isede ruder
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 20-01-06 20:10

Utroligt at de tør køre så'n og vil sætte både deres eget og andres liv på
spil.

Kørte bag en audi i Allerød i dag, som tydeligvis havde for travlt til at
fjerne det islag der lå på hans bil.

Halvdelen af forruden var renset og intet andet.

Han måtte gætte sig frem, hver gang han skulle til højre.

Det kunne nu være sjovt at være betjent - bare en gang i mellem.

mvh
Bendt

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 20:13

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Han måtte gætte sig frem, hver gang han skulle til højre.
>
> Det kunne nu være sjovt at være betjent - bare en gang i mellem.

Man får en betinget frakendelse af kørekortet hvis politiet ser det. Stod i
avien for et par dage siden

Tom

Fra : Juul

Dato : 20-01-06 20:37

> Kørte bag en audi i Allerød i dag, som tydeligvis havde for travlt til at
> fjerne det islag der lå på hans bil.

Hehe - jeg har fundet ud af at det opstår ofte på bilen i Sverige. De kalder
det panser-is. Helt umuligt at skrabe af medmindre man bruger en spade eller
en isøkse.

Forskellen er bare at svenskerne tålmodigt venter til bilen er blevet varm
med at køre :)

VH Juul

Fra : Leonard

Dato : 20-01-06 20:42

"Juul" <crap@hellhole.com> wrote:

>Forskellen er bare at svenskerne tålmodigt venter til bilen er blevet varm
>med at køre :)

Det gør jeg da også.
I dag måtte fyret køre i en time før bilen var tøet nok op til at jeg
gad at åbne døren og sætte mig
- det tog så den samme time at rydde indkørslen for sne med is ovenpå.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-01-06 21:35

On Fri, 20 Jan 2006 20:36:39 +0100, "Juul" <crap@hellhole.com> wrote:

> [...]
>en isøkse.
>
>Forskellen er bare at svenskerne tålmodigt venter til bilen er blevet varm

Nu er jeg jo også semi-svensk... Har dog aldrig oplevet det på
bilen heroppe, men der holder vi jo også i garage! Til gengæld tog det
15 minutter før BMW'en var tøet nok til at jeg kunne få det 4 mm islag
der sad på vindsiden og forruden af.

Er du gal det sad fast.... Og så midt i København

Men ville aldrig så meget som drømme om at køre før ruderne var
fikset!

** Lars

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-01-06 21:46

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er du gal det sad fast.... Og så midt i København
>
> Men ville aldrig så meget som drømme om at køre før ruderne var

Tja -var i Bella centret i eftermiddags for at lure på camping. Da jeg sku
køre hjem var der da også "noget" issslag på ruderne i vinsiden.Efter5-7min
men motoren i gang ku jeg da rulle sideruden ned - og isslaget blev siddende
som en ekstra rude i vinduesåbningen....men jeg ku dog let skubbe det af. Så
slap jeg da for at skrabe/ridse det at den rude
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : blue

Dato : 21-01-06 10:19

"Juul" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kalder
> det panser-is. Helt umuligt at skrabe af medmindre man bruger en spade

Altså noget i stil med det her?

http://www.pbase.com/scherrer/image/39174542

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-01-06 12:19

blue wrote:
> "Juul" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> Altså noget i stil med det her?
>
> http://www.pbase.com/scherrer/image/39174542

Ja havde det så bare været ægte det billed

Jeg må også sige at min bil havde fået et godt lag panser på sig i går
morges... opgav alligevel at køre på arbejde så den fik lov til at stå.
Det kunne være lidt sjovt at se hvor mange kg. den havde taget på, der
lå minimum 5mm overalt på vandrette flader og på den side der stod op
mod vinden.

Thomas

Fra : blue

Dato : 21-01-06 12:34

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalidated> skrev i en meddelelse

> Ja havde det så bare været ægte det billed

Og hvad er det lige, der får dig til at tro, at det ikke er ægte?

Fra : Leonard

Dato : 21-01-06 13:05

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> wrote:

>Og hvad er det lige, der får dig til at tro, at det ikke er ægte?

Kig på bygningerne i baggrunden.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Leonard

Dato : 21-01-06 13:13

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Kig på bygningerne i baggrunden.

Retter lige mig selv, for der er tilsyneladende en god forklaring, og
der er faktisk en hel billedserie, som det ville have taget år at
lave, hvis det altsammen er fake.

Bladr lidt frem og tilbage med next og previous øverst til højre.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-01-06 13:44

Leonard wrote:

> [...]
> lave, hvis det altsammen er fake.
>
> Bladr lidt frem og tilbage med next og previous øverst til højre.

Tjaa.... jeg kan godt se at det ser voldsomt ud på de andre billeder.
Det _kan_ måske være real (untouched) hvis der lige bag fotografen er en
sø som kunne levere al den vand.

Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-01-06 01:14

> Tjaa.... jeg kan godt se at det ser voldsomt ud på de andre billeder. Det
> _kan_ måske være real (untouched) hvis der lige bag fotografen er en sø
> som kunne levere al den vand.

Er Genevesøen forklaring nok.
Den er nævnt som synderen.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-01-06 13:41

blue wrote:
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalidated> skrev i en meddelelse

> Og hvad er det lige, der får dig til at tro, at det ikke er ægte?

Prøv at kigge i baggrunden, ovre bag dem der går med barnevogn der er et
træ helt uden is på. Hvis man kigger på istapperne i øverste venstre
hjørne kan man få en ide om vindretningen og hvis den passede så mangler
der altså noget der. Jeg tror umiddelbart der som minimum er overdrevet
noget på billedet for ellers har det været virkelig lokal isslag.

Thomas

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-01-06 20:43

Thomas Rasmussen skrev:
> [...]
> der altså noget der. Jeg tror umiddelbart der som minimum er overdrevet
> noget på billedet for ellers har det været virkelig lokal isslag.

Bag fotografen er der et hav, og det er tydeligt at se at det kommer
derfra.

--
MVH
Finn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-01-06 01:12

> Bag fotografen er der et hav, og det er tydeligt at se at det kommer
> derfra.

Hav og hav......
Det er Genevesøen, så helt hav er det vist ikke

Skisme godt jeg ikke skal skrabe bil der.

og så brokker vi os over en lille omgang isslag

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-06 01:22

Uffe Bærentsen skrev:
> Hav og hav......
> Det er Genevesøen, så helt hav er det vist ikke

Men den er stor nok til at den kan levere både vand og vind til at lave
et isshow.

> Skisme godt jeg ikke skal skrabe bil der.

Havde det været min 4x4 tror jeg også nok det var blevet taxi indtil
isen var væk af sig selv.

> og så brokker vi os over en lille omgang isslag

Nu er Geneve jo ikke lige i samme position for færdsel mellem landsdele
som Storebælt.

--
MVH
Finn

Fra : Søren Steffensen

Dato : 21-01-06 11:35

Oplevede det der var værre med min egen bil igår. Har parkeringskælder uden
varme. Ingen is/sne på bilen men lige så snart jeg kørte ud var der is på
forruden.....kunne ikke komme ind til siden de første 100m og det var meget
ubehageligt :(

--

Søren Steffensen