Sprinter eller Jumper?
Fra : Mads Stetter

Dato : 19-01-06 17:43

Hej Alle

Min bror står og skal købe en ny firmabil til hans firma!

Snakken går meget på om de skal købe en Jumper (Som de har 2 af i forvejen)
eller om de skal ofre 50.000 mere og så købe en sprinter!

Sprinteren er den model som hedder 217 (?) og har omkring 130hk..

Er den de 50.000 mere værd om 4år? Kom gerne med for og imod

MVH Mads Stetter

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 17:58

> [...]
> forvejen) eller om de skal ofre 50.000 mere og så købe en sprinter!
> Sprinteren er den model som hedder 217 (?) og har omkring 130hk..

De hedder vist 311, 313 eller 316 i nuværende model.

Vi har +15 313 og 5-6 af 311 og 316 i firmaet.

Derudover har vi i firmaet samt indlejet vognmænd nogle Ducatoer og
Peugeot'er.
Ingen af dem kommer i nærheden af Sprinternes stabilitet.

Sprinterne begyndet først at få nogle større reperationer omkring de
4-500.000 km.

Meget udokumenteret men sådan baseret på den generelle mening hos ejeren af
firmaet.

Allan

Fra : Mads Stetter

Dato : 19-01-06 18:13

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> skrev i en meddelelse

> Vi har +15 313 og 5-6 af 311 og 316 i firmaet.

Har lige forhørt mig ordentligt, og det er 313 modellen de har kig på!

Fra : SFJ

Dato : 20-01-06 10:01

> De hedder vist 311, 313 eller 316 i nuværende model.

Sprinteren fåes i 3 serier:
200-serien med en totalvægt på 3000 kg.
300-serien med en totalvægt på 3500 kg.
400-serien med en totalvægt på 4600 kg - altså til lastbilkort.

Mercedes har en ret "sjov" prispolitik: Den model de sælger flest af tager
de mere for. Således koster en 313CDI (3500 kg / 122 HK) ca. 25.000 kr. mere
end en 216CDI (3000 kg / 156 HK). Forskellen mellem 122 HK og 156 HK udgaven
er kun ca. 5.000 kr.
Det er derfor værd at overveje om man har brug for de sidste 500 kg.
lasteevne. Det har undertegnede ikke, og valget faldt derfor på en 216CDI
som jeg er meget tilfreds med. Jeg har lavet em ServiceLeasing aftale over 4
år, og det skulle passe nogenlunde sådan at der til den tid er så meget
restværdi i den at jeg bare kan aflevere den og få en ny med en ny
ServiceLeasing aftale på. Månedlige udgift til leasingen (inkl. service) er
ca. kr. 3600 + moms.

Ovenstående er mine 25 ører, erfaringer fra da jeg selv skulle vælge for ½
års tid siden.

MVH Søren

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 19-01-06 19:15

Jeg er i den situation at jeg til daglig tjener mine penge ved at skrue i
biler fra samme franske mærke. Jeg vil umiddelbart tro, at Jumperen vil være
dyrer i vedligeholdelse når de 2 års garanti udløber. Jeg tror også at
Sprinteren er noget mere værd når den skal sælges.

M.v.h. Ole Fredeiksen

Fra : Jacob E.

Dato : 20-01-06 15:33

Mads Stetter wrote:
> [...]
>
> Sprinteren er den model som hedder 217 (?) og har omkring 130hk..
>
> Er den de 50.000 mere værd om 4år? Kom gerne med for og imod

JA!!!! Jeg har kørt MANGE kilometer i såvel Sprinter som Ducato (Fiat's
udgave af Jumper) og der er forskel i alle led, også på gensalgsværdien. Køb
Sprinteren!

Mvh Jacob E.