/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ren nostalgi genopstår.
Fra : BJ


Dato : 19-01-06 12:12

Opel relancerer GT dog kun med 4-proppers model.

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3504586/

Put dog en 5-cylindret motor med turbo fra Volvo i øsen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



 
 
Finn Guldmann (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-01-06 12:55

BJ skrev:
> Opel relancerer GT dog kun med 4-proppers model.
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3504586/
> Put dog en 5-cylindret motor med turbo fra Volvo i øsen..
>
Corsa fåes jo heller ikke med 5 ben.

--
MVH
Finn

BJ (19-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-01-06 13:06


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dqnulk$2re2$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

>> Opel relancerer GT dog kun med 4-proppers model.
>> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3504586/
>> Put dog en 5-cylindret motor med turbo fra Volvo i øsen..
>>
> Corsa fåes jo heller ikke med 5 ben.

Der er sgu da heller ikke meget GT over så´en en by-potte..

Bortset fra det, så er alt under 220 hk for lidt i den..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-01-06 13:31

BJ skrev:
>>> Opel relancerer GT dog kun med 4-proppers model.
>>> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3504586/
>>> Put dog en 5-cylindret motor med turbo fra Volvo i øsen..
>> Corsa fåes jo heller ikke med 5 ben.
> Der er sgu da heller ikke meget GT over så´en en by-potte..
>
Nej, men den oprindelige GT var jo bygget over en Kamsket.

--
MVH
Finn

BJ (19-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-01-06 13:38


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dqo0p8$2re2$2@newsbin.cybercity.dk...

O.k.

>>>> Opel relancerer GT dog kun med 4-proppers model.
>>>> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3504586/
>>>> Put dog en 5-cylindret motor med turbo fra Volvo i øsen..
>>> Corsa fåes jo heller ikke med 5 ben.
>> Der er sgu da heller ikke meget GT over så´en en by-potte..
>>
> Nej, men den oprindelige GT var jo bygget over en Kamsket.

O.k., derfor nåede GT´eren aldrig over 109 Hk..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 19-01-06 16:34


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

> O.k., derfor nåede GT´eren aldrig over 109 Hk..
>
GT i org. setup var mere show end go :).



Armand (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-01-06 22:04

Jørgen M. Rasmussen skrev:
>
> GT i org. setup var mere show end go :).

Jup!
Min største skuffelse var/er at de "fede højteknologiske klap-forlygter"
skulle åbnes manuelt med et greb der lignede noget fra en paraply :-|

--
Armand.

Thomas (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 19-01-06 14:22



"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Ren nostalgi genopstår."

> Opel relancerer GT dog kun med 4-proppers model.
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3504586/
>
> Put dog en 5-cylindret motor med turbo fra Volvo i øsen..
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>
>
>
Nu er der jo ikke noget samarbejde mellem Volvo og Opel, så Opel har måske lidt
svært ved at få adgang til Volvo-motoren.......
En SAAB-kværn derimod, det kunne forholdsvist nemt lade sig gøre (med forbehold
for pladsforholdene i motorrummet)

Thomas



-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.80.4.140)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


BJ (19-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-01-06 16:46


"Thomas" <ada@sebpension.dk> skrev i en meddelelse
news:006f01c61cfb$65e98690$76ba0751@autoatlas.local...

KLIP

>> Put dog en 5-cylindret motor med turbo fra Volvo i øsen..

> Nu er der jo ikke noget samarbejde mellem Volvo og Opel, så Opel har måske
> lidt
> svært ved at få adgang til Volvo-motoren.......

Jow, jow ... jeg _ved_ godt, Opel må nøjes..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Armand (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-01-06 22:02

BJ skrev:
> "Thomas" <ada@sebpension.dk> skrev i en meddelelse
> news:006f01c61cfb$65e98690$76ba0751@autoatlas.local...
>
>
>> Nu er der jo ikke noget samarbejde mellem Volvo og Opel, så Opel har måske
>> lidt svært ved at få adgang til Volvo-motoren.......
>
> Jow, jow ... jeg _ved_ godt, Opel må nøjes..

- - - - - med sine Alfa-motorer !

--
Armand.


Jakob Jeppesen (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 19-01-06 14:47

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse news:43cf73ff$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Opel relancerer GT dog kun med 4-proppers model.
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3504586/
>
> Put dog en 5-cylindret motor med turbo fra Volvo i øsen..
>

Det kunne jo være de putter 2.0T med 240hk fra
Astra OPC i den

/Jakob



BJ (19-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-01-06 16:46


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43cf9845$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det kunne jo være de putter 2.0T med 240hk fra
> Astra OPC i den

Trods oprindelsen, ikke dårligt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:10

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43cfb443$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Det kunne jo være de putter 2.0T med 240hk fra
>> Astra OPC i den
>
> Trods oprindelsen, ikke dårligt..

Nope, de kan dét der, de Saab-gutter. ))

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 18:16


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d65f82$0$2513$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>>> Det kunne jo være de putter 2.0T med 240hk fra
>>> Astra OPC i den
>>
>> Trods oprindelsen, ikke dårligt..
>
> Nope, de kan dét der, de Saab-gutter. ))

Just präsis ... få fut i en Opel..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Lars Fragstrup (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Lars Fragstrup


Dato : 19-01-06 20:11


BJ skrev:

> Opel relancerer GT dog kun med 4-proppers model.
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3504586/

Uha, det bliver man jo helt ør i hovedet af at
tænke på. Jeg var inde og sidde i den første
af dem, da den blev vist på en udstilling i
Herninghallerne....og jeg havde lige fået mit
kørekort.





--
Lars Fragstrup



Armand (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-01-06 22:01

BJ skrev:
> Opel relancerer GT dog kun med 4-proppers model.
>

Øhh?

GT'eren har da aldrig haft mere end fire cylindre :-|

--
Armand.

BJ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-01-06 22:34


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:i8cAf.5103$Cl2.125220@news000.worldonline.dk...

KLIP

>> Opel relancerer GT dog kun med 4-proppers model.
>>
>
> Øhh?
>
> GT'eren har da aldrig haft mere end fire cylindre :-|

Nej, det har den ikke, trods det faktum, man kunne have anvendt en
Commodore-motor til at peppe potten op med.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



jan@stevns.net (20-01-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-01-06 22:56

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Nej, det har den ikke, trods det faktum, man kunne have anvendt en
>Commodore-motor til at peppe potten op med.

det kunne man så ikke, på grund af denne's længde


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

BJ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-01-06 23:25


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:12n2t1pomtgsia4dhv32nc091smh8i0rp3@dtext.news.tele.dk...

KLIP

>>Nej, det har den ikke, trods det faktum, man kunne have anvendt en
>>Commodore-motor til at peppe potten op med.
>
> det kunne man så ikke, på grund af denne's længde

Måske derfor potten aldrig fik et langt liv som model.

Selv knægtens Nissan Silvia (S12) blev lavet med en 6-cylindret til det
amerikanske marked.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



jan@stevns.net (21-01-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 21-01-06 00:00

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Måske derfor potten aldrig fik et langt liv som model.

Jeg ved det ikke ...


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:11

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43d16365$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Selv knægtens Nissan Silvia (S12) blev lavet med en 6-cylindret til det
> amerikanske marked.

Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er tørstige...

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 18:13

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43d65fb8$0$2479$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
> tørstige...

Du mangler den 3.fordel... de lyder pissegodt :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:27

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9755B94D356DFnononoinvalid@62.243.74.163...

>> Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
>> tørstige...
>
> Du mangler den 3.fordel... de lyder pissegodt :)

Specielt i en 9-3 Aero.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 18:29

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:43d6636c$0$2471
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Specielt i en 9-3 Aero.

Har kun hørt den på film - kunne forestille mig det var endnu mere sød
musik i virkeligheden! :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 18:32


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9755BC1A4964Bnononoinvalid@62.243.74.163...

KLIP

>> Specielt i en 9-3 Aero.
>
> Har kun hørt den på film - kunne forestille mig det var endnu mere sød
> musik i virkeligheden! :)

Sikkert, men der mangler nu noget power i jernklumpen..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:43

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43d6647e$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>> Specielt i en 9-3 Aero.
>>
>> Har kun hørt den på film - kunne forestille mig det var endnu mere sød
>> musik i virkeligheden! :)
>
> Sikkert, men der mangler nu noget power i jernklumpen..;)

Der er vel intet til hinder for at hæve ydelsen fra standard 250 Hk / 350
Nm...

Steg 1 er allerede klar, som bringer den op på: 285 Hk / 480 Nm. ))

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 18:48


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d66706$0$2414$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> Steg 1 er allerede klar, som bringer den op på: 285 Hk / 480 Nm. ))

Det er jo noget nær en standard T6 (med 2.8 eller 3.0 liters R-6
mølle)..)))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:53

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43d66852$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Steg 1 er allerede klar, som bringer den op på: 285 Hk / 480 Nm. ))
>
> Det er jo noget nær en standard T6 (med 2.8 eller 3.0 liters R-6
> mølle)..)))

Liiige pånær momentet, som også starter noget lavere.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 18:56


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d66963$0$2494$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>>> Steg 1 er allerede klar, som bringer den op på: 285 Hk / 480 Nm.
>>> ))
>>
>> Det er jo noget nær en standard T6 (med 2.8 eller 3.0 liters R-6
>> mølle)..)))
>
> Liiige pånær momentet, som også starter noget lavere.

Det kan vel afhjælpes med Steg 1 til T6 ..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 19:02

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43d66a15$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>>> Steg 1 er allerede klar, som bringer den op på: 285 Hk / 480 Nm. ))
>>>
>>> Det er jo noget nær en standard T6 (med 2.8 eller 3.0 liters R-6
>>> mølle)..)))
>>
>> Liiige pånær momentet, som også starter noget lavere.
>
> Det kan vel afhjælpes med Steg 1 til T6 ..?..

Hk-mæssigt. Men Steg1 havner jo "kun" på 456 Nm. Og hvad med når der kommer
Steg2 og -3 til Saab'en? Der findes jo f.eks. hos BSR kun et Steg1 til din.


--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 19:03


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d66b88$0$2504$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> Hk-mæssigt. Men Steg1 havner jo "kun" på 456 Nm. Og hvad med når der
> kommer Steg2 og -3 til Saab'en? Der findes jo f.eks. hos BSR kun et Steg1
> til din.

Du ved jo godt at Steg 2 og 3 er blevet fjernet.

Jeg var vel en af de sidste som fik Steg 3 installeret.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 19:07

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43d66bda$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Hk-mæssigt. Men Steg1 havner jo "kun" på 456 Nm. Og hvad med når der
>> kommer Steg2 og -3 til Saab'en? Der findes jo f.eks. hos BSR kun et Steg1
>> til din.
>
> Du ved jo godt at Steg 2 og 3 er blevet fjernet.

Hvo'f det? For meget arbejde for tomatkassen?

> Jeg var vel en af de sidste som fik Steg 3 installeret.

Hvad siger dine tal på papiret?

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 19:10


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d66ca8$0$2482$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> Hvo'f det? For meget arbejde for tomatkassen?

Ja, det kan ganske enkelt i være andet, da 2 nye større turboer nemt kan
monteres (en svensker er oppe på 650 Hk).

>> Jeg var vel en af de sidste som fik Steg 3 installeret.
>
> Hvad siger dine tal på papiret?

334 Hk og 540 Nm.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 19:15

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43d66d5b$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Hvad siger dine tal på papiret?
>
> 334 Hk og 540 Nm.

Hmmm....anstændige tal. Jeg skal vist tage mig sammen for at følge med -
eller lave samme upgrade som Torben E har på sin. Den blev rullet for et par
måneder siden.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 19:19


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d66eb8$0$2456$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> Hmmm....anstændige tal. Jeg skal vist tage mig sammen for at følge med -

Måske, min samlede dødvgt er ca. 1.850 kg.

> eller lave samme upgrade som Torben E har på sin. Den blev rullet for et
> par måneder siden.

Torbens er helt uden for nummer..

T6 hænger på tomatkassen og momentomformeren.

Svenskeren brænder skidtet af ved hvert forsøg på at fyre potten af.

Møllen skal vendes om og have en anstændig gearkasse monteret..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 19:26

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43d66f84$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Hmmm....anstændige tal. Jeg skal vist tage mig sammen for at følge med -
>
> Måske, min samlede dødvgt er ca. 1.850 kg.

Ca. 400 Kg mindre hér.

>> eller lave samme upgrade som Torben E har på sin. Den blev rullet for et
>> par måneder siden.
>
> Torbens er helt uden for nummer..

Synes nu ellers der er rigeligt med numre i den bil...

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Finn Guldmann (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-01-06 19:36

Martin Johansen [6000] skrev:
>> Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
>> tørstige...
> Du mangler den 3.fordel... de lyder pissegodt :)
>
Til det skal du da have 8 ben og 12 liter.

I erhvervet hedder en 6 benet "Mangler-to".

--
MVH
Finn

jan@stevns.net (24-01-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 24-01-06 20:04

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>I erhvervet hedder en 6 benet "Mangler-to".

troede det var en tre_kvart V8'er


--
jan@stevns.net

Finn Guldmann (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-01-06 20:09

jan@stevns.net skrev:
>> I erhvervet hedder en 6 benet "Mangler-to".
> troede det var en tre_kvart V8'er
>
Kan være det er landsdelsbestemt. Jeg var omgivet af nordjyder første
gang jeg hørte den.

--
MVH
Finn

NS (24-01-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 24-01-06 21:43

Finn Guldmann skrev:
> jan@stevns.net skrev:
>
>>> I erhvervet hedder en 6 benet "Mangler-to".
>>
>> troede det var en tre_kvart V8'er
>
> Kan være det er landsdelsbestemt. Jeg var omgivet af nordjyder første
> gang jeg hørte den.

Den hedder vel også mere-sparsommelig-end-en-V8'er :)

NS

Finn Guldmann (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-01-06 23:07

NS skrev:
>>>> I erhvervet hedder en 6 benet "Mangler-to".
>>> troede det var en tre_kvart V8'er
>> Kan være det er landsdelsbestemt. Jeg var omgivet af nordjyder første
>> gang jeg hørte den.
> Den hedder vel også mere-sparsommelig-end-en-V8'er :)
>
Det kommer stærkt an på til hvad slags kørsel.

Her oppe i det nordlige Europa kandengodt klare sig. Men man skal ikke
langt ned i Tyskland eller Frankrig før der er besparelser at hente på
at have nogle flere hypheste at lege med.

--
MVH
Finn

NS (25-01-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 25-01-06 14:45

Finn Guldmann skrev:
> NS skrev:
>
>>>>> I erhvervet hedder en 6 benet "Mangler-to".
>>>>
>>>> troede det var en tre_kvart V8'er
>>>
>>> Kan være det er landsdelsbestemt. Jeg var omgivet af nordjyder første
>>> gang jeg hørte den.
>>
>> Den hedder vel også mere-sparsommelig-end-en-V8'er :)
>>
> Det kommer stærkt an på til hvad slags kørsel.
>
> Her oppe i det nordlige Europa kandengodt klare sig. Men man skal ikke
> langt ned i Tyskland eller Frankrig før der er besparelser at hente på
> at have nogle flere hypheste at lege med.

Hmm... er det egentlig ikke kun Mercedes og
Scania, der laver 8-cyl-motorer? En 6-cyl. har jo
lavere indre modstand og er derfor lidt mere
sparsommelig.

NS

Finn Guldmann (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-01-06 15:33

NS skrev:
>>>>>> I erhvervet hedder en 6 benet "Mangler-to".
>>>>> troede det var en tre_kvart V8'er
>>>> Kan være det er landsdelsbestemt. Jeg var omgivet af nordjyder
>>>> første gang jeg hørte den.
>>> Den hedder vel også mere-sparsommelig-end-en-V8'er :)
>> Det kommer stærkt an på til hvad slags kørsel.
>> Her oppe i det nordlige Europa kandengodt klare sig. Men man skal ikke
>> langt ned i Tyskland eller Frankrig før der er besparelser at hente på
>> at have nogle flere hypheste at lege med.
> Hmm... er det egentlig ikke kun Mercedes og Scania, der laver
> 8-cyl-motorer? En 6-cyl. har jo lavere indre modstand og er derfor lidt
> mere sparsommelig.
>
Hvem der laver 8-benet har noget med licens at gøre. Svjv tillader
rettighedsindehaverne kun en lastbilfabrik i hvert land at lave 8-benet.

Men en 8-benet med 420 hypper vil oftest være mere økonomisk end en
6-benet med 380 hypper.

Det er hypperne mere end antallet af cylindre der er afgørende for
økonomien.

--
MVH
Finn

Folmer Rasmussen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-01-06 16:42

On Wed, 25 Jan 2006 15:32:58 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>Men en 8-benet med 420 hypper vil oftest være mere økonomisk end en
>6-benet med 380 hypper.

>--

Jow.

>--

>Det er hypperne mere end antallet af cylindre der er afgørende for
>økonomien.

>--

Jaså??

Du mener altså ikke at moment og chaufførens kørestil har nogen effekt
på økonomien?

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-01-06 16:53

Folmer Rasmussen skrev:
>> Men en 8-benet med 420 hypper vil oftest være mere økonomisk end en
>> 6-benet med 380 hypper.
> Jow.
>> Det er hypperne mere end antallet af cylindre der er afgørende for
>> økonomien.
> Jaså??
> Du mener altså ikke at moment og chaufførens kørestil har nogen effekt
> på økonomien?
>
Jo, naturligvis. Men når du kommer ud i bakkerne og køre er der mere at
hente ved at have hypper nok end der er ved chaufførens kørestil.

(Vel at mærke så længe den ligger indenfor det rimelige.)

--
MVH
Finn

Folmer Rasmussen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-01-06 17:24

On Wed, 25 Jan 2006 16:52:48 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>>> Men en 8-benet med 420 hypper vil oftest være mere økonomisk end en
>>> 6-benet med 380 hypper.
>> Jow.
>>> Det er hypperne mere end antallet af cylindre der er afgørende for
>>> økonomien.
>> Jaså??
>> Du mener altså ikke at moment og chaufførens kørestil har nogen effekt
>> på økonomien?
>>
>Jo, naturligvis. Men når du kommer ud i bakkerne og køre er der mere at
>hente ved at have hypper nok end der er ved chaufførens kørestil.
>
>(Vel at mærke så længe den ligger indenfor det rimelige.)

>--

Rimeligt og rimeligt!?

Jeg skifter konsekvent til et lavere gear hver gang ladelampen
begynder at lyse, og jeg får megen ros af min vognmand, for mit ikke
ret store brændstofforbrug. *LOL*

Det er stadig momentet der træder i pedalerne for dig, når det går op
ad bakke, og ikke hk'erne, men det gider jeg ikke at blive ved med at
fortælle dig, idet jeg godt kan huske en alenlang tråd med samme emne,
og dig som deltager, for en rum tid siden.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-01-06 19:16

Folmer Rasmussen skrev:
>> Jo, naturligvis. Men når du kommer ud i bakkerne og køre er der mere at
>> hente ved at have hypper nok end der er ved chaufførens kørestil.
>> (Vel at mærke så længe den ligger indenfor det rimelige.)
> Rimeligt og rimeligt!?
> Jeg skifter konsekvent til et lavere gear hver gang ladelampen
> begynder at lyse, og jeg får megen ros af min vognmand, for mit ikke
> ret store brændstofforbrug. *LOL*
> Det er stadig momentet der træder i pedalerne for dig, når det går op
> ad bakke, og ikke hk'erne, men det gider jeg ikke at blive ved med at
> fortælle dig, idet jeg godt kan huske en alenlang tråd med samme emne,
> og dig som deltager, for en rum tid siden.
>
Jamen jeg kan så blot konstatere at på de bilerjeg har kørt,hvor jeg har
kunnet se hvad den fastechaufførhar kørt på literen, har jeg kunne gøre
det bedre, på min måde.

Men en enkelt undtagelse, hvor det var vognmanden selv der normalt kørte
den bil.

--
MVH
Finn

Armand (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-01-06 13:42

Finn Guldmann skrev:
> >>
> Hvem der laver 8-benet har noget med licens at gøre. Svjv tillader
> rettighedsindehaverne kun en lastbilfabrik i hvert land at lave 8-benet.

Det kan ikke passe at der er nogen der ejer V8-konceptet på samme måde
som f.eks. Vankel-motoren!
Ifald skulle des amme gælde dieselmotorer :-|
>
> Men en 8-benet med 420 hypper vil oftest være mere økonomisk end en
> 6-benet med 380 hypper.
>
> Det er hypperne mere end antallet af cylindre der er afgørende for
> økonomien.

På den ene side:
Omkring diesel tror jeg at det retteligt er omdrejningerne der er faktor
for økonomien, og en kraftigeren V8'er kán tænkes at kunne slæbe samme
læs med lavere omdrejninger. Blot volumet ikke er øget mere mere end
omdrejningsfaldet :-|

På den anden side:
Alt andet lige skulle en V6'er med samme volumen have en større
slaglængde, som igen spiller positivit ind på drejningsmomentet :-|

Chose Your own pro's and con's

--
Armand.

Finn Guldmann (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-01-06 15:25

Armand skrev:
>> Hvem der laver 8-benet har noget med licens at gøre. Svjv tillader
>> rettighedsindehaverne kun en lastbilfabrik i hvert land at lave 8-benet.
> Det kan ikke passe at der er nogen der ejer V8-konceptet på samme måde
> som f.eks. Vankel-motoren!
> Ifald skulle des amme gælde dieselmotorer :-|
>
Det er den forklaring jeg får på hvorfor, f.eks., Volvo ikke laver
8-benede motorer.

Hvis de kunne få lov er jeg ret sikker på de ville gøre det.


>> Men en 8-benet med 420 hypper vil oftest være mere økonomisk end en
>> 6-benet med 380 hypper.
>> Det er hypperne mere end antallet af cylindre der er afgørende for
>> økonomien.
> På den ene side:
> Omkring diesel tror jeg at det retteligt er omdrejningerne der er faktor
> for økonomien, og en kraftigeren V8'er kán tænkes at kunne slæbe samme
> læs med lavere omdrejninger. Blot volumet ikke er øget mere mere end
> omdrejningsfaldet :-|
>
I en Scania med en 6-benet motor kører man med samme omdrejninger i et
givent gear og ved samme hastighed som man gør i en 8-benet. Det er ikke
motoren men gearet der er afgørende for det.

Og svjv gør det sig gældende ide fleste andre lastbilmærker også.

--
MVH
Finn

Henrik B. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-01-06 00:19

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dr5s1e$q53$1@newsbin.cybercity.dk...
> Martin Johansen [6000] skrev:
>>> Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
>>> tørstige...
>> Du mangler den 3.fordel... de lyder pissegodt :)
>>
> Til det skal du da have 8 ben og 12 liter.

Finn mener selvfølgelig: 8 ben og 16 liter.
Det andet er jo kun en startermotor.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Finn Guldmann (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-01-06 08:34

Henrik B. skrev:
>>>> Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
>>>> tørstige...
>>> Du mangler den 3.fordel... de lyder pissegodt :)
>> Til det skal du da have 8 ben og 12 liter.
> Finn mener selvfølgelig: 8 ben og 16 liter.
> Det andet er jo kun en startermotor.
>
Ikke fordi andet end indtil videre er ønske bilen nu en "mangler-to";
http://www.lastbilshow.dk/cpg1.2.1/cpg1.2.1_standalone/displayimage.php?album=random&cat=0&pos=-252
Så kan man vist klare det meste.

--
MVH
Finn

NS (25-01-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 25-01-06 14:42

Finn Guldmann skrev:
> Henrik B. skrev:
>
>>>>> Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
>>>>> tørstige...
>>>>
>>>> Du mangler den 3.fordel... de lyder pissegodt :)
>>>
>>> Til det skal du da have 8 ben og 12 liter.
>>
>> Finn mener selvfølgelig: 8 ben og 16 liter.
>> Det andet er jo kun en startermotor.
>>
> Ikke fordi andet end indtil videre er ønske bilen nu en "mangler-to";
> http://www.lastbilshow.dk/cpg1.2.1/cpg1.2.1_standalone/displayimage.php?album=random&cat=0&pos=-252
>
> Så kan man vist klare det meste.

Volvo laver nu nogle ret flotte lastbiler. Derimod
synes jeg Mercedes nok er dem, der laver de
grimmeste! Alle de dersens Actros, Axor og hvad
hedder de ligner da noget, der er løgn. De er
simpelthen så grimme! Puha.

NS

Finn Guldmann (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-01-06 15:29

NS skrev:
>>>>>> Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
>>>>>> tørstige...
>>>>> Du mangler den 3.fordel... de lyder pissegodt :)
>>>> Til det skal du da have 8 ben og 12 liter.
>>> Finn mener selvfølgelig: 8 ben og 16 liter.
>>> Det andet er jo kun en startermotor.
>> Ikke fordi andet end indtil videre er ønske bilen nu en "mangler-to";
>> http://www.lastbilshow.dk/cpg1.2.1/cpg1.2.1_standalone/displayimage.php?album=random&cat=0&pos=-252
>> Så kan man vist klare det meste.
> Volvo laver nu nogle ret flotte lastbiler. Derimod synes jeg Mercedes
> nok er dem, der laver de grimmeste! Alle de dersens Actros, Axor og hvad
> hedder de ligner da noget, der er løgn. De er simpelthen så grimme! Puha.
>
Hvad kan du forvente at få når du kun vil betale 75% af prisen på en
rigtig bil?

--
MVH
Finn

Henrik B. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-01-06 15:57

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse
news:43d7800c$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> Volvo laver nu nogle ret flotte lastbiler. Derimod synes jeg Mercedes nok
> er dem, der laver de grimmeste! Alle de dersens Actros, Axor og hvad
> hedder de ligner da noget, der er løgn. De er simpelthen så grimme! Puha.

Ja, det er vist kun Renault der grimmere...

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Folmer Rasmussen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-01-06 16:45

On Wed, 25 Jan 2006 15:56:44 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse
>news:43d7800c$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Volvo laver nu nogle ret flotte lastbiler. Derimod synes jeg Mercedes nok
>> er dem, der laver de grimmeste! Alle de dersens Actros, Axor og hvad
>> hedder de ligner da noget, der er løgn. De er simpelthen så grimme! Puha.
>
>Ja, det er vist kun Renault der grimmere...

>--

Ja, den er sat'me godt nok ikke pæn, og så slår man sig ad hævlede
til, når man glemmer at trappen er flyttet.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-01-06 16:54

Folmer Rasmussen skrev:
>>> Volvo laver nu nogle ret flotte lastbiler. Derimod synes jeg Mercedes nok
>>> er dem, der laver de grimmeste! Alle de dersens Actros, Axor og hvad
>>> hedder de ligner da noget, der er løgn. De er simpelthen så grimme! Puha.
>> Ja, det er vist kun Renault der grimmere...
> Ja, den er sat'me godt nok ikke pæn, og så slår man sig ad hævlede
> til, når man glemmer at trappen er flyttet.
>
Og man ærgre sig gevaldig når træskoene er væk.

--
MVH
Finn

Henrik B. (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-01-06 14:02

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dr86u5$2d35$3@newsbin.cybercity.dk...

>> Ja, den er sat'me godt nok ikke pæn, og så slår man sig ad hævlede
>> til, når man glemmer at trappen er flyttet.

*ROFL*

> Og man ærgre sig gevaldig når træskoene er væk.

*ROFL*

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



NS (25-01-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 25-01-06 14:39

Henrik B. skrev:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
> news:dr5s1e$q53$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>>Martin Johansen [6000] skrev:
>>
>>>>Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
>>>>tørstige...
>>>
>>>Du mangler den 3.fordel... de lyder pissegodt :)
>>>
>>
>>Til det skal du da have 8 ben og 12 liter.
>
>
> Finn mener selvfølgelig: 8 ben og 16 liter.
> Det andet er jo kun en startermotor.

Hmmm... Jeg har da kørt en Iveco med en 6-cyl.
motor på ca. 14,3 liter. Er det også en
startermotor? ;)

NS


Finn Guldmann (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-01-06 15:28

NS skrev:
>>>>> Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
>>>>> tørstige...
>>>> Du mangler den 3.fordel... de lyder pissegodt :)
>>> Til det skal du da have 8 ben og 12 liter.
>> Finn mener selvfølgelig: 8 ben og 16 liter.
>> Det andet er jo kun en startermotor.
> Hmmm... Jeg har da kørt en Iveco med en 6-cyl. motor på ca. 14,3 liter.
> Er det også en startermotor? ;)
>
Volvo laver en 6-benet på 16 l og med 610 hypper. Det er vel også kun
til at starte den store op med.

--
MVH
Finn

NS (25-01-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 25-01-06 16:20

Finn Guldmann skrev:
> NS skrev:
>
>>>>>> Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
>>>>>> tørstige...
>>>>>
>>>>> Du mangler den 3.fordel... de lyder pissegodt :)
>>>>
>>>> Til det skal du da have 8 ben og 12 liter.
>>>
>>> Finn mener selvfølgelig: 8 ben og 16 liter.
>>> Det andet er jo kun en startermotor.
>>
>> Hmmm... Jeg har da kørt en Iveco med en 6-cyl. motor på ca. 14,3
>> liter. Er det også en startermotor? ;)
>>
> Volvo laver en 6-benet på 16 l og med 610 hypper. Det er vel også kun
> til at starte den store op med.

Nu vi er ved overdrivelserne så er det vel også
almindelig praksis for enhver chauffør med respekt
for sig selv og sin kaffe at bruge noget i den her
stil:

http://www.manbw.com/engines/TwoStrokeLowSpeedPropEngines.asp?model=K98MC%20Mk7&cylinder=14

til at drive sin kaffemaskine med. Ja, den kan
måske endda evt. også drive cigartænderen også :).

NS

Finn Guldmann (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-01-06 16:50

NS skrev:
>>>>>>> Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
>>>>>>> tørstige...
>>>>>> Du mangler den 3.fordel... de lyder pissegodt :)
>>>>> Til det skal du da have 8 ben og 12 liter.
>>>> Finn mener selvfølgelig: 8 ben og 16 liter.
>>>> Det andet er jo kun en startermotor.
>>> Hmmm... Jeg har da kørt en Iveco med en 6-cyl. motor på ca. 14,3
>>> liter. Er det også en startermotor? ;)
>> Volvo laver en 6-benet på 16 l og med 610 hypper. Det er vel også kun
>> til at starte den store op med.
> Nu vi er ved overdrivelserne så er det vel også almindelig praksis for
> enhver chauffør med respekt for sig selv og sin kaffe at bruge noget i
> den her stil:
> http://www.manbw.com/engines/TwoStrokeLowSpeedPropEngines.asp?model=K98MC%20Mk7&cylinder=14
> til at drive sin kaffemaskine med. Ja, den kan måske endda evt. også
> drive cigartænderen også :).
>
Jeg er chauffør, ikke fisker!


--
MVH
Finn

BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 18:23


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d65fb8$0$2479$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>> Selv knægtens Nissan Silvia (S12) blev lavet med en 6-cylindret til det
>> amerikanske marked.
>
> Ja, de har kun to fordele, de 6-cyl potter - de vejer, og de er
> tørstige...

Det mest horrible var nu ydelsen.

Helt og aldeles latterlig i forhold til de tvangsfodrede 4-proppers:

http://www.club-s12.org/main/variations.html

Der kunne ellers være kommet gevaldig skub i potten med lidt
åndedrætshjælp..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Armand (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-01-06 11:29

BJ skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:i8cAf.5103$Cl2.125220@news000.worldonline.dk...
>
> KLIP
>
>>> Opel relancerer GT dog kun med 4-proppers model.
>>>
>> GT'eren har da aldrig haft mere end fire cylindre :-|
>
> Nej, det har den ikke, trods det faktum, man kunne have anvendt en
> Commodore-motor til at peppe potten op med.

Mnjaarh :-/
Jeg har set en sådan (Senator) motor ligge på en palle: Eftersom det er
en rækkemotor er den uhyggelig lang, hvilket der måske nok skulle være
plads til qua GT'ens kølerlængde; men motorens højde ville kræve noget
af en potens-bule i GT'ens lave front-design :-|

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste