Påkørt
Fra : Kasper Christensen

Dato : 16-01-06 10:40

Hej med jer

Jeg håber ikke dette er den forkert gruppe, men hvsi det er håber jeg I
bærer over med mig.

Da jeg i morges kører på arbejde, får jeg mit sidespejl klippet af en
stor volvo 850. Det giver et ordentligt brav. Men damen, som jeg med
stor beherskelse kalder hende, satte bare farten op og forsvandt. Jeg
får hurtigt vendt bilen og fanger hende 1 km længere nede af vejen.

Jeg spørg om hun ikke hørte at vi ramte hinanden. "Jo det gjorde jeg",
men hvorfor stoppede du så ikke spørg jeg. "Jamen forsikringsselskaberne
vil da ikke gøre noget ved det". Jeg fortalte hende, at hun var da super
hurtig til at kunne afgøre det, og så bare fortsætte uden at stoppe.

Herefter får jeg hendes navn og nummer tror jeg, men det viser sig bare
at det er hendes navn, og ikke hendes nummer og væk er hun. Heldigvis
fik jeg fat i bilens nummer.

Mit forsikringsselskab siger at sådan en skade vil blive dække halv halv
og derfor har jeg pt. valgt ikke at gå videre med det.

Men nu har jeg siddet lidt og tænkt og nu er jeg blevet godt gal.
Hvorfor skal jeg smide 2000 kr ud fordi hun rammer mig (Min højre side
var helt ude i rabaten). Det ar hun accelererer og kører væk hvis da
også noget.

Hvad skal jeg gøre? Skal jeg få taget politirapport?

Fra : KT

Dato : 16-01-06 10:48

Det er surt at hun røver dig - jeg ville forfølge sagen via forsikringen
(medr regnr.)
Du får intet ud af en politirapport - politiet kører ikke efter sådan noget
uden personskade og da slet ikke flere timer/dage efter hændelsen.

Knud

Fra : Kasper Christensen

Dato : 16-01-06 10:55

KT skrev:
> [...]
> Du får intet ud af en politirapport - politiet kører ikke efter sådan noget
> uden personskade og da slet ikke flere timer/dage efter hændelsen.

Jeg ringede til dem i morges lige efter og de var behjælplige med
forsikringsselskab.

Men tror nu jeg prøver lykken.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 16-01-06 11:47

> Jeg ringede til dem i morges lige efter og de var behjælplige med
> forsikringsselskab.
>
> Men tror nu jeg prøver lykken.

Hvis du ikke har vidner til kolisionen går den som regel halv/halv. Det er
helt normalt, ikke nødvendigvis retfærdigt.

Michael, der selv prøvede det to gange

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 17:28

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke har vidner til kolisionen går den som regel halv/halv. Det er
> helt normalt, ikke nødvendigvis retfærdigt.
>
> Michael, der selv prøvede det to gange

Jep så scorer forsikringsselskaberne også kassen i sidste ende. Så skal
begge parter jo betale selvrisiko og højere præmie uanset skyld
Fatter ikke hvad sådan en smats* har ud af at dele skaden mig dig....hun
kommer under alle omstændigheder til også at betale...men måske kan det
bedre betale sig for hende at betale hele skaden på sin bil udenom
forsikringen?

--
Tom

Fra : Gunnar007

Dato : 16-01-06 11:48

> [...]
> skal jeg smide 2000 kr ud fordi hun rammer mig (Min højre side var helt
> ude i rabaten). Det ar hun accelererer og kører væk hvis da også noget.

Har du vidner på at du kørte helt ude til højre !

Ellers er det jo påstand mod påstand, og i deler med 50% hver

HilsenG

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-01-06 16:14

"Kasper Christensen" <news_1@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal jeg gøre? Skal jeg få taget politirapport?

Det er ligegyldigt, idet forsikringsselskaberne har deres egne måder at
fordele erstatninger på - uanset, hvad der står i en evt. politirapport.

Iøvrigt er skaden så lille, at politiet ikke har pligt til at optage
rapporten (kan læses i kommentaren til færdselsloven)

Det er dog muligt, at du kan lokke politiet til at optage anmeldelse for
overtrædelse af §9, der omhandler forpligtelser ved færdselsuheld, idet hun
ikke stoppede op, på trods af, at hun opdagede påkørslen. Det får du ikke
noget ud af, bortset fra "glæden" ved, at hun kan få en lille bøde.

/Caspersen

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 16-01-06 16:26

"C. Caspersen" skrev :
> [...]
> ikke stoppede op, på trods af, at hun opdagede påkørslen. Det får du ikke
> noget ud af, bortset fra "glæden" ved, at hun kan få en lille bøde.

Nu du snakker om det, kan du så ikke lige hjælpe mig ?

Min kæreste fortalte at hendes veninde og hendes Kusine, var ude for et
uheld. De havde holdt i et lyskryds omkring Ellebjerg. De holder bag en
anden billist, og da lyset skifter til grønt, går billisten foran ud, han
kommer igang igen, for igen at gå i stå, de forholder sig passivt, og
afventende bag denne billist, da der bagfra kommer en Mercedes og rammer dem
med +/- 50 km/t. Føren af denne Mercedes stiger ud, og går op til veninde og
kusine, og skæller dem meget kraftigt ud, at hvad faen lavde de at holde der
osv osv, det var hendes brors fætters mercer, og de skide katofler kan ikke
køre bil, og holdt fast på hun ikke havde noget skyld, påkørsel var så
kraftig så de blev kastet op i den billist der var gået ud, dog ikke så
slemt som bag.

Mit spørgsmål lyder, hvem har skyld her ?

For Polititet ville ikke komme ud, den bagfra kommende ville ikke tag
skylden, og nægtede at oplyse navn og tlf nummer og forsikring osv. Den
foran kørende kørte i første omgang, men da de fik fat i ham igen, ville han
heller ikke på tage sig skylden, eller oplyse noget. Kæresten kunne ikke
huske mere, og derfor blev jeg nyskærig...

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-01-06 16:33

"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål lyder, hvem har skyld her ?

Den bagerste har skylden, da han ikke har holdt tilstrækkelig afstand (§3).

Jf. færdselsloven skal den bagerstes forsikring dække jeres skader, og jeres
forsikring skal dække den forrestes skader. I praksis skal I ikke af med en
øre, da jeres forsikringsselskab kræver regres af den bagerste, så i praksis
ville I blive holdt helt skadesfri.

/caspersen

Fra : KT

Dato : 16-01-06 16:34

I den type påkørsler vil det altid være den bagfrakommende som er skyldig.
Han har ganske enkelt ikke holdt afstand.

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-01-06 16:40

Peter Frost - Gregand skriver:

> Mit spørgsmål lyder, hvem har skyld her ?

Den bagfrakommende skal betale reperationen af bagenden af bilen.

De skal muligvis selv betale forenden og bilen foran, da de ikke har
holdt nok afstand.

Fik de nummeret på idioten ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-01-06 17:28

> [...]
>
> Den bagfrakommende skal betale reperationen af bagenden af bilen.
>
> De skal muligvis selv betale forenden og bilen foran, da de ikke har

Blot hold fast i at i holdt stille da bagerste bankede op i jer så er det en
simpel påkørsel af holdende biler, og aben sidder uhjælpeligfast på hans
skuldre.

MVH Hans

Fra : Andersen

Dato : 16-01-06 20:48

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> simpel påkørsel af holdende biler, og aben sidder uhjælpeligfast på hans

Det med at holde afstand er faktisk nemt at regne ud, hvis hastigheden er 0
skal afstanden være >= 0, det betyder, hvis en bil kommer brasenden ind i
røven på en holdende bil, der bliver sendt ind i røven på en anden bil, er
det føreren af den allerbageste bil som skal dække alle skader på alle
biler.

Mvh Søren. Som HAR prøvet at være "ham i midten" og fik dækket både front og
bagende.

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 16-01-06 16:49

Til alle...

Det var nu en kvinde Syntes I bliver ved med at skrev ham, end videre så
bremsede hun slet ikke, og er kommet fra før krydset...

Jeg tror nok det endte med det fik udvekslet infomationer... er dog
overrasket over politiet ikke ville komme ud, det var jo forholdsvis
kraftigt uheld, og piskesmæld viser sig først senere ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : HKH Chr.

Dato : 16-01-06 17:36

> Men nu har jeg siddet lidt og tænkt og nu er jeg blevet godt gal. Hvorfor
> skal jeg smide 2000 kr ud fordi hun rammer mig (Min højre side var helt
> ude i rabaten). Det ar hun accelererer og kører væk hvis da også noget.

du ramte ligeså meget hendes bil...helt ærligt se på det med neutrale
øjne,-hvordan kan du vide at lige præcist du var ude i rabatten,-så du så
ikke hendes bil 'helt' over i din side så?...

Fra : Leonard

Dato : 16-01-06 19:07

Kasper Christensen <news_1@kasperc.dk> wrote:

> [...]
>Hvorfor skal jeg smide 2000 kr ud fordi hun rammer mig (Min højre side
>var helt ude i rabaten). Det ar hun accelererer og kører væk hvis da

Anmeld det til dit forsikringsselskab og skriv tydeligt din version af
oplevelsen, gør det meget klart at du mener at hun var langt ovre i
din vognbane.
Enten får hun hele skylden eller I skal dele. Skal I dele, så meddeler
du din forsikring at du gerne vil betale din del selv, så stiger du
ikke i præmie og hun kommer til at betale hendes del, enten kontant
eller ved præmiestigning.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Gamle

Dato : 16-01-06 19:35

> [...]
>
> Mit forsikringsselskab siger at sådan en skade vil blive dække halv halv
> og derfor har jeg pt. valgt ikke at gå videre med det.

Hej.
Har du friskadeforsikring på glas?
Så er dit sidespejl dækket ind dér.
Jeg fik et sidespejl dækket for nogle år siden.
Det var blevet ødelagt på en p-plads.

Mvh.
Torben