|
| PSA - kom så op i gear... Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 17-01-06 10:43 |
|
Hej folkens
Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny model
ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt hurtigere ud.:
http://www.borsen.dk/650.83160
(Dog giver PSAs strategi om laange model-levtider også mulighed for at sælge
fine biler til billige priser, IMO)
/Jan W Nielsen
| |
Anders (17-01-2006)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 17-01-06 11:50 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message
news:43ccbc3b$0$8100$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej folkens
>
> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny model
> ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt hurtigere
> ud.:
>
> http://www.borsen.dk/650.83160
>
> (Dog giver PSAs strategi om laange model-levtider også mulighed for at
> sælge fine biler til billige priser, IMO)
>
> /Jan W Nielsen
>
Dine bønner er hørt og Peugeot har lavet en 207
http://www.peugeot.com/produits/modeles/207/en/default.htm
Mvh
Anders
| |
Jan W Nielsen (17-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 17-01-06 12:56 |
|
> Dine bønner er hørt og Peugeot har lavet en 207
Jep - nu mangler de bare at komme med den..
/Jan W Nielsen
| |
C. Caspersen (17-01-2006)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 17-01-06 14:02 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:43ccdb49$0$8100$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Jep - nu mangler de bare at komme med den..
...hvis den kan klare turen gennem Tyskland uden at brænde..
AAAAVVVVVVV, AVVVVV, jeg skal nok.......jeg skal nok.......
/Caspersen
| |
JS (17-01-2006)
| Kommentar Fra : JS |
Dato : 17-01-06 13:27 |
|
Anders wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message
> news:43ccbc3b$0$8100$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Hej folkens
>>
>> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny
>> model ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt
>> hurtigere ud.:
>>
>> http://www.borsen.dk/650.83160
>>
>> (Dog giver PSAs strategi om laange model-levtider også mulighed for
>> at sælge fine biler til billige priser, IMO)
>>
>> /Jan W Nielsen
>>
>
> Dine bønner er hørt og Peugeot har lavet en 207
> http://www.peugeot.com/produits/modeles/207/en/default.htm
Der er ikke meget nyt i det design...
| |
Anders (17-01-2006)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 17-01-06 14:35 |
|
"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
news:43cce28f$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Anders wrote:
>> "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message
>> news:43ccbc3b$0$8100$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>>> Hej folkens
>>>
>>> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny
>>> model ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt
>>> hurtigere ud.:
>>>
>>> http://www.borsen.dk/650.83160
>>>
>>> (Dog giver PSAs strategi om laange model-levtider også mulighed for
>>> at sælge fine biler til billige priser, IMO)
>>>
>>> /Jan W Nielsen
>>>
>>
>> Dine bønner er hørt og Peugeot har lavet en 207
>> http://www.peugeot.com/produits/modeles/207/en/default.htm
>
> Der er ikke meget nyt i det design...
>
Enig havde også forventet mere.
Ændringerne fra 206 til 207 ca lige så meget som fra vw golf 2 til 3 til 4
til 5... eller bmw xxx Exx til Exy....
Den nye 307'er har trods alt behold modelbetegnelsen men der er jo også kun
kommet ny front på.
Anders
| |
JS (17-01-2006)
| Kommentar Fra : JS |
Dato : 17-01-06 15:46 |
|
Anders wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> news:43cce28f$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Anders wrote:
> Enig havde også forventet mere.
> Ændringerne fra 206 til 207 ca lige så meget som fra vw golf 2 til 3
> til 4 til 5... eller bmw xxx Exx til Exy....
Jeg er ikke enig med dig mht golf 3 til 4. Dér synes jeg at der var temmelig
store designmæssige forandringer.
| |
Jan W Nielsen (17-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 17-01-06 15:52 |
|
> Der er ikke meget nyt i det design...
Det vile være direkte sindssygt at ændre afgørende på et design, der i den
graf har slået an.
Klogt af PSA, IMO.
/Jan W Nielsen
| |
Kim Kristensen (17-01-2006)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 17-01-06 16:36 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:43ccbc3b$0$8100$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej folkens
>
> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny model
> ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt hurtigere
ud.:
>
>
> /Jan W Nielsen
>
>
Så er der jo nogle af modellerne der aldrig når at blive færdigudviklet før
de bliver taget af programmet, den "udgående" 307 er jo først ved at være
færdigudviklet (med mindre der dukker andet op).
Med venlig hilsen Kim
| |
Nicolaj C. (17-01-2006)
| Kommentar Fra : Nicolaj C. |
Dato : 17-01-06 18:32 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message
news:43ccbc3b$0$8100$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej folkens
>
> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny model
> ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt hurtigere
ud.:
>
> http://www.borsen.dk/650.83160
>
> (Dog giver PSAs strategi om laange model-levtider også mulighed for at
sælge
> fine biler til billige priser, IMO)
>
> /Jan W Nielsen
>
>
Noget jeg ikke forstår er hvordan de kan lave den discountede 206 1,4 med
ESP - når bilen kun har tromlebremser i bag. Troede at 4x skiver og ESP
hørte teknisk sammen. Selv om FDM siger ESP, ESP, ESP - så er alle
ESP-systemer vel ikke lige gode eller hur ?
| |
Armand (17-01-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-01-06 23:49 |
|
Nicolaj C. skrev:
>
>>
> Noget jeg ikke forstår er hvordan de kan lave den discountede 206 1,4 med
> ESP - når bilen kun har tromlebremser i bag. Troede at 4x skiver og ESP
> hørte teknisk sammen.
Det er vel kun hydraulikken der skal til :-/
ESP er en videre opbygning af ABS, som også klarer sig uden 4xskiver!
--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
| |
Lars L. Hansen (18-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 18-01-06 00:52 |
|
Nicolaj C. wrote:
> Noget jeg ikke forstår er hvordan de kan lave den discountede 206
1,4 med
> ESP - når bilen kun har tromlebremser i bag. Troede at 4x skiver og ESP
> hørte teknisk sammen. Selv om FDM siger ESP, ESP, ESP - så er alle
> ESP-systemer vel ikke lige gode eller hur ?
Er det ikke sådan, at stort set alle ESP-systemer på europæiske biler er
fremstillet af Bosch? Ligesom alt muligt andet elektronik?
--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede
| |
Lars L. Hansen (18-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 18-01-06 00:53 |
|
Jan W Nielsen wrote:
> Hej folkens
>
> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny model
> ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt hurtigere ud.:
>
> http://www.borsen.dk/650.83160
>
> (Dog giver PSAs strategi om laange model-levtider også mulighed for at sælge
> fine biler til billige priser, IMO)
Jeg mener faktisk at have hørt at de vælger en Opel-model, hvor
stor-sællerten 206 bliver ved med at være på programmet sammen med
207'eren. Lidt ligesom Astra og Astra Classic eller hvad den nu hedder.
--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede
| |
Anders (18-01-2006)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 18-01-06 09:03 |
|
"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:43cd8374$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> Jan W Nielsen wrote:
>> Hej folkens
>>
>> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny model
>> ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt hurtigere
>> ud.:
>>
>> http://www.borsen.dk/650.83160
>>
>> (Dog giver PSAs strategi om laange model-levtider også mulighed for at
>> sælge fine biler til billige priser, IMO)
>
> Jeg mener faktisk at have hørt at de vælger en Opel-model, hvor
> stor-sællerten 206 bliver ved med at være på programmet sammen med
> 207'eren. Lidt ligesom Astra og Astra Classic eller hvad den nu hedder.
>
> --
> '00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
> '87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
> http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede
Så denne 207'er er faktisk en Opel ??
http://www.peugeot.com/produits/modeles/207/en/default.htm
gætter på jeg har misforstået dig, men jeg kan altså ikke se hvad du ellers
skulle mene...
Anders
| |
Lars L. Hansen (18-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 18-01-06 11:50 |
|
Anders wrote:
> Så denne 207'er er faktisk en Opel ??
> http://www.peugeot.com/produits/modeles/207/en/default.htm
>
> gætter på jeg har misforstået dig, men jeg kan altså ikke se hvad du ellers
> skulle mene...
De bliver ved med at sælge 206 selvom 207 er kommet. Ligesom Opel bliver
ved med at sælge en gammel Astra som Astra Classic, selvom der er kommet
en ny Astra. Når jeg skriver "Opel-model", mener jeg det i betydningen
"Opel-koncept".
--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede
| |
Anders (18-01-2006)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 18-01-06 12:54 |
|
"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:43ce1d5b$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> Anders wrote:
>> Så denne 207'er er faktisk en Opel ??
>> http://www.peugeot.com/produits/modeles/207/en/default.htm
>>
>> gætter på jeg har misforstået dig, men jeg kan altså ikke se hvad du
>> ellers skulle mene...
>
> De bliver ved med at sælge 206 selvom 207 er kommet. Ligesom Opel bliver
> ved med at sælge en gammel Astra som Astra Classic, selvom der er kommet
> en ny Astra. Når jeg skriver "Opel-model", mener jeg det i betydningen
> "Opel-koncept".
>
> --
> '00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
> '87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
> http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede
Ahhh, så forstår jeg Jeg læste model som i bilmodel....
Anders
| |
Armand (18-01-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-01-06 18:27 |
|
Lars L. Hansen skrev:
> Jan W Nielsen wrote:
>> Hej folkens
>>
>> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny
>> model ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt
>> hurtigere ud.:
>>
>
> Jeg mener faktisk at have hørt at de vælger en Opel-model, hvor
> stor-sællerten 206 bliver ved med at være på programmet sammen med
> 207'eren. Lidt ligesom Astra og Astra Classic eller hvad den nu hedder.
>
Og lidt ligesom 205'eren der egentlig skulle være afløst af 306, men fik
en chance mere da 306's salgstal ikke levede op til forventningerne og
folk stadig købte 205'eren
Først med lanceringen af 106 tog man en dyb indånding og droppede den
populære 205'er (hvis produktions-mængde 206'eren har overgjort dette
efterår) :-|
--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
| |
Armand (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-01-06 05:02 |
|
Armand skrev:
> Lars L. Hansen skrev:
>> Jan W Nielsen wrote:
>>>
>>> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny
>>> model ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt
>>> hurtigere ud.:
>>
>> Jeg mener faktisk at have hørt at de vælger en Opel-model, hvor
>> stor-sællerten 206 bliver ved med at være på programmet sammen med
>> 207'eren. Lidt ligesom Astra og Astra Classic eller hvad den nu hedder.
>
> Og lidt ligesom 205'eren der egentlig skulle være afløst af 306, men fik
> en chance mere da 306's salgstal ikke levede op til forventningerne og
> folk stadig købte 205'eren
> Først med lanceringen af 106 tog man en dyb indånding og droppede den
> populære 205'er (hvis produktions-mængde 206'eren har overgjort dette
> efterår) :-|
Og nu viser '05-salgsstatistikken at 206'eren sælger fint til trods for
Jan W's mening om markedet: 206 var, med 4.937 stk., den 3. bedst
sælgende model i '05 - Kun overgjort af 5.414stk Avensis'er og 5882stk
307'ere, og foran Getz; fabia; Passat og Octavia der solgte mellem 4.100
og 4.500 stk!
Kritik á "kvindebil" qua designet er stærkt subjektivt, ligesom jeg har
hørt ubrugelig nævnt trods tests så sent som i '04 kalder den for
velkørende - Så hvorfor dog kaste den i glemslens mørke?
--
Armand.
(206 1,4HDi og derfor ganske inhabil)
| |
Jan W Nielsen (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 25-01-06 11:44 |
|
>>>> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny
>>>> model ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt
>>>> hurtigere ud.:
> Og nu viser '05-salgsstatistikken at 206'eren sælger fint til trods for
> Jan W's mening om markedet: 206 var, med 4.937 stk., den 3. bedst sælgende
> model i '05
Nu er PSA jo i den heldige sitution, at de afsætter deres biler på andre
markeder end det danske - og måske i den uheldige situation, at man andre
steder end i Danmark måske vælger nyere og dyrere biler end Peugeot 206.
/Jan W Nielsen
| |
Armand (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-01-06 23:08 |
|
Jan W Nielsen skrev:
>>>>> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny
>>>>> model ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt
>>>>> hurtigere ud.:
>
>> Og nu viser '05-salgsstatistikken at 206'eren sælger fint til trods for
>> Jan W's mening om markedet: 206 var, med 4.937 stk., den 3. bedst sælgende
>> model i '05
>
> Nu er PSA jo i den heldige sitution, at de afsætter deres biler på andre
> markeder end det danske - og måske i den uheldige situation, at man andre
> steder end i Danmark måske vælger nyere og dyrere biler end Peugeot 206.
Jeg kan ikke finde statistikken igen; men selvom man i Tyskland skal
helt ned omkring 20.-pladsen for at finde en ikke-tyskproduceret model,
så ER dén jo den mest solgte ikke tyske. Og Renault Twingo har i mange
år bestridt denne post, men har de senere år måttet vige for 206'eren.
Sagt på en anden måde: 206 er ikke blot den mest foretrukne Peugeot; men
også -franskmand, -udlænding
--
Armand.
lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
| |
Henrik B. (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 25-01-06 00:44 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:43ccbc3b$0$8100$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny model
> ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt hurtigere
> ud.:
>
> http://www.borsen.dk/650.83160
>
> (Dog giver PSAs strategi om laange model-levtider også mulighed for at
> sælge fine biler til billige priser, IMO)
Iflg. pressen bliver 207 nok noget dyrere, end forgængeren. Derfor
fortsætter 206 også frem til og med 2008 - go' modellevetid.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Jan Vennike (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 25-01-06 05:30 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d6bbaf$0$2499$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
> news:43ccbc3b$0$8100$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny model
>> ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt hurtigere
>> ud.:
>>
>> http://www.borsen.dk/650.83160
>>
>> (Dog giver PSAs strategi om laange model-levtider også mulighed for at
>> sælge fine biler til billige priser, IMO)
>
> Iflg. pressen bliver 207 nok noget dyrere, end forgængeren. Derfor
> fortsætter 206 også frem til og med 2008 - go' modellevetid.
>
> --
> -----------------------------------
> Dyrlægebiler - Det intelligente valg
Ifølge EB http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=331563 endda helt
til 2010
--
Jan
Remove the cat in the email to reach me
| |
Kim Kristensen (29-01-2006)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 29-01-06 04:45 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d6bbaf$0$2499$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
> news:43ccbc3b$0$8100$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> > Så er det vist på tide, at Peugeot får kørt 206´eren ud - og en ny model
> > ind - og i det hele taget måske kører de ældre modeller lidt hurtigere
> > ud.:
> >
> > http://www.borsen.dk/650.83160
> >
> > (Dog giver PSAs strategi om laange model-levtider også mulighed for at
> > sælge fine biler til billige priser, IMO)
>
> Iflg. pressen bliver 207 nok noget dyrere, end forgængeren. Derfor
> fortsætter 206 også frem til og med 2008 - go' modellevetid.
>
> --
> -----------------------------------
> Dyrlægebiler - Det intelligente valg
>
>
Levetiden er åbenbart ikke den højeste, selv om modellevetiden er lang.
"Svenske Korrosionsinstituttets undersøkelse av 19 bilmodeller av årsmodell
2000 og 2001 konkluderer med følgende: Audi A4, Citroën CS, Renault Laguna,
Volvo V70/S70 og Saab 9-5 rankes som de fem beste bilene. Verre er det for
Hyundai Accent, Ford Focus, Mercedes E-klasse, Ford Mondeo og Peugeot 206,
som ifølge undersøkelsen er de modellene som ruster mest."
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=206293&cat=12
Med venlig hilsen Kim
| |
Jan W Nielsen (29-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 29-01-06 09:17 |
|
> Levetiden er åbenbart ikke den højeste, selv om modellevetiden er lang.
> Verre er det for
> Hyundai Accent, Ford Focus, Mercedes E-klasse, Ford Mondeo og Peugeot 206,
> som ifølge undersøkelsen er de modellene som ruster mest."
Jeg nuancerer lidt:
Man kan ikke sætte den i bås med Accent etc - det svenske Rusteregisteret
giver den karakteren 3 ud af 5 og skriver:
"Redan gamla Peugeot 205 var bättre än genomsnittet i rosthänseende och nya
206 har förbättrats ytterligare. 77 procent av karossen är galvaniserad med
ett lager som är mellan tio och 20 tusendels millimeter tjockt. Skyddet
kompletteras med vax i balkar och PVC på områden som kan utsättas för
stenskott."
--
/Jan W Nielsen
| |
Kim Kristensen (29-01-2006)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 29-01-06 11:21 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43dc7998$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Levetiden er åbenbart ikke den højeste, selv om modellevetiden er lang.
> > Verre er det for
> > Hyundai Accent, Ford Focus, Mercedes E-klasse, Ford Mondeo og Peugeot
206,
> > som ifølge undersøkelsen er de modellene som ruster mest."
>
> Jeg nuancerer lidt:
>
> Man kan ikke sætte den i bås med Accent etc - det svenske Rusteregisteret
> giver den karakteren 3 ud af 5 og skriver:
>
> "Redan gamla Peugeot 205 var bättre än genomsnittet i rosthänseende och
nya
> 206 har förbättrats ytterligare. 77 procent av karossen är galvaniserad
med
> ett lager som är mellan tio och 20 tusendels millimeter tjockt. Skyddet
> kompletteras med vax i balkar och PVC på områden som kan utsättas för
> stenskott."
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>
Det vil jeg så også forsøge:
Dette er ikke en af deres forudsigelser men en reel undersøgelse af det
faktiske rustniveau, så forudsigelserne var tilsyneladende for optimistiske
for den models vedkommende. Det er jo set før med Mercedes hvor de så også
rettede forudsigelsen til, det har de sikkert ikke nået endnu for 206.
Med venlig hilsen Kim
| |
Jan W Nielsen (29-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 29-01-06 21:25 |
|
>> > Hyundai Accent, Ford Focus, Mercedes E-klasse, Ford Mondeo og Peugeot
>> > 206,
>> Man kan ikke sætte den i bås med Accent etc - det svenske Rusteregisteret
>> giver den karakteren 3 ud af 5 og skriver:
> Det vil jeg så også forsøge:
Hvad vil du forsøge..?
> Dette er ikke en af deres forudsigelser men en reel undersøgelse af det
> faktiske rustniveau.
Det er jeg klar over - Korrosionsinstituttet klipper jo blandt andet biler
op - de fleste trafikskadede, såvidt jeg har fået at vide.
Men jeg vil vædde en halv milkion på, at der er milevid forskel på de Accent
(specielt den første) og 206.
Har du mere info, eller ligger 206 bare lige under midten...? (Hvilket også
undrer mig meget - jeg har aldrig nogensinde set en 206 med rust, jeg har
aldrig hørt om det, og jeg har ikke læst, de heller skulle få påtaler for
det andre steder..?
I øvrigt undrer jeg mig meget ovr andre opgørelser, der placerer 406 i
midten af feltet - hvis man kommer på et Peugeot-værksted og kigger op under
bunden på 406´ere fra 1995, der aldrig er behandlet, så er det umuligt at
finde rust i dem....
--
/Jan W Nielsen
| |
Armand (29-01-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-01-06 22:29 |
|
Jan W Nielsen skrev:
>>>>
> I øvrigt undrer jeg mig meget ovr andre opgørelser, der placerer 406 i
> midten af feltet - hvis man kommer på et Peugeot-værksted og kigger op under
> bunden på 406´ere fra 1995, der aldrig er behandlet, så er det umuligt at
> finde rust i dem....
Min netop opgivne 405'er fra '91 led skrotningsdøden p.g.a. 300.000 kms
akkumulerede småskavanker og ikke rust, som først var begyndt at gøre
sit indtog på det sidste trods manglende undervognsbehandling.
Og dog: Med ét (som rust jo plejer) boblede lakken op i en bræmme tværs
over taget mellem soltagets forende og tagkanten
Når bilen ikke er 100% galvaniseret vil det første kritiske rust opstå
hvor galvaniseringen mangler og selvom undersiden af taget regnes for
absolut ukritisk vil kondens noget andet
--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
| |
|
|