, men pludslig blev
det meget værre kørte ind til siden og standsede og opdagede lyden forsatte
;-(. Sluk moteren og ud at kigge, havde fået mistanke til tandremmen selvom
den ikke havde kørt mere end godt 20 k lettede lidt på dækslet til tandremme
og så der var noget olie ligenende på prøvede forsigtig lige at starte den
igen men STOP det lød slet ikke godt, så fat i DAH og fik den til mekkeren.
Dommen var hård:

Tandrem (komplet)
Renoveret top m. 16 nye ventiler inkl. ventilslibesæt
Vandpumpe
Derudover 4 nye tændrør
og svejst revne i manifold.
olie og kølevædske skift
Nogen bud på hvad sådan en operation koster.

--
/Torben

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 22-01-06 22:37

Glemte lige at synet self. blev udsat, skal til syn imorgen, fik først bilen
igen igår.

--
/Torben

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 23:07

Jeg gætter på en pris der hedder 10.000++ !!

Mvh
Morten **der ikke fatter hvordan man kan finde på at sætte en vandpumpe til
en tandrem !**

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-01-06 23:00

Torben (Tilst) skrev:

> Tandrem (komplet)
> Renoveret top m. 16 nye ventiler inkl. ventilslibesæt

Du stoppede selv motoren. Så var den vel ikke hoppet i tandremmen?

Typisk kr.21.000-25.000.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 22-01-06 23:23

nøj hvor trist ... troede kun det var den gamle 1,6 16v der lavede det
nummer

hvorfor skete det egentlig ?
- var tandstrammerhjulet ikke skiftet ?

køb en brugt maskine og smid i den ... det er nok billigere

men hvis du får det lavet, lad os hører prisen (gerne udspec. )

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 23-01-06 07:32

"Johnny B [2000]" <SLETDETTEjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> nøj hvor trist ... troede kun det var den gamle 1,6 16v der lavede det
> nummer
>
> hvorfor skete det egentlig ?

Subj. siger det, vandpumpen havde sat sig, og tandremmen havde hoppet

> - var tandstrammerhjulet ikke skiftet ?

Alt var blevet skiftet.

> køb en brugt maskine og smid i den ... det er nok billigere
>
> men hvis du får det lavet, lad os hører prisen (gerne udspec. )

Den er som sagt lavet, skal til syn her kl. 9:30

Prisen kommer senere, der håb for en rimelig pris da jeg har gode kontakter

--

/Torben

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 22-01-06 23:25

øøøhhh ... nu skriver du en 2.0 GLS ... er det en A'er ( gls findes da ikke
som B'er )

er det en 8v eller 16v ?

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-01-06 23:32

Johnny B [2000] skrev:
> øøøhhh ... nu skriver du en 2.0 GLS ... er det en A'er ( gls findes da ikke
> som B'er )
>
> er det en 8v eller 16v ?

Psssst, han havde fået skiftet 16 ventiler.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-06 12:22

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Psssst, han havde fået skiftet 16 ventiler.

8 under hjelmen, 4 til dækkene (en til hvert hjul), måske en ny til
reservehjulet, men hvad med de sidste 3-4... dem kan jeg ikke lige regne ud?

;)

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 23-01-06 15:18

he he .. tak Ib
16v ... jeg må redde den ... det kunne jo være han ville ha' et xtra sæt med
hjem (2x8)
- jeg skal lære at læse rigtigt

tak

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 23-01-06 07:28

"Johnny B [2000]" <SLETDETTEjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> øøøhhh ... nu skriver du en 2.0 GLS ... er det en A'er ( gls findes da
> ikke som B'er )

sry, der skulle have stået GL+

--

/Torben

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 23-01-06 15:19

så er det jo en B'er ... dejlig slæde

har selv en fra '97

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 23-01-06 16:20

"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> så er det jo en B'er ... dejlig slæde
>
> har selv en fra '97

Ja, sålænge den kører. Fik den igennem syn i dag og har fået prisen på
renoveringen af topstykket inkl. alle stumperne: 6.765
Så mangler jeg bare mekkeren, - han bliver nok ikke billigere ;-(

--

/Torben