DAEWOO MATIZ
Fra : Spunken

Dato : 17-01-06 23:16

Hej Gruppe !!

Jeg skal bruge en lille billig bil til fruen, der skal køre fra Kbh Ø til
Ballerup ugens 5 arbejds dage.

Har fået et godt tilbud på en årg 2000 , 5 dørs, altid rustbeskyttet, 60000
km.

Har denne bil nogen svagheder eller et dårligt rygte / noget man skal passe
på ?

På forhånd tak !!

Fra : visit

Dato : 18-01-06 20:41

Købe en ford Ka, den koster kun 99.900kr med det hele, og køre 17km/l, min kone
har en den er hun sgu glad for.
visit

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.61.132.151)

Fra : Brizz

Dato : 19-01-06 10:51

Spunken skrev:
> [...]
> km.
>
> Har denne bil nogen svagheder eller et dårligt rygte / noget man skal passe

Det var ikke en bil jeg ville bruge i trafikken. Kunne forestille mig
hvordan sådan en ser ud i et trafik uheld...uha!

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-01-06 11:26

Spunken wrote:
> [...]
> km.
>
> Har denne bil nogen svagheder eller et dårligt rygte / noget man skal passe

Vi har haft sådan en og kan ikke anbefale den. Den blev solgt efter 2
år og havde kun kørt 7000 km - vi holdt ganske ret hurtigt op med at
bruge den til alt andet end at køre til bageren eller supermarkedet.

Den har haft problemer med gearkassen fra første dag - Den hakker og
knurrer når man skifter fra 3. til 2. gear. Vi havde den flere gange
på værksted på grund af dette og de strammede koblingen (?) og
pillede ved lidt andre småting, men lige meget hjalp det. Da vi solgte
bilen havde den stadig problemet (og køber blev naturligvis gjort
opmærksom på det).

Bilen vejer meget lidt og er relativt høj i forhold til bredden,
dette, sammen med dens hjul på størrelse med indkøbsvogne, gør at
den er meget ustabil til kørsel på landevej eller motorvej. Ved
blæst skal man passe meget på. Nu ved jeg ikke hvilken motor der
sidder i den du har kig på, men i vores sad der en 0,7 med 52hk. Det
er en fin motor til bykørsel, den kan sagtens flytte bilen i
bytraffik, men hvis man bare skal lidt udenfor byen er det slet ikke
nok. ved hastigheder over 80 km/t sluger bilen som ind i helvede og på
motorvej holdt vi den på max 110 km/t pga bilens ustabilitet. Udsynet
i sidespejlet (specielt i føresiden), er også usandsynligt dårligt
da det har en meget "forstørrende" effektog således ikke tillader et
særligt bredt udsyn. Hvis man i et højresvingende motorvej vil skift
en bane til venstre, kan det være meget svært at få et ordentlig
overblik over hvem der kommer bagfra.

Den har i de to år vi havde den også haft alskens små elektriske
skavanker såsom centrallås der ikke fungerede, vinduesviskere der sad
stille, og sidevinduer der ikke længere gad at køre op eller ned.

Det er muligt du får et knaldgodt tilbud på en Matiz, men jeg vil tro
at det også er en af de biler der har størst afskrivning, således at
du i sidste ende kommer til at betale mere for den end f.eks en Nissan
Micra, Ford Ka, Corsa eller for den sags skyld en Clio.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Spunken

Dato : 22-01-06 18:00

Hej Gruppe og ikke mindst Lars !

Tak for svarene& den udførlige beskrivelse af matizen lars, det skræmmer mig
ærligt talt !!

Bilen jeg er interesseret i er ved at få skiftet toppakning , dette er
sikkert heller ikke særligt godt efter kun 60000 km.

Bilen skulle koste 35000,- men nu ved jeg faktisk ikke længere....

mange tak for hjælpen !