Ja, så skete det uundgåelige!
Fra : Peter Marcher

Dato : 17-01-06 17:37

Hej NG.

Én i vores familie valgte at bakke ind i en genstand, der ikke lige kunne
flyttes. Resultatet blev 1 stk smadret kofanger + en trykket bagsmæk (Ford
Mondeo st.car model '99).
Spørgsmålet er så: Kan kofangeren repareres eller skal den skiftes? Og hvad
med bagsmækken?
Kan det betale sig at fixe det i Sverige (bor i nordsjælland)?

Mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 19:04

"Peter Marcher" <fammarchercykel@cykeltdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mondeo st.car model '99).
> Spørgsmålet er så: Kan kofangeren repareres eller skal den skiftes? Og

Kofangeren kan fås uoriginal til ganske rimelige penge, så den kan ikke
betale sig at reparere. Men det koster selvfølgelig at få den malet....et
par tusinde kr.
Bagsmækken kan måske rettes ud igen, eller også må man købe en anden (ny
eller brugt). Det kommer an på hvor slemt det ser ud.

Jeg vil dog tro at med arbejdsløn og dele, samt maler så ryger det let op i
10.000 Kr eller lidt mere.

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-01-06 19:38

> [...]
> hvad med bagsmækken?
> Kan det betale sig at fixe det i Sverige (bor i nordsjælland)?

Hvad med bagpanel/vanger inde bagved kofangeren ?
Skal du selv (eller skadevolder) betale hele gildet, eller har du en
forsikring som evt. dækker ?

Hvis der kun er tale om små-revner i kofangeren, så kan den måske repareres
(er lidt svært at sige, når man ikke har set den).
Det samme gør sig gældende med bagklappen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-01-06 00:47

Peter Marcher wrote:
> [...]
> Mondeo st.car model '99).
> Spørgsmålet er så: Kan kofangeren repareres eller skal den skiftes? Og hvad

Hvad med at tjekke om ophuggerne har nogle totalskader fra frontal-
eller side-kollision stående? Hvis du er heldig er det samme farve som
din egen.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2