Levering??
Fra : KH

Dato : 19-01-06 18:00

Når man køber ny ell. brugt bil er der leveringomkostninger som ekstra
udgift. Hvad går disse til og hvorfor er der forskel fra forhandler til
forhandler??

Og hvad burde de ligge på?

Mvh

Klaus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-01-06 20:14

KH wrote:
> Når man køber ny ell. brugt bil er der leveringomkostninger som ekstra
> udgift. Hvad går disse til og hvorfor er der forskel fra forhandler
> til forhandler??

Det er forskelligt. De går til klargøring, vask samt nummerplader.

> Og hvad burde de ligge på?

0 kr.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-01-06 20:32

> Det er forskelligt. De går til klargøring, vask samt nummerplader.

> 0 kr.

Nej, for hvis det skal ind over bilens pris, vil klargøringen af en helt ny
bil jo komme med ind i registreringsafgiften og dermed næsten tredobles...

Mvh

Emil

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-01-06 20:35

Emil Jensen [2100] wrote:

> Nej, for hvis det skal ind over bilens pris, vil klargøringen af en
> helt ny bil jo komme med ind i registreringsafgiften og dermed næsten
> tredobles...

Ja, Men så er klargørigen jo heller ikke på 0 kr, vel...

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-01-06 21:03

> Ja, Men så er klargørigen jo heller ikke på 0 kr, vel...

Nå nej, ikke hvis du vitterlig mener det skal koste 0 kr for en par timers
arbejde i værkstedet...

Mvh

Emil

Fra : KH

Dato : 19-01-06 21:11

> Nå nej, ikke hvis du vitterlig mener det skal koste 0 kr for en par timers
> arbejde i værkstedet...

Det mener jeg faktisk!! næsten. Grunden til jeg spørger er at jeg er ved at
sælge og købe. Forhandleren regner klargøringspris med i min salgspris
samtidig skal jeg så åbentbart også betale for det når jeg køber??

Mvh

Klaus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-06 20:11

KH wrote:
> Når man køber ny ell. brugt bil er der leveringomkostninger som ekstra
> udgift. Hvad går disse til

De går f.eks. til registrering og endelig klargøring.

> og hvorfor er der forskel fra forhandler
> til forhandler??

Er der da det ?
Jeg mener at have hørt at der er et standard beløb, som man kan tillade sig
at opkræve ifm levering.

> Og hvad burde de ligge på?

Svjh ligger det omkring de kr. 3200,-

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KT

Dato : 19-01-06 21:15

"KH" <Hoengaard@Gmail.com.FJERN> skrev i en meddelelse
> Når man køber ny ell. brugt bil er der leveringomkostninger som ekstra
> udgift. Hvad går disse til og hvorfor er der forskel fra forhandler til
> forhandler??
>
> Og hvad burde de ligge på?

Så vidt jeg ved skal der afleveres 1000-1500 kr til motorkontoret for
nummerplader mv. Det vil være rimeligt at lægge på - resten er forhandlerens
ekstra fortjeneste.

Knud

Fra : Møller

Dato : 19-01-06 22:02

"KH" <Hoengaard@Gmail.com.FJERN> wrote in message
> Når man køber ny ell. brugt bil er der leveringomkostninger som ekstra
> udgift. Hvad går disse til og hvorfor er der forskel fra forhandler til
> forhandler??
>
> Og hvad burde de ligge på?

Det er en skjult fortjeneste, som holdes uden for salgsprisen, men så skal
der heller ikke betales registreringsafgift af den.

Det kommer an på hvad du kan forhandle dig frem til.
Vil du f.eks. selv registrere og hente plader, m.v. bør de ved en brugt bil
være på 0,00

Møller

Fra : Møller

Dato : 19-01-06 22:06

> [...]

Det kommer an på hvad du kan forhandle dig frem til.
Vil du f.eks. selv registrere og hente plader, m.v. bør de ved en brugt bil
være på 0,00, da sælger burde have indregnet alle andre omkostninger i
salgsprisen, så som ´nye dæk, defekte pærer, vask og lign. det fremgår da
også af DAF' beregningskalkuler, jeg mener den stadig er tilgængelig.

Møller