/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny Mazda6 2,0 diesel - hvem har lavet moto~
Fra : Torben R


Dato : 20-01-06 17:27

Hej NG.

Mazda6 er kommet med en ny Mazda6 - 2,0 DE med 143 HK og 360 NM.

Er det Ford's dielsel der ligger i Mazda'en ?

Mvh

--
Torben R

 
 
Gunnar007 (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Gunnar007


Dato : 20-01-06 19:28

"Torben R" <ravnkilde@DUERIKKEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:tb8Af.88$h9.82@news.get2net.dk...
> Hej NG.
>
> Mazda6 er kommet med en ny Mazda6 - 2,0 DE med 143 HK og 360 NM.
>
> Er det Ford's dielsel der ligger i Mazda'en ?
>

Det mener jeg, ford har jo lavet benziner'en til 6'eren

Hilsen G



ThomasT (20-01-2006)
Kommentar
Fra : ThomasT


Dato : 20-01-06 22:06

Hej,

Jeg mener at have hørt at det er Mazda's egne konstruktion, da de havde
noget bøvl med de tidligere diesel-motorer.

ThomasT



Rasmus (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 20-01-06 23:40


"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERN> wrote in message
news:dqrjc5$1de9$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Jeg mener at have hørt at det er Mazda's egne konstruktion, da de havde
> noget bøvl med de tidligere diesel-motorer.

Ja, Ford har tidligere haft store problemer med deres diesel motorer, men så
fik de hjælp af PSA.....

Prøv at tænke på det, i Fords diesel biler ligger der en klump fransk
mekanik

/Rasmus



Klaus D. Mikkelsen (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-01-06 23:42

Rasmus skriver:
>
> Prøv at tænke på det, i Fords diesel biler ligger der en klump fransk
> mekanik

Det vil sige at de ikke blot ruster, men der er også chance for at de
brænder ???



Klaus (der godt ved at man ikke må mobbe PSA
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Jan W Nielsen (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 21-01-06 00:05

> Det vil sige at de ikke blot ruster, men der er også chance for at de
> brænder ???

*ROFL*

--
/Jan W Nielsen



Uffe Bærentsen (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 21-01-06 01:01


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43D16726.544AA2FF@du.kan.finde.den...

> Det vil sige at de ikke blot ruster, men der er også chance for at de
> brænder ???

Nej, det er jo ikke bremserne der er tale om


> Klaus (der godt ved at man ikke må mobbe PSA

Jo man må godt ))))




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene



TR (21-01-2006)
Kommentar
Fra : TR


Dato : 21-01-06 09:40

Tak for jeres info.

Det er altså en PSA motor der ligger i både Ford (mondeo) og Mazda6 !

Den ser på papiret jo ganske stærk ud til campingvogn træk - med 143HK/
360MN ved 2000 o/m.

Kan nogen henvise til test/artikler vedr. netop denne motor ?

Er det nogen jeg skal holde mig fra pga "brandfaren" etc. ?

Mvh

--

Torben R

Klaus D. Mikkelsen (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-01-06 10:13

TR skriver:
>
> Er det nogen jeg skal holde mig fra pga "brandfaren" etc. ?

Nej, jeg gasser bare

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Ukendt (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-06 10:14


"TR" <ravnkilde@tele2DUERIKKEadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:JomAf.18$aR2.1@news.get2net.dk...
> Tak for jeres info.
>
> Det er altså en PSA motor der ligger i både Ford (mondeo) og Mazda6 !

Nej. Det er et samarbejde.
På samme måde, som der i Peugeot ligger 1.4 og 1.6 liter
Ford-PSA dieselmotorer.

> Kan nogen henvise til test/artikler vedr. netop denne motor ?

Nej. Men de er blandt verdens bedste, og er mindre
støjende end TDI'erne.

> Er det nogen jeg skal holde mig fra pga "brandfaren" etc. ?

Hvis du vil ha' motoren, uden brændfaren, så køb motoren,
når den ligger i eks. en Fordvogn.



Søren B (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Søren B


Dato : 21-01-06 11:24

> Nej. Men de er blandt verdens bedste, og er mindre
> støjende end TDI'erne.

Til gengæld ikke så økonomiske.

/Jan W Nielsen



Kent Glerup (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 21-01-06 11:46

On Sat, 21 Jan 2006 11:24:02 +0100, "Søren B" <sorenbargmann@email.dk>
wrote:

>> Nej. Men de er blandt verdens bedste, og er mindre
>> støjende end TDI'erne.
>
>Til gengæld ikke så økonomiske.

Mærkeligt egentligt..
Nu er jeg selv gået fra VW TDI til en Opel med Alfa JTD maskine.
Ud over at jeg hver dag glæder mig over hvor forbasket godt den kværn
går, undrer jeg mig samtidig over hvor den egentlig gør af al den
diesel...

Søren B (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Søren B


Dato : 21-01-06 11:53

>>> Nej. Men de er blandt verdens bedste, og er mindre
>>> støjende end TDI'erne.

>>Til gengæld ikke så økonomiske.

> Mærkeligt egentligt..
> Nu er jeg selv gået fra VW TDI til en Opel med Alfa JTD maskine.
> Ud over at jeg hver dag glæder mig over hvor forbasket godt den kværn
> går, undrer jeg mig samtidig over hvor den egentlig gør af al den
> diesel...

De har en mindre optimal forbrænding end TDi´erne - som resultat af mindre
tryk under indsprøjtningen - siges der.



Kent Glerup (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 21-01-06 12:20

On Sat, 21 Jan 2006 11:53:10 +0100, "Søren B" <sorenbargmann@email.dk>
wrote:

>>>> Nej. Men de er blandt verdens bedste, og er mindre
>>>> støjende end TDI'erne.
>
>>>Til gengæld ikke så økonomiske.
>
>> Mærkeligt egentligt..
>> Nu er jeg selv gået fra VW TDI til en Opel med Alfa JTD maskine.
>> Ud over at jeg hver dag glæder mig over hvor forbasket godt den kværn
>> går, undrer jeg mig samtidig over hvor den egentlig gør af al den
>> diesel...
>
>De har en mindre optimal forbrænding end TDi´erne - som resultat af mindre
>tryk under indsprøjtningen - siges der.

Det er jo nok der den skal findes. PD-dysernehar i hvertfald rigelig
med tryk!

KASO (21-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 21-01-06 12:24


"Søren B" <sorenbargmann@email.dk> skrev i en meddelelse
news:43d20bef$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Nej. Men de er blandt verdens bedste, og er mindre
>> støjende end TDI'erne.
>
> Til gengæld ikke så økonomiske.

Det afhænger vist af versionen. 1.6HDi kører iflg. ejerne temmeligt langt på
literen.

Læs til gengæld lidt om forureningen:
http://www.vibilagare.se/longtest.asp?guid=15A40D3B-C6A4-4736-9EE9-64F3BBFB0405

Octavia TDI forurener mere end 18.000 (attentusinde!!) gange mere end en C4
(med partikelfilter)!




Søren B (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Søren B


Dato : 21-01-06 14:09

> Octavia TDI forurener mere end 18.000 (attentusinde!!) gange mere end en
> C4 (med partikelfilter)!

Det er klart - der er jo et filter på - hvilket ikke har noget med motoren
at gøre.




KASO (21-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 21-01-06 17:01


"Søren B" <sorenbargmann@email.dk> skrev i en meddelelse
news:43d23293$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Octavia TDI forurener mere end 18.000 (attentusinde!!) gange mere end en
>> C4 (med partikelfilter)!
>
> Det er klart - der er jo et filter på - hvilket ikke har noget med motoren
> at gøre.

Næh - men forskellen er, at Citroën tilbyder bilen _med_ filter (vist endda
standard) mens Skodaen sælges _uden_. Så slutresultatet (uanset, hvordan det
opnåes) er, at Skoda forurener 18.000 gange mere, hvilket er tankevækkende!

(Jeg kører selv i en diesel uden partikelfilter - så det er ikke en specielt
"hetz" mod Skoda - det var blot de 2 biler, der blev sammenlignet i artiklen
som yderpunkter blandt de testede.)



Armand (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-01-06 12:30

Olesen skrev:
>
>> Det er altså en PSA motor der ligger i både Ford (mondeo) og Mazda6 !
>
> Nej. Det er et samarbejde.
> På samme måde, som der i Peugeot ligger 1.4 og 1.6 liter
> Ford-PSA dieselmotorer.

Der er mange Bosch-komponenter i Common-rail'ere samt ABS; men defor er
der ingen der slår på tromme for at Bosch er "samarbejdende" omkring dé
detaljer!
Det eneste "samarbejde" jeg kan forestille mig er at PSA har sikret sig
ret til at bruge den motor de har fået penge for at udvikle til Ford :-/

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..


Thomas Landberg (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 21-01-06 12:05

> Det er altså en PSA motor der ligger i både Ford (mondeo) og Mazda6 !

Nej. Ford Mondeo kører med den gamle TDCi med 115/130hk og den motor har
intet at gøre med den der ligger i f.eks. Focus C-max. I sidstnævnte er det
også en motor med betegnelsen 2.0TDCi, men denne motor har 136hk, er med 16V
topstykke og stammer fra samarbejdet mellem PSA og Ford.


--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.



Armand (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-01-06 11:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Rasmus skriver:
>> Prøv at tænke på det, i Fords diesel biler ligger der en klump fransk
>> mekanik
>
> Det vil sige at de ikke blot ruster, men der er også chance for at de
> brænder ???

Underligt nok er det ikke Peugeot's "oliefyr" der brænder; men derimod
bensin-modelllerne. Så dén kommentar er lidt skæv!

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

TDN (21-01-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 21-01-06 11:11


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:wBnAf.5134$Cl2.127591@news000.worldonline.dk...
> Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Rasmus skriver:
>>> Prøv at tænke på det, i Fords diesel biler ligger der en klump fransk
>>> mekanik
>>
>> Det vil sige at de ikke blot ruster, men der er også chance for at de
>> brænder ???
>
> Underligt nok er det ikke Peugeot's "oliefyr" der brænder; men derimod
> bensin-modelllerne. Så dén kommentar er lidt skæv!
>
> --
> Armand.
> (lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem uden
> at man tuner dem kunstigt større)
> .


Hvor har du det fra ??? Alle modeltyper er indkaldt til check:
http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050820/AARHUS/108200311/0/AARHUS&SearchID=73233239706353
og da det er ikke motorrelaterede fejl, (stik servopumpe, stik ved ABS) er
det vel lige meget om det er benzin eller diesel.

Sakset fra Stiften:

Medvirkende årsag til brandene er salt på vintervejene i kombination med de
nordiske landes høje luftfugtighed og svingende temperaturer. Det fastslog
Peugeot hurtigt, og bad importørerne i Norge, Sverige, Tyskland, Polen,
Holland, Rusland og de baltiske lande kalde i alt 165.000 biler ind til et
tjek.307'ere af alle typer - altså både hatchbacks og stationcars med
benzin- og dieselmotorer har været indkaldt. Og nu indkaldes de ældste
modeller - fra produktionsstarten i 2001 til juni 2003 - igen. Denne gang
til en permanent brandsikring af et stik ved servopumpen. I Danmark skal
11.300 biler på værksted igen.Senere vil nogle biler blive kaldt på værksted
igen-igen til en permanent sikring af et andet stik i motorrummet

Mvh
Thomas



Armand (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-01-06 12:25

TDN skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Underligt nok er det ikke Peugeot's "oliefyr" der brænder; men derimod
>> bensin-modelllerne. Så dén kommentar er lidt skæv!
>
> Hvor har du det fra ???

MIg bekendt, er det kun bensin'ere der til dato har brændt!

> ......Alle modeltyper er indkaldt til check:

Derfor kan fejlen jo godt forekomme på diesel moddellerne også, og skal
derfor også rettes!


> Sakset fra Stiften:
>
> Medvirkende årsag til brandene er salt på vintervejene i kombination med de
> nordiske landes høje luftfugtighed og svingende temperaturer.

Personligt mener jeg at der er meget røgslør omkring Peugeots
udmeldinger omkring problemets arnested :-|
Hvorfor i alverden er der permanent strøm (á brændende forladte biler)
på servopumpen?? Mnjaeh :-/

--
Armand.

Klaus D. Mikkelsen (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-01-06 20:01

Armand skriver:
>
> Underligt nok er det ikke Peugeot's "oliefyr" der brænder; men derimod
> bensin-modelllerne. Så dén kommentar er lidt skæv!

Det var ren gas (eksplotionsfare

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

KASO (21-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 21-01-06 12:16


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43D16726.544AA2FF@du.kan.finde.den...
> Rasmus skriver:
>>
>> Prøv at tænke på det, i Fords diesel biler ligger der en klump fransk
>> mekanik
>
> Det vil sige at de ikke blot ruster, men der er også chance for at de
> brænder ???

Det er jo det, der gør samarbejdet så genialt: Varmen fra ilden holder bilen
tør, så den ikke ruster



Klaus D. Mikkelsen (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-01-06 20:01

KASO skriver:
>
> Det er jo det, der gør samarbejdet så genialt: Varmen fra ilden holder bilen
> tør, så den ikke ruster

ROFL..


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Ukendt (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-06 10:12


"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:43d166cf$0$46975$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...


> Ja, Ford har tidligere haft store problemer med deres diesel motorer, men
> så
> fik de hjælp af PSA.....

Og hvilke problemer var så slemme, at de ligefrem
var nødt til at samarbejde med Peugeot ?
Mig bekendt larmede Transit mv. dieslerne slemt,
men at de var mere ustabile end det, man eks. kunne finde
i visse LT 6-cyl VW maskiner kommer som en overraskelse.

Istedet optog de et samarbejde med PSA-gruppen, fordi
Ford ikke havde interesseret sig synderligt for diesel, og
søgte en samarbejdspartner, istedet for selv at starte fra 'bunden af'.


> Prøv at tænke på det, i Fords diesel biler ligger der en klump fransk
> mekanik

Eller der i mange nyere franske biler ligger noget PSA-Ford-samarbejde.

Som der i Toyota ligger noget BMW-mekanik i de kommende
små-diesler...



KASO (21-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 21-01-06 12:20


> Istedet optog de et samarbejde med PSA-gruppen, fordi
> Ford ikke havde interesseret sig synderligt for diesel, og
> søgte en samarbejdspartner, istedet for selv at starte fra 'bunden af'.

Det er vist rigtigt - de var kommet lidt bagud mht. dieselteknologi!

>> Prøv at tænke på det, i Fords diesel biler ligger der en klump fransk
>> mekanik
>
> Eller der i mange nyere franske biler ligger noget PSA-Ford-samarbejde.

Sjovt nok kun dem fra PSA

>
> Som der i Toyota ligger noget BMW-mekanik i de kommende
> små-diesler...

Øhh - omvendt: Mini kører med Toyota (Yaris) diesel.

Til gengæld deles Peugeot 207 og BMW (Mini) om benzinmotorer (fælles
udvikling).



Ukendt (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-06 15:55


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:43d218ce$0$38687$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


>> Eller der i mange nyere franske biler ligger noget PSA-Ford-samarbejde.
>
> Sjovt nok kun dem fra PSA

Klart.
Nissan samarbejder jo med Renault..


>> Som der i Toyota ligger noget BMW-mekanik i de kommende
>> små-diesler...
>
> Øhh - omvendt: Mini kører med Toyota (Yaris) diesel.

Hmm..mener jeg læste, at de kommende småbiler fra Toyota
sku' ha' BMW motordele under hjelmen.


> Til gengæld deles Peugeot 207 og BMW (Mini) om benzinmotorer (fælles
> udvikling).

MB Vito har også kørt med VW vr6.



KASO (21-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 21-01-06 17:10


"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
news:43d24b27$0$102$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:43d218ce$0$38687$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
>>> Eller der i mange nyere franske biler ligger noget PSA-Ford-samarbejde.
>>
>> Sjovt nok kun dem fra PSA
>
> Klart.
> Nissan samarbejder jo med Renault..

Øhh - ja - og Nissan får sine dieselmotorer fra Renault (ligesom en del
andre - bl.a. den nye Suzuki Vitara) - men hvordan kom Nissan ind i
diskussionen om "nyere franske biler" ?!?

>
>
>>> Som der i Toyota ligger noget BMW-mekanik i de kommende
>>> små-diesler...
>>
>> Øhh - omvendt: Mini kører med Toyota (Yaris) diesel.
>
> Hmm..mener jeg læste, at de kommende småbiler fra Toyota
> sku' ha' BMW motordele under hjelmen.

Hmmm - man skal jo ikke afvise noget efterhånden, men lige denne kombination
tvivler jeg på. Jeg ved, at BMW (til Mini) køber "Yaris diesel" - og at
Toyota og PSA udveksler motorer m.m. til deres fælles bil - men BMW-dele i
Toyota har jeg endnu ikke hørt om.
>
>
>> Til gengæld deles Peugeot 207 og BMW (Mini) om benzinmotorer (fælles
>> udvikling).
>
> MB Vito har også kørt med VW vr6.

Ja- det var vist en del af en "udvekslingsaftale" i forbindelse med VW LT/MB
Sprinter.

PSA-diesel findes f.eks. også i ældre Corolla'er, gl. Vitara, Volvo, Jaguar,
Mazda, Ford m.fl.

Fiat-diesel kan bl.a. findes hos Saab, Opel, Suzuki.

Renault-diesel kan bl.a. findes hos Mitsubishi, Nissan, Suzuki

Og så videre - sammenblandingen er efterhånden total!



Armand (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-01-06 12:32

Olesen skrev:
> "Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:43d166cf$0$46975$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
>> Ja, Ford har tidligere haft store problemer med deres diesel motorer, men
>> så fik de hjælp af PSA.....
>
> Og hvilke problemer var så slemme, at de ligefrem
> var nødt til at samarbejde med Peugeot ?

Implementeringen af Commonrail-teknikken indenfor en overskuelig tid!

> Istedet optog de et samarbejde med PSA-gruppen, fordi
> Ford ikke havde interesseret sig synderligt for diesel, og
> søgte en samarbejdspartner, istedet for selv at starte fra 'bunden af'.

Jup!


--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Ukendt (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-06 15:58


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:yToAf.5159$Cl2.127602@news000.worldonline.dk...


>> Og hvilke problemer var så slemme, at de ligefrem
>> var nødt til at samarbejde med Peugeot ?
>
> Implementeringen af Commonrail-teknikken indenfor en overskuelig tid!

Ah ok.
Tænkte nok, det ikke var pga. kvalitetsproblemer
med dieselmotorene som sådan.

>> Istedet optog de et samarbejde med PSA-gruppen, fordi
>> Ford ikke havde interesseret sig synderligt for diesel, og
>> søgte en samarbejdspartner, istedet for selv at starte fra 'bunden af'.
>
> Jup!

Og hvis bare folk vidste, hvor meget der deles dele mærker imellem.
Men en Sierra er en Sierra.:
-måske bortset fra de første 1.7D, som jeg mener at ha'
læst sku' køre med noget franskt...hmm...kan det bekræftes ?
Sierra's design skulle iflg. en bekendt være inspireret fra Citroên !!!
(tror ham ikke).



Morten Dahl (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 21-01-06 10:33


>> Hej NG.
>>
>> Mazda6 er kommet med en ny Mazda6 - 2,0 DE med 143 HK og 360 NM.
>>
>> Er det Ford's dielsel der ligger i Mazda'en ?
>>
>
Hej
Jeg har for ca. 14 dage siden talt med den lokale Mazda om lige nøjagtig
det. Og de siger at det er deres egen diesel-motor som sidder i 6'eren.

Mvh
Morten Dahl



Armand (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-01-06 12:19

Morten Dahl skrev:
>>> Hej NG.
>>>
>>> Mazda6 er kommet med en ny Mazda6 - 2,0 DE med 143 HK og 360 NM.
>>>
>>> Er det Ford's dielsel der ligger i Mazda'en ?
>>>
> Hej
> Jeg har for ca. 14 dage siden talt med den lokale Mazda om lige nøjagtig
> det. Og de siger at det er deres egen diesel-motor som sidder i 6'eren.

Ligesom min tidligere kollega der indigneret henholdt til at den 1,4
commonrail der lå i hans Focus, da var en Ford motor!
Det er klart at man ikke reklamerer med, endsige indrømmer højlydt, at
man kører med en konkurrents motor :-|

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Henning (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 21-01-06 12:48

On Sat, 21 Jan 2006 12:18:47 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Morten Dahl skrev:
>>>> Hej NG.
>>>>
>>>> Mazda6 er kommet med en ny Mazda6 - 2,0 DE med 143 HK og 360 NM.
>>>>
>>>> Er det Ford's dielsel der ligger i Mazda'en ?
>>>>
>> Hej
>> Jeg har for ca. 14 dage siden talt med den lokale Mazda om lige nøjagtig
>> det. Og de siger at det er deres egen diesel-motor som sidder i 6'eren.
>
>Ligesom min tidligere kollega der indigneret henholdt til at den 1,4
>commonrail der lå i hans Focus, da var en Ford motor!
>Det er klart at man ikke reklamerer med, endsige indrømmer højlydt, at
>man kører med en konkurrents motor :-|
Ford og Mazda sælges fra samme hus, så man kan vel ikke kalde dem
"konkurrenter"?


--
Henning
hsb(at)image.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste