Billig bil til ca. 100K
Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 22-01-06 14:29

Hej Allesammen

Jeg prøver at finde ud af hvilken bil vi skal købe.

Vi vil jo helst have en billig bil, men jeg ikke gider at have en alt
for grim eller lille bil, men det er selvfølgelig en definationssag

Vi går mest op i hvad de samlet omkostninger på bilen bliver over 4
år, incl. afskrivning, brændstofsforbrug og vægtafgift. Og
værkstedsregning, hvis det bliver en ældre bil.

Nogle forslag til en sådan bil, hvis vil køre ca. 20K om året?

Er der nogle biler der har langt højere afskrivning end andre og vi
derfor skal holde os fra?

På forhånd tak.
Jimmi

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-01-06 15:27

Den 22 Jan 2006 05:28:55 -0800, skrev wolff13@gmail.com :

> Jeg prøver at finde ud af hvilken bil vi skal købe.

Du må nok definere dit kørselsbehov lidt nærmere hvis vi ikke skal ud i
det rene gætteri. 20K om året kan jo køres på mange måder og med meget
forskellig last.

Endelig må du gerne komme med eksempeler på biler du godt kunne tænke
dig det skulle være hvis de kunne fås til de 100K. Bare så vi har en idé
om hvad du synes er pænt og stort nok. Eller det modsatte hvis det er
nemmere

--
Kent Oldhøj

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 22-01-06 15:43

Hej,

wolff13@gmail.com wrote:
> [...]
> værkstedsregning, hvis det bliver en ældre bil.
>
> Nogle forslag til en sådan bil, hvis vil køre ca. 20K om året?

Umiddelbart tror jeg at jeg ville gå efter en nyere Skoda Fabia eller
Seat Cordoba (2001-2003). Hvis den er for lille så måske en Octavia af
lidt ældre aftapning (1998-2000).

I den lidt mere chancede ifht. afskrivninger/værkstedsregninger:

Peugeot 406 (2000-2001)
Citroën Xsara (2002-2003)

Knus
Regnar

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-01-06 15:52

<wolff13@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Som Kent skriver er det tid at grave begrænsningens kunst frem, for til
100.000 er udvalget kæmpe.

Jeg vil dog alligevel komme med et måske brugbart bud, denne eksempelvis
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=223400132&page=5 Der er
ingen billeder på man den er magen til denne
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=116001031&page=1 bort
set fra farven.

Normen siger 15,4 km/l hvilket giver en "vægtafgift" på 2020 kr. om året,
det fås næppe billigere i den størrelse og ydelse. Går den i nærheden af
hvad der loves er den jo også økonomisk (min egen Civic 1997 er lovet til
14,7 men går 16,2), i hvert fald nå vi taler benzinbil. Stabiliteten er stor
så værkstedsophold skal man være usandsynlig uheldig for at rende ind i,
eller måske klodset. Ser man 5 år baglæns er Civic det den mest stabile øse
op til 208.000 km http://www.whatcar.com/news-article.aspx?NA=217806 (min
har rundet 167.000 km uden reparationer)

Godt spørgsmål som jeg ikke kan svare på, men det rigtigt store værditab
tager første ejer sig som regel af og lille værditab betyder at i skal
give "mere" for bilen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : TDN

Dato : 22-01-06 16:03

[...]

Her er et bud:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/01-2006/64-67.pdf

Mvh
Thomas

Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 22-01-06 22:17

Jeg havde egenglig tænkt på noget ala en fabia eller noget i den
stil. Men jeg synes selv af fabiaen er lidt sløv at køre i hvis man
ikke kommer op i den med 101HK.

Nu er jeg faldet over sådan en Citroën Saxo 1,6i Sport der har kørt
106.000 km, til 79.900kr.

Hvad siger i til sådan en. Hvad vil jeg kunne få for sådan en om 4
år, med 80K ekstra?

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 22-01-06 23:17

wolff13@gmail.com wrote:

> Nu er jeg faldet over sådan en Citroën Saxo 1,6i Sport der har kørt
> 106.000 km, til 79.900kr.

Årgang?

Knus
Regnar

Fra : Prikke

Dato : 22-01-06 23:02

[...]

Vi er jo nok alle påvirkede af vores eget valg, men jeg vil anbefale
Toyota!!! Vores Carina E fra 94´, som vi desværre lige har skilt os af med,
da familien blev for stor, kostede os vel omkring 20.000 i værkstedsudgifter
(incl nye dæk) på de tre år vi havde den, vi kørte 100.000 på de tre år og
den tabte 25.000 i værdi. Det synes jeg er en billig bil. Dertil skal nævnes
at den er meget pålidelig og altid starter. Vi kørte med pæn kørsel 14-15
km/l.

Rikke