|
| Er jeg den eneste med en OCTAVIA der ikke ~ Fra : Lars [6710] |
Dato : 21-01-06 08:12 |
|
Hejsa
Jeg har fået at vide hos 2 autoriserede Skoda værksteder at jeg,
åbenbart, er den eneste der oplever at min Skoda IKKE kan/vil bremse
umiddelbart efter længere tids stilstand.
Det skyldes åbenbart ( i stil med de problemer VW og Audi tidligere har
haft) at der dannes en hård belægning på bremseklodserne når der er salt
på vejene....
Jeg oplever det som direkte skræmmende, og hvis man ikke lige kender
bilens svaghed på dette punkt kan det jo gå helt galt...
Bremserne har, på trods af at være jokket helt i bund, INGEN effekt de
første 50 m.
Dette sker også hvis jeg kører længere tid på (Fugtig og saltbehandlet)
motorvej uden at aktivere bremserne, og der er det jo faktisk endnu
værre, for bagbremserne (tromler) napper jo godt nok til alligvel, og så
føles det faktisk som om den er ved at smide bageenden. (Ikke fedt ved
110 - 120 på fugtig vej)
Værkstedet siger at jeg bremser for lidt, og JA jeg kører primært
motorvej, men voldbremser af og til for at holde bremserne i form...
Er der andre der har disse problemer. Skoda-, VW-ejere eller andre.
Og har I en løsning....
Ellers er der snart en TDI til salg
--
Med venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
Lars [6710] (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 21-01-06 09:22 |
|
Lars [6710] wrote:
> Ellers er der snart en TDI til salg
Og det er "selvfølgelig" en 1.9 TDI Combi TOUR fra 2004..... Det kunne
jo have relevans ved besvarelse
--
Med venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-01-06 09:23 |
|
"Lars [6710]" skriver:
>
> Og det er "selvfølgelig" en 1.9 TDI Combi TOUR fra 2004..... Det kunne
> jo have relevans ved besvarelse
Sådan en "livsfarlig" bil må jo være billg
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Thomas Rasmussen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 21-01-06 09:33 |
|
Lars [6710] wrote:
> Lars [6710] wrote:
>
>> Ellers er der snart en TDI til salg
>
>
> Og det er "selvfølgelig" en 1.9 TDI Combi TOUR fra 2004..... Det kunne
> jo have relevans ved besvarelse
>
Jamen du kommer bare til Trige med bilen, så skal du nok få lov til at
bytte din skrammelocti lige over med min golf, den har hvert fald ikke
de nævnte problemer, men lad være med at jokke bremsen helt i gulvet i
dette vejr, så bremser den heller ikke særlig godt.
Thomas
BTW... det er en VW Golf 1.6 van med pløreturbine (fra 1984)
| |
Lars [6710] (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 21-01-06 09:43 |
|
Thomas Rasmussen wrote:
men lad være med at jokke bremsen helt i gulvet i
> dette vejr, så bremser den heller ikke særlig godt.
Nu er der jo ABS på sådan en kasse så det går jo nok
--
Med venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
Thomas Rasmussen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 21-01-06 12:11 |
|
Lars [6710] wrote:
> Thomas Rasmussen wrote:
>
> men lad være med at jokke bremsen helt i gulvet i
>
>> dette vejr, så bremser den heller ikke særlig godt.
>
>
> Nu er der jo ABS på sådan en kasse så det går jo nok
>
Hov hov... det var jo meningen at vi skulle bytte ikk? så når du har
fået nøglen til golfen så skal du være obs på at ABS ikke rigtig var
slået igennem dengang (sikkert end ikke opfundet).
Du siger bare til hvornår du kommer med skodaen. Som en ekstra service
skal jeg nok hjælpe dig med at få bilen op ad p-pladsen
Thomas
| |
Lars Frandsen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars Frandsen |
Dato : 21-01-06 14:36 |
|
"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
news:43d1ef3b$0$2480$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Lars [6710] wrote:
>
>> Ellers er der snart en TDI til salg
>
> Og det er "selvfølgelig" en 1.9 TDI Combi TOUR fra 2004..... Det kunne jo
> have relevans ved besvarelse
>
Vi har også en Octavia Combi 90hk TDI fra 2004, men har ikke haft problemer
med at bremse (medmindre der var is/sne under dækket! )
Den eneste forskel er, at vores er ikke er en Tour-model (da vi skulle have
airbag-lås i var det dengang ikke muligt - heldigvis fik vi Climatronic'en i
alligevel til "Tour-prisen"), men det kan jeg i min vildeste fantasi ikke
forestille mig skulle kunne gøre nogen forskel.
Jeg kører også motorvej hver dag, dog kun de 10-12 km fra Bramming til
Esbjerg N-afkørslen, men derefter Vestkystvejen indtil jeg kommer til
Tarphagevej, så jeg har også rimeligt lange stykker uden at røre bremsen.
Håber du får løst problemet.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://nordholm-frandsen.dk
| |
Andreas M. Hansen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 21-01-06 09:27 |
|
Det må være noget som gør sig gældende for den "gamle" model så - min O2'er
bremser perfekt synes jeg.
Den har forøvrigt skiver bagpå også, og mon ikke forbremserne er ændrede i
forhold til den gamle model ?
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Lars [6710] (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 21-01-06 09:37 |
|
Andreas M. Hansen wrote:
> Det må være noget som gør sig gældende for den "gamle" model så - min
> O2'er bremser perfekt synes jeg.
> Den har forøvrigt skiver bagpå også, og mon ikke forbremserne er ændrede
> i forhold til den gamle model ?
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
Så har du vel enten en 2.0 Bangsin eller 110 HK TDI ikk' ????
Min 04'er 90 HK TDI har tromler i bag
--
Med venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
Andreas M. Hansen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 21-01-06 12:39 |
|
> Så har du vel enten en 2.0 Bangsin eller 110 HK TDI ikk' ????
>
Næhh - jeg har såmænd en ydmyg 1.6 MPI med 102 HK - men jeg har ved selvsyn
konstatereret at der er skiver hele vejen rundt.
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Carsten Pedersen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Carsten Pedersen |
Dato : 21-01-06 09:59 |
|
"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
news:43d1deae$0$2413$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har fået at vide hos 2 autoriserede Skoda værksteder at jeg, åbenbart,
> er den eneste der oplever at min Skoda IKKE kan/vil bremse umiddelbart
> efter længere tids stilstand.
>
> Det skyldes åbenbart ( i stil med de problemer VW og Audi tidligere har
> haft) at der dannes en hård belægning på bremseklodserne når der er salt
> på vejene....
Hej,
Jeg har selv oplevet problemet 2-3 gange i denne vinter med min Octavia, så
du er ikke den eneste.
mvh
CArsten Pedersen
| |
Kent Glerup (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 21-01-06 10:07 |
|
On Sat, 21 Jan 2006 08:11:41 +0100, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:
>Er der andre der har disse problemer. Skoda-, VW-ejere eller andre.
>Og har I en løsning....
Har aldrig oplevet noget tilsvarende på vores Fabia..
Men da det er bremserne, og derfor pr definition ikke en
ligegyldighed, ville jeg nok selv bekoste en udskiftning af de
forreste klodser til en anden type. Jeg mener at det var klodserne der
var hovedproblemet på Passat'en i sin tid.
MVH
Kent Glerup
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-01-06 10:18 |
|
Kent Glerup skriver:
>
> Men da det er bremserne, og derfor pr definition ikke en
> ligegyldighed, ville jeg nok selv bekoste en udskiftning af de
> forreste klodser til en anden type. Jeg mener at det var klodserne der
> var hovedproblemet på Passat'en i sin tid.
Nix, de fik vindafvisere på bremserne.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Lars [6710] (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 21-01-06 11:19 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Nix, de fik vindafvisere på bremserne.
>
> Klaus
Jamen hjalp det så ?
SMC esbjergs skoda bremse ekspert trak noget på det da jeg spurgte til
om det ikke var løst på passaterne
Vedr ekspert: Ha Ha Ha Ha Ekspert og min bare r.., han mente ikke at
mine bremser skulle være så gode at de kunne bringe ABS i funktion på
tør vej.... Halvhjerne!!!!
--
Med venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
Kent Glerup (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 21-01-06 11:30 |
|
>Jamen hjalp det så ?
>SMC esbjergs skoda bremse ekspert trak noget på det da jeg spurgte til
>om det ikke var løst på passaterne
>
>Vedr ekspert: Ha Ha Ha Ha Ekspert og min bare r.., han mente ikke at
>mine bremser skulle være så gode at de kunne bringe ABS i funktion på
>tør vej.... Halvhjerne!!!!
Jeg tror heller ikke han har fået titlen "ekspert" på en højere
læreastalt...
| |
Jørgen M. Rasmussen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 21-01-06 11:49 |
|
"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
news:43d20a9e$0$2471$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>> Nix, de fik vindafvisere på bremserne.
>
> Jamen hjalp det så ?
> SMC esbjergs skoda bremse ekspert trak noget på det da jeg spurgte til om
> det ikke var løst på passaterne
>
Det har Skoda altid haft. Den er ca. 3 fingre bred, og jeg skulle have den
vist, for at opdage den ;). I hvertfald nye klodser kan hjælpe, men jeg
prøvede lidt fedteri inden jeg fik de sportsskiver på. Dog ikke så fatalt
som 1. gang.
>
han mente ikke at
> mine bremser skulle være så gode at de kunne bringe ABS i funktion på tør
> vej....
Det er der nu mange biler som ikke kan, det er ikke noget krav. Din
dækmontering kan jo ændre på det.
| |
Kent Glerup (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 21-01-06 11:30 |
|
On Sat, 21 Jan 2006 10:18:13 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>Kent Glerup skriver:
>>
>> Men da det er bremserne, og derfor pr definition ikke en
>> ligegyldighed, ville jeg nok selv bekoste en udskiftning af de
>> forreste klodser til en anden type. Jeg mener at det var klodserne der
>> var hovedproblemet på Passat'en i sin tid.
>
>Nix, de fik vindafvisere på bremserne.
Jep, ved det godt.
Men jeg mener også at de skiftede til andre klodser som var mere
tolerante overfor vand og andet snavs.
| |
Jørgen M. Rasmussen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 21-01-06 11:01 |
|
"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået at vide hos 2 autoriserede Skoda værksteder at jeg, åbenbart,
> er den eneste der oplever at min Skoda IKKE kan/vil bremse umiddelbart
> efter længere tids stilstand.
>
Det passer ikke, det har eksiteret fra dag 1. Octi var på market, troede det
var løst. Jeg har oplevet det 1 gang, inden jeg selv skiftede klodser foran.
Jeg blev self affærdiget med sædvanlig VW-arrogance - de lære hurtigt ;).
FDM er også kolde i r..., der er ikke lig på bordet endnu :(.
> Det skyldes åbenbart ( i stil med de problemer VW og Audi tidligere har
> haft) at der dannes en hård belægning på bremseklodserne når der er salt
> på vejene....
>
BINGO... .
> Bremserne har, på trods af at være jokket helt i bund, INGEN effekt de
> første 50 m.
NADA, ikke behageligt :(.
> Dette sker også hvis jeg kører længere tid på (Fugtig og saltbehandlet)
> motorvej uden at aktivere bremserne,
De vil ikke svare klart på hvor tit de syntes man skal gøre det, been there
;). Der er noget med at Octi.II gør det automatisk?.
og der er det jo faktisk endnu
> værre, for bagbremserne (tromler) napper jo godt nok til alligvel, og så
> føles det faktisk som om den er ved at smide bageenden. (Ikke fedt ved
> 110 - 120 på fugtig vej)
>
Det prob har jeg ikke, skiver hele vejen rundt ;).
> Værkstedet siger at jeg bremser for lidt,
De snakker, og r... går :(. Bremser SKAL virke, ikke pludseligt lade være.
> Er der andre der har disse problemer. Skoda-, VW-ejere eller andre.
> Og har I en løsning....
>
Har haft, efter jeg har skiftet til Høyer's sportskiver, med huller, og
klodser, ingen probs. . Den stopper bare, jeg kan til en hver tid og på alle
underlag bring ABS'en i funktion, selv ved lav hast. . De kan anbefales, og
er ikke dyrere end org. bremser, samtidig med de IKKE kan bremses skæve, har
forsøgt ;).
| |
Jørgen M. Rasmussen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 21-01-06 11:17 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
>> Og har I en løsning....
>>
> Har haft, efter jeg har skiftet til Høyer's sportskiver, med huller, og
> klodser, ingen probs. . Den stopper bare, jeg kan til en hver tid og på
> alle underlag bring ABS'en i funktion, selv ved lav hast. . De kan
> anbefales, og er ikke dyrere end org. bremser, samtidig med de IKKE kan
> bremses skæve, har forsøgt ;).
Hvis du kopiere det setup, så husk nogle anti-hyl pads til klodserne. Jeg
købte nogle universal i Biltema, som bliv klippet til.
| |
Martin Johansen [600~ (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 21-01-06 11:19 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in
news:43d20982$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Hvis du kopiere det setup, så husk nogle anti-hyl pads til klodserne.
> Jeg købte nogle universal i Biltema, som bliv klippet til.
Er det det vi andre kalder kobberfedt og bruger med stor succes?
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/
| |
Jørgen M. Rasmussen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 21-01-06 11:30 |
|
"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> Er det det vi andre kalder kobberfedt og bruger med stor succes?
>
Nej det er neoprenpads, hvis du skal bruge andet, skal det være
bremse,silikonefedt. Kobberfedt er ikke godt for manchetterne på caliperen
:(.
| |
Martin Johansen [600~ (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 21-01-06 11:40 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in
news:43d20c73$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Nej det er neoprenpads,
Til bag på klodserne?
> bremse,silikonefedt. Kobberfedt er ikke godt for manchetterne på
> caliperen
Kobberfedt er generelt ikke godt for noget som helst gummi :)
Men det kommer heller ikke ind og røre den manchet.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/
| |
Jørgen M. Rasmussen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 21-01-06 12:01 |
|
"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
>> Nej det er neoprenpads,
>
> Til bag på klodserne?
>
Jeps. De koster ikke mange bassører i Biltema. Jeg kender ikke deres
klodser, men deres oliefilter har jeg ikke god erfaring med, pis utæt, og
kunne ikke spændes til.
| |
Martin Johansen [600~ (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 21-01-06 12:11 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in
news:43d213d2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Jeps. De koster ikke mange bassører i Biltema. Jeg kender ikke deres
> klodser, men deres oliefilter har jeg ikke god erfaring med, pis utæt,
> og kunne ikke spændes til.
Lortefilter. Ja det dur sq ikke så.. så kan det være nok så billigt jo.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/
| |
Lars [6710] (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 21-01-06 11:15 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har haft, efter jeg har skiftet til Høyer's sportskiver, med huller, og
> klodser, ingen probs. . Den stopper bare, jeg kan til en hver tid og på alle
> underlag bring ABS'en i funktion, selv ved lav hast. . De kan anbefales, og
> er ikke dyrere end org. bremser, samtidig med de IKKE kan bremses skæve, har
> forsøgt ;).
>
>
Tak for input
Tror lige jeg vil overveje et forsøg med andre skiver/klodser
jeg tror at jeg spilder tiden med at argumentere med SMC osv
--
Med venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
Jørgen M. Rasmussen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 21-01-06 11:23 |
|
"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse news:43d209bb$0
> jeg tror at jeg spilder tiden med at argumentere med SMC osv
> --
SMC er en lorte butik :(. Jeg har droppet ALT aut.service.
| |
Propellen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Propellen |
Dato : 21-01-06 11:07 |
|
Lars [6710] skrev:
>
> Er der andre der har disse problemer. Skoda-, VW-ejere eller andre.
> Og har I en løsning....
>
Hmmm... Min Escort (MK IV) kan heller ikke bremse efter at have stået en
nat. Jeg kørere lige de første 100m med foden let på bremsen, derefter
bremser den ganske fint. Jeg går ud fra, at det er rust, salt & andet
snavs på skiver & klodser, som lige skal slides af. Har uorginale skiver
og klodser fra B&U.
--
/Propellen
"Don´t pull low... Unless you are!"
"The sky is not the limit. The ground is"
| |
OZ7PUS (21-01-2006)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 21-01-06 11:43 |
|
"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
news:43d1deae$0$2413$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har fået at vide hos 2 autoriserede Skoda værksteder at jeg, åbenbart,
> er den eneste der oplever at min Skoda IKKE kan/vil bremse umiddelbart
> efter længere tids stilstand.
>
> Det skyldes åbenbart ( i stil med de problemer VW og Audi tidligere har
> haft) at der dannes en hård belægning på bremseklodserne når der er salt
> på vejene....
>
> Jeg oplever det som direkte skræmmende, og hvis man ikke lige kender
> bilens svaghed på dette punkt kan det jo gå helt galt...
> Bremserne har, på trods af at være jokket helt i bund, INGEN effekt de
> første 50 m.
> Dette sker også hvis jeg kører længere tid på (Fugtig og saltbehandlet)
> motorvej uden at aktivere bremserne, og der er det jo faktisk endnu værre,
> for bagbremserne (tromler) napper jo godt nok til alligvel, og så føles
> det faktisk som om den er ved at smide bageenden. (Ikke fedt ved 110 - 120
> på fugtig vej)
>
> Værkstedet siger at jeg bremser for lidt, og JA jeg kører primært
> motorvej, men voldbremser af og til for at holde bremserne i form...
>
> Er der andre der har disse problemer. Skoda-, VW-ejere eller andre.
> Og har I en løsning....
>
> Ellers er der snart en TDI til salg
> --
> Med venlig hilsen
>
> Lars Hørlyck Sørensen
Passaterne bremser heller ikke for godt efter en nats stilstand i fugt ..
Bremser faktisk ikke en skid før man har pumpet pedalen
OZ3BTO
| |
Martin Johansen [600~ (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 21-01-06 11:53 |
|
"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> wrote in
news:43d2101c$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Passaterne bremser heller ikke for godt efter en nats stilstand i fugt
> .. Bremser faktisk ikke en skid før man har pumpet pedalen
Det er så her jeg ikke fatter hvorfor folk køber biler med den slags
graverende defekter?
Nåååh jo.. naboen har en.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/
| |
Broegger (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Broegger |
Dato : 21-01-06 12:30 |
|
"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev
news:43d2101c$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Passaterne bremser heller ikke for godt efter en nats stilstand i fugt
> .. Bremser faktisk ikke en skid før man har pumpet pedalen
Det kan også forekomme på min Volvo V40. Så der er reglen en hår
opbremsning på vej ud af indkørslen.
--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk
| |
Thomas Landberg (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 21-01-06 11:56 |
|
> Jeg har fået at vide hos 2 autoriserede Skoda værksteder at jeg, åbenbart,
> er den eneste der oplever at min Skoda IKKE kan/vil bremse umiddelbart
> efter længere tids stilstand.
>
> Det skyldes åbenbart ( i stil med de problemer VW og Audi tidligere har
> haft) at der dannes en hård belægning på bremseklodserne når der er salt
> på vejene....
>
> Jeg oplever det som direkte skræmmende, og hvis man ikke lige kender
> bilens svaghed på dette punkt kan det jo gå helt galt...
> Bremserne har, på trods af at være jokket helt i bund, INGEN effekt de
> første 50 m.
> Dette sker også hvis jeg kører længere tid på (Fugtig og saltbehandlet)
> motorvej uden at aktivere bremserne, og der er det jo faktisk endnu værre,
> for bagbremserne (tromler) napper jo godt nok til alligvel, og så føles
> det faktisk som om den er ved at smide bageenden. (Ikke fedt ved 110 - 120
> på fugtig vej)
>
> Værkstedet siger at jeg bremser for lidt, og JA jeg kører primært
> motorvej, men voldbremser af og til for at holde bremserne i form...
>
> Er der andre der har disse problemer. Skoda-, VW-ejere eller andre.
> Og har I en løsning....
>
> Ellers er der snart en TDI til salg
Jeg oplever desværre noget tilsvarende med min Toledo 5P fra 2005. Den er
teknisk med samme undervogn som en O2. Da jeg kørte på 17" var der aldrig
problemer, men efter jeg fik 16" originalfælge på har bilen fået en tendens
til at skulle bremses ret hårdt før bremserne tager ved, når jeg bremser ned
fra motorvejsfart. Problemet er ikke helt vildt alvorligt, da det er et
spørgsmål om at vænne sig til at levere et fast tråd når man rører bremsen
første gang, men i starten skulle teknikken lige læres. Ved ikke hvorfor
bilen kun gør det med 16" fælgene, men det må jo være et eller andet med
hvordan snasket bliver kastet rundt inde i fælgene når man kører i fugtigt
vejr.
--
MVH
Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
| |
Andreas M. Hansen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 21-01-06 15:30 |
|
Det er åbenbart et kendt problem på den gamle Octavia - prøv at kigge i det
tyske Octavia forum www.octavia-forum.de - og lav en søgning på
"Nassbremsproblem" i Octavia I - Technik
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Lars [6710] (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 21-01-06 16:00 |
|
Andreas M. Hansen wrote:
> Det er åbenbart et kendt problem på den gamle Octavia
Ja det tør da vist siges
--
Med venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
Uffe Bærentsen (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 21-01-06 16:19 |
|
"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
news:43d1deae$0$2413$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har fået at vide hos 2 autoriserede Skoda værksteder at jeg, åbenbart,
> er den eneste der oplever at min Skoda IKKE kan/vil bremse umiddelbart
> efter længere tids stilstand.
>
> Det skyldes åbenbart ( i stil med de problemer VW og Audi tidligere har
> haft) at der dannes en hård belægning på bremseklodserne når der er salt
> på vejene....
>
> Jeg oplever det som direkte skræmmende, og hvis man ikke lige kender
> bilens svaghed på dette punkt kan det jo gå helt galt...
> Bremserne har, på trods af at være jokket helt i bund, INGEN effekt de
> første 50 m.
> Dette sker også hvis jeg kører længere tid på (Fugtig og saltbehandlet)
> motorvej uden at aktivere bremserne, og der er det jo faktisk endnu værre,
> for bagbremserne (tromler) napper jo godt nok til alligvel, og så føles
> det faktisk som om den er ved at smide bageenden. (Ikke fedt ved 110 - 120
> på fugtig vej)
>
> Værkstedet siger at jeg bremser for lidt, og JA jeg kører primært
> motorvej, men voldbremser af og til for at holde bremserne i form...
>
> Er der andre der har disse problemer. Skoda-, VW-ejere eller andre.
> Og har I en løsning....
>
> Ellers er der snart en TDI til salg
Har det samme problem, bare på en helt anden bil.
Vores Sierra er også begyndt på det nummer.
Det er også kun skiverne foran, der giver problemer.
Det var lidt ubehageligt de første gange.
Nu er kuren nogle opbremsninger, på de første meter.
Jeg ved ikke hvad forklaringen kan være, en anden sammensætning af saltet,
eller hvad.
Sidste år blev problemet ikke observeret, overhovedet.
--
Uffe Bærentsen
Sierra 2,0i
| |
buffelen@online.no (22-01-2006)
| Kommentar Fra : buffelen@online.no |
Dato : 22-01-06 13:18 |
|
Dette er ett stort problem og kommer av saltingen. I Norge har mange
opplevd dette og det er den milde vinteren sammen med alt saltet som
gjør dette. Man bør ha en kraftig oppbremsing før man setter fra seg
bilen slik at skiver og klosser tørker opp, man bør også bremse
kraftig etter noen meter når man starter også for å se at alt er
bra. Dette gjelder ikke spesielle bilmerker, men som andre har sagt kan
nok skiver med hull minske problemet. Men som sagt, det har ingen ting
med bilen å gjøre, det har med den enorme saltingen som blir utført
på veiene.
/Danne
| |
|
|