Ang. politibiler
Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 20:04

Udledt af den tråd som handler om "hjemmeside med politibiler" kommer jeg -
efter at have kigget på siden - i tanke om noget.
På siden bliver det kaldt pejlebiler - det er dem med 3 antenner tæt
placeret på taget.

Jeg har set dem før i København trille roligt rundt for så lige pludselig
"gå amok" og race
afsted uden lygter eller horn. Jeg troede egentligt det var nye betjente som
var under oplæring.

Hvad bruges de biler til ?

Allan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-01-06 22:20

Allan Møller pretended :
> Hvad bruges de biler til ?

Efter sigende til at spore små sendere der kan smides i poserne sammen
med pengene ved et bankrøveri.

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 18-01-06 03:14

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "gå amok" og race
> afsted uden lygter eller horn. Jeg troede egentligt det var nye betjente

I København bruges de af Røveriafdelingen på Politigården.
Som en anden ganske rigtigt skriver bruges de til at pejle sig frem til
stjålne penge i forbindelse med bankrøverier.
Det er så vidt vides planen at systemet skal udbredes så andre politikredse
ligeledes får muligheden for at pejle sig frem til pengene (og mener at have
set en almindelig reklamevogn med det et andet sted).

Ole Gaarde Kristensen