Sikke et herlig vejr vi har i dag..:-)
Fra : BJ

Dato : 19-01-06 13:14

Sneflokke kommer vrimlende, henover diger trimlende...

(Så) i sne står urt og busk i skjul, det er så koldt derude....

Men mine dejlige vinterdæk, holder mig på sporet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 19-01-06 14:54

> Men mine dejlige vinterdæk, holder mig på sporet..

Faktisk går lidt af sporten af når man har 4x4. Meget sjovere i Amazonen og
Sierraen.
Med 4x4 permanent ved man sku aldrig rigtig om man over-/understyrer. Men
sjovt er det da stadig.

FOCs
RR 84'er

Fra : Hans Jensen

Dato : 19-01-06 16:41

det er rigtig sjovt med 4x4

Især ved start så bliver aller de andre tilbage...... hi hi

Mvh Hans
Suzuki 4x4
(permanent 4x4 og vinterdæk det rykker )

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 19-01-06 18:07

> Især ved start så bliver aller de andre tilbage...... hi hi
Den eneste tid på året hvor jeg har trafikkens hurtigste hest. Og det gør så
osse at man lige giver den lidt ekstra havre. Iøvrigt rent ud sagt osse
imponerende så godt 4X4 er i sne.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-01-06 04:28

On Thu, 19 Jan 2006 18:06:32 +0100, "Freddy O. Christensen"
<foc@rosenholmsxxxx.net> wrote:

> [...]
>osse at man lige giver den lidt ekstra havre. Iøvrigt rent ud sagt osse

Ja, det er jeg også vildt imponeret over. *LOL*

Grunden til at jeg svarer dig på dette ukristelige tidspunkt er, at
jeg lige er kommet hjem fra Göteborg, og det har været snevejr med
fygning hele vejen.

Der var sket to uheld på strækningen, da jeg kørte den, og det ene var
faktisk en 4X4, der helt alene var styret i grøften.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-06 20:02

Freddy O. Christensen skrev:

> Faktisk går lidt af sporten af når man har 4x4. Meget sjovere i Amazonen og
> Sierraen.

Så sætter du bare to forskellige størrelser dæk på. Så skal det nok
blive sjov.

> Med 4x4 permanent ved man sku aldrig rigtig om man over-/understyrer. Men
> sjovt er det da stadig.

Efter at havde gjort ovenstående ved du slet ikke hvor du kører hen.

--
MVH
Finn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-01-06 18:40

BJ skriver:

> Men mine dejlige vinterdæk, holder mig på sporet..

Havde besøg af en kollega i en lejet spritny Opel Zafira på sommerhjl.
Den kunne ikke engang komme ind i min indkørsel på grund af en smule
sne....

Det var ellers mønster nok i hans Bridgestone potenza.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : BJ

Dato : 19-01-06 18:59

KLIP

> Havde besøg af en kollega i en lejet spritny Opel Zafira på sommerhjl.
> Den kunne ikke engang komme ind i min indkørsel på grund af en smule
> sne....

Kørte bag samme model ude i villakvarteret.

1. 90 graders sving var vedkommende ved at brage ind i en A6. Potten kørte
stor set lige ud og havde A6-chaufføren ikke været så forudseende, havde
braget sammen.

Zafiraen skulle så dreje mod Assendrup fra Storager.

Tror du fjolset havde lært noget for oplevelsen med A6-eren (2 minutter
tidligere).

NOPE ... han kørte igen frisk til og var næsten ved brage op på Rabat/fortov
i forhjulsudskridningen.

Potten var også blå, så farven passede perfekt til lyset bag rattet..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 20:04

"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Sikke et herlig vejr vi har i dag.."

> Sneflokke kommer vrimlende, henover diger trimlende...
> (Så) i sne står urt og busk i skjul, det er så koldt derude....

OK - sådan er det ikke her, men er dog koldt...

> Men mine dejlige vinterdæk, holder mig på sporet..

Jep - jeg er også meget glad for mine. Montering gør, at man
uden problemer kan have fartpiloten på +140 mk/t

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-01-06 04:37

On Thu, 19 Jan 2006 20:04:07 +0100, <DJ Bobo> wrote:

>"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
>"Sikke et herlig vejr vi har i dag.."

>OK - sådan er det ikke her, men er dog koldt...

>--

Du er gået for tidligt i seng. .o)))

Da jeg passerede din kommune lige efter midnat var der regulær
snestorm, og mellem 10 og 20 cm. sne på motorvejen.

>--

>Jep - jeg er også meget glad for mine. Montering gør, at man
>uden problemer kan have fartpiloten på +140 mk/t

>--

Fartpilot anvendt i glat føre er efter min bedste overbevisning
fuldstændigt galimatias. Det er 140 km/t. + for den sags skyld også.

I nat var der så glat på E6 fra Göteborg og ned til Broen, at
anti-spin lampen blinkede adskillige gange, ved neutral gasgivning og
på jævn vej.

Det kunne ellers være "morsomt" hvis BMW'en røg ud i det botaniske, og
du var forhindret i at gribe ind. Så kunne man måske se sådan et tysk
vidunder "stå og arbejde med hjulene snurrende", ude på en svensk
mark? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 09:20

"Folmer Rasmussen" <mailto:folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Sikke et herlig vejr vi har i dag.."

> Du er gået for tidligt i seng.

Jow jow - imorges var det da okay...

> Da jeg passerede din kommune lige efter midnat var der regulær
> snestorm, og mellem 10 og 20 cm. sne på motorvejen.

Ingen problem med splinter nye vintersutter

> Fartpilot anvendt i glat føre er efter min bedste overbevisning
> fuldstændigt galimatias.

Enig...

> Det er 140 km/t. + for den sags skyld også.

Det var billedlig talt...

> I nat var der så glat på E6 fra Göteborg og ned til Broen, at
> anti-spin lampen blinkede adskillige gange, ved neutral gasgivning og
> på jævn vej.

Ja da...

> [...]
> du var forhindret i at gribe ind. Så kunne man måske se sådan et tysk
> vidunder "stå og arbejde med hjulene snurrende", ude på en svensk

Ja, skadefro har nu altid været danskernes lod !
"Fedt - det gik naboen skidt..."

:)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.199)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-01-06 11:45

On Fri, 20 Jan 2006 09:20:07 +0100, <DJ Bobo> wrote:

> [...]
>"Re: Sikke et herlig vejr vi har i dag.."

>Ja, skadefro har nu altid været danskernes lod !

Sådan en skide svensker bliver godt nok hurtigt sur. *LOL*

Er du iøvrigt tilfreds med tilværelsen "derovre"?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 12:06

"Folmer Rasmussen" <mailto:folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Sikke et herlig vejr vi har i dag.."

> Sådan en skide svensker bliver godt nok hurtigt sur. *LOL*

Der var sgu en smiley i min post, do :)

> Er du iøvrigt tilfreds med tilværelsen "derovre"?

Det værste ved at bo i Sverige er alle de misundelige danske
røster, man møder på sin vej. Der er utroligt mange danskere,
der i den ene eller anden sammenhæng har en for dum kommentar.

Tag eksempelvis tidens emne - danskboende danskere i svenske
biler. Jeg ved ikke, hvor mange gange alle familiemedlemmerne
er blevet udsat for dette "spørgsmål" ifm. vor bil. OGSÅ selvom
spørgeren kendte til eller lige var blevet orienteret om, at
vi altså BOR FAST i Sverige og er UDEN dansk ejendom iøvrigt !

Man skal alligevel lige ud at markere, hvilket er for dumt, IMO...

Ovenstående får sikkert en eller anden op af stolen - men så er
"ringen" jo netop sluttet

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.199)