|
| Toyota Land Cruiser HJ60/61, alle skrottet~ Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 15-01-06 17:22 |
|
Hejsa Folkens
Jeg er blevet lun på sådan et bæst som emnet skriver og smuttede på ind
på bilbasen.dk for at se hvad sådan nogle gik for. Men meget til min
overrasskelse var der slet ikke nogen at finde derinde :(
Men hvad ligger sådan nogle egt i i disse tider?
Og er der egt nogen forskel på en HJ60 og en 61'er og såfremt der er,
hvad er forskellen så
På forhånd tak for hjælpen
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Morten From Sønderga~ (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Morten From Sønderga~ |
Dato : 15-01-06 17:46 |
|
On Sun, 15 Jan 2006 17:21:46 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote:
>Og er der egt nogen forskel på en HJ60 og en 61'er og såfremt der er,
>hvad er forskellen så
Nu er min viden om Land Cruiser'er noget begrænset men jeg mener at
forskellen er at der er turbo på 61'eren og muligvis også spær i
akslerne.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87
| |
Sidse (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Sidse |
Dato : 15-01-06 19:29 |
|
"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:tdtks1hmvrdv2md8uvobk4h33ke4ijpojj@4ax.com...
> Hejsa Folkens
>
> Jeg er blevet lun på sådan et bæst som emnet skriver og smuttede på ind
> på bilbasen.dk for at se hvad sådan nogle gik for. Men meget til min
> overrasskelse var der slet ikke nogen at finde derinde :(
>
> Men hvad ligger sådan nogle egt i i disse tider?
>
> Og er der egt nogen forskel på en HJ60 og en 61'er og såfremt der er,
> hvad er forskellen så
>
> På forhånd tak for hjælpen
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen
Den mest afgørende forskel er at der er turbo på HJ61.
Men jeg har en HJ60 holdende ude i gården, selv uden turbo er dens 4 liters
6 cylinderede dieselmotor rimeligt potent.
Især da der jo er lavgear på sådan en, så den kan trække akslerne på en
porsche ceyenne midt over uden at anstrenge sig
Den er forøvrigt tilsalg for 35000 hvis det har interresse, nysynet.
Bilbasen roder lidt i det, men der er altså både HJ60 og 61 derinde, prøv
bare at søg på landcruiser og ikke vælge underkatagori.
Henrik
| |
Thunderbird [7100] (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 15-01-06 21:00 |
|
On Sun, 15 Jan 2006 19:28:41 +0100, "Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk>
wrote:
>
>"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>news:tdtks1hmvrdv2md8uvobk4h33ke4ijpojj@4ax.com...
>> Hejsa Folkens
>>
>> Jeg er blevet lun på sådan et bæst som emnet skriver og smuttede på ind
>> på bilbasen.dk for at se hvad sådan nogle gik for. Men meget til min
>> overrasskelse var der slet ikke nogen at finde derinde :(
>>
>> Men hvad ligger sådan nogle egt i i disse tider?
>>
>> Og er der egt nogen forskel på en HJ60 og en 61'er og såfremt der er,
>> hvad er forskellen så
>>
>> På forhånd tak for hjælpen
>> --
>> Mvh
>> Flemming Jacobsen
>
>Den mest afgørende forskel er at der er turbo på HJ61.
>Men jeg har en HJ60 holdende ude i gården, selv uden turbo er dens 4 liters
>6 cylinderede dieselmotor rimeligt potent.
>Især da der jo er lavgear på sådan en, så den kan trække akslerne på en
>porsche ceyenne midt over uden at anstrenge sig
>Den er forøvrigt tilsalg for 35000 hvis det har interresse, nysynet.
Hvad er HK & NM forskellen på de 2 forskellige udgaver?. Men sidder bare
lige og kigger lidt rundt. Men hvad årgang er din så?
Har dog ikke lige 35000 :P. Men er lige ude og snuse og se hvad sådan en
djævel den står i. Men hvad for et diesel forbrug skal man forvente af
sådan en?
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Brian (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 15-01-06 21:16 |
|
Thunderbird [7100] wrote:
> Men hvad for et diesel forbrug skal man
> forvente af sådan en?
Er det ikke en af den slags biler, at hvis man spørger efter det,
har man ikke råd
/Brian
| |
Thunderbird [7100] (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 15-01-06 21:23 |
|
On Sun, 15 Jan 2006 21:15:33 +0100, "Brian" <ellers@tak.du> wrote:
>Thunderbird [7100] wrote:
>> Men hvad for et diesel forbrug skal man
>> forvente af sådan en?
>
>Er det ikke en af den slags biler, at hvis man spørger efter det,
>har man ikke råd
Regner selv med en 5-6 km pr liter diesel, men kunne jo ske man blev
positivt overrasket :P
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Andersen (16-01-2006)
| Kommentar Fra : Andersen |
Dato : 16-01-06 20:27 |
|
"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:sobls15nbtskm306oalq11nbligjfu3moa@4ax.com...
> On Sun, 15 Jan 2006 21:15:33 +0100, "Brian" <ellers@tak.du> wrote:
>
> >Thunderbird [7100] wrote:
> >> Men hvad for et diesel forbrug skal man
> >> forvente af sådan en?
> >
> >Er det ikke en af den slags biler, at hvis man spørger efter det,
> >har man ikke råd
>
> Regner selv med en 5-6 km pr liter diesel, men kunne jo ske man blev
> positivt overrasket :P
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen
Uha en dejlig bil.... Har selv ejet en dejlig stor HJ60. Marchfart på
motorvej 140. Topfart, vides ikke, da speedometeret "kun" går til 160.
Med hensyn til økonomi, gik min omkring 9 km/l og det var næsten ligemeget
om det var med eller uden en hestetrailer med 2 store heste i.
Blev desværre pisket ud i at skille mig af med den, pga manglende tid til
klargøring til syn. Savner den stadig.
Så vidt jeg husker, var det svært at skaffe pladedele til den, den har et
problem med rust i det tynde blik, men som sagt, en dejlig bil.
Mvh
Søren
| |
Henrik (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 15-01-06 21:21 |
|
"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in message
news:eaals1lah0pf1rlpbjgfgbt8m9vdt3t67d@4ax.com...
>>Den er forøvrigt tilsalg for 35000 hvis det har interresse, nysynet.
>
> Hvad er HK & NM forskellen på de 2 forskellige udgaver?. Men sidder bare
> lige og kigger lidt rundt. Men hvad årgang er din så?
>
> Har dog ikke lige 35000 :P. Men er lige ude og snuse og se hvad sådan en
> djævel den står i. Men hvad for et diesel forbrug skal man forvente af
> sådan en?
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen
Som jeg skrev (fra konen's pc) så er det en jeg har holdende, det er ikke
min.
Jeg overvejede at købe den, men har egentlig biler nok uden også at skulle
betale vægtafgift af en landcruiser.
Så jeg ved faktisk ikke hvad specifikationerne er, men en HJ60 kan vist også
fås med en mindre motor.
En HJ61 der er skruet lidt i kan vist nok få over 600hk, se evt. www.4x4.dk,
der er de helt vilde med sådan nogle.
med hensyn til brændstof økonomien, bare det at du tænker på den er næsten
nok til at jeg vil fraråde dig at gå videre med projektet
Den jeg har pt kører omkring 6km/literen.
Men så er det også med 35*12,5 R15 M/T dæk og hævet undervogn + body.
Mangler bare spær på akslerne og et ordenligt spil, men er nu rimeligt
terrænduelig alligevel.
Henrik
www.gsx.dk
| |
Thunderbird [7100] (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 15-01-06 21:31 |
|
On Sun, 15 Jan 2006 21:20:37 +0100, "Henrik" <hbl@12move.dk> wrote:
>
>"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in message
>news:eaals1lah0pf1rlpbjgfgbt8m9vdt3t67d@4ax.com...
>
>>>Den er forøvrigt tilsalg for 35000 hvis det har interresse, nysynet.
>>
>> Hvad er HK & NM forskellen på de 2 forskellige udgaver?. Men sidder bare
>> lige og kigger lidt rundt. Men hvad årgang er din så?
>>
>> Har dog ikke lige 35000 :P. Men er lige ude og snuse og se hvad sådan en
>> djævel den står i. Men hvad for et diesel forbrug skal man forvente af
>> sådan en?
>> --
>> Mvh
>> Flemming Jacobsen
>
>Som jeg skrev (fra konen's pc) så er det en jeg har holdende, det er ikke
>min.
>Jeg overvejede at købe den, men har egentlig biler nok uden også at skulle
>betale vægtafgift af en landcruiser.
>
>Så jeg ved faktisk ikke hvad specifikationerne er, men en HJ60 kan vist også
>fås med en mindre motor.
>En HJ61 der er skruet lidt i kan vist nok få over 600hk, se evt. www.4x4.dk,
>der er de helt vilde med sådan nogle.
>
>med hensyn til brændstof økonomien, bare det at du tænker på den er næsten
>nok til at jeg vil fraråde dig at gå videre med projektet
>Den jeg har pt kører omkring 6km/literen.
>Men så er det også med 35*12,5 R15 M/T dæk og hævet undervogn + body.
>Mangler bare spær på akslerne og et ordenligt spil, men er nu rimeligt
>terrænduelig alligevel.
Tænker nu ikke så meget på benzin økonomien, da jeg allrede fra starten
havde regnet med at den var næsten ueksisterende :P. Men kan se at mit
skud på 5-6 km literen ikke var helt galt :D
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Morten Fruergaard (16-01-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 16-01-06 15:48 |
|
Henrik wrote:
..
> En HJ61 der er skruet lidt i kan vist nok få over 600hk, se evt.
Lidt?
Den er der vist skruet MEGET i for at få 600 hk...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
Thunderbird [7100] (16-01-2006)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 16-01-06 18:41 |
|
On Mon, 16 Jan 2006 15:48:00 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:
>Henrik wrote:
>.
>> En HJ61 der er skruet lidt i kan vist nok få over 600hk, se evt.
>
>
>Lidt?
>
>Den er der vist skruet MEGET i for at få 600 hk...
Hvor meget har HJ60 or 61'eren da som standard?.Sådan en 4 liters diesel
motor må da trods alt være ret potent.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Morten Fruergaard (16-01-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 16-01-06 21:12 |
|
Thunderbird [7100] wrote:
> On Mon, 16 Jan 2006 15:48:00 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
> mit efternavn . com> wrote:
>
>> Henrik wrote:
>> .
>>> En HJ61 der er skruet lidt i kan vist nok få over 600hk, se evt.
>>
>>
>> Lidt?
>>
>> Den er der vist skruet MEGET i for at få 600 hk...
>
> Hvor meget har HJ60 or 61'eren da som standard?.Sådan en 4 liters
> diesel motor må da trods alt være ret potent.
Tja. den har vel ca. 140 hk. std.
Så der er MEGET langt til 600 hk - det kan sikkert lade sig gøre, men det
KOSTER...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
Henrik (16-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 16-01-06 21:28 |
|
"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in message
news:ijmns15guh8sgpdpf5v8nl1boujokht7r9@4ax.com...
> On Mon, 16 Jan 2006 15:48:00 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
> mit efternavn . com> wrote:
>> Hvor meget har HJ60 or 61'eren da som standard?.Sådan en 4 liters diesel
> motor må da trods alt være ret potent.
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen
Egentlig ikke det store, fandt dette om HJ61 på google men samme sted står
også den kører 13,5KM/L og det tvivler jeg altså på kan lade sig gøre, selv
med 60km/t
Max Horsepower: 135 PS (99.29kw)/ 3,500 rpm
Max Net Torque: 32.0 kg-m (313.81N-m)/ 2,000 rpm
Mekonomen skriver 102HK@3500rpm for en HJ60 og 136@3500rpm for en HJ61
Så jeg MÅ simpelthen huske forkert med hensyn til den HJ61 med 600HK, men
den havde i hvertfald mange
Henrik
www.gsx.dk
| |
Thunderbird [7100] (17-01-2006)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 17-01-06 22:50 |
|
On Mon, 16 Jan 2006 21:27:45 +0100, "Henrik" <hbl@12move.dk> wrote:
>
>"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in message
>news:ijmns15guh8sgpdpf5v8nl1boujokht7r9@4ax.com...
>> On Mon, 16 Jan 2006 15:48:00 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
>> mit efternavn . com> wrote:
>
>>> Hvor meget har HJ60 or 61'eren da som standard?.Sådan en 4 liters diesel
>> motor må da trods alt være ret potent.
>> --
>> Mvh
>> Flemming Jacobsen
>
>Egentlig ikke det store, fandt dette om HJ61 på google men samme sted står
>også den kører 13,5KM/L og det tvivler jeg altså på kan lade sig gøre, selv
>med 60km/t
> Max Horsepower: 135 PS (99.29kw)/ 3,500 rpm
>
> Max Net Torque: 32.0 kg-m (313.81N-m)/ 2,000 rpm
>
>
>
>Mekonomen skriver 102HK@3500rpm for en HJ60 og 136@3500rpm for en HJ61
>
>Så jeg MÅ simpelthen huske forkert med hensyn til den HJ61 med 600HK, men
>den havde i hvertfald mange
Hvad vejer sådan en tingest så :P. Regner selv med omkring 1500 kilo+.
Men har en eller anden ide om at det er en af de biler der nok kommer
tæt på de magiske 3 tons.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Leif Neland (18-01-2006)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 18-01-06 07:25 |
|
Thunderbird [7100] wrote:
>
> Hvad vejer sådan en tingest så :P. Regner selv med omkring 1500 kilo+.
> Men har en eller anden ide om at det er en af de biler der nok kommer
> tæt på de magiske 3 tons.
Egenvægt 2000kg
Maksimallast 625kg
står der på registreringsattesten.
Leif
| |
Thunderbird [7100] (20-01-2006)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 20-01-06 22:59 |
|
On Wed, 18 Jan 2006 07:25:16 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:
>Thunderbird [7100] wrote:
>>
>> Hvad vejer sådan en tingest så :P. Regner selv med omkring 1500 kilo+.
>> Men har en eller anden ide om at det er en af de biler der nok kommer
>> tæt på de magiske 3 tons.
>
>Egenvægt 2000kg
>Maksimallast 625kg
>
>står der på registreringsattesten.
Hvor meget må den trække, hvis at du ved det??
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Leif Neland (20-01-2006)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 20-01-06 23:07 |
|
Thunderbird [7100] wrote:
> On Wed, 18 Jan 2006 07:25:16 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
> wrote:
>
>> Thunderbird [7100] wrote:
>>>
>>> Hvad vejer sådan en tingest så :P. Regner selv med omkring 1500
>>> kilo+. Men har en eller anden ide om at det er en af de biler der
>>> nok kommer tæt på de magiske 3 tons.
>>
>> Egenvægt 2000kg
>> Maksimallast 625kg
>>
>> står der på registreringsattesten.
>
> Hvor meget må den trække, hvis at du ved det??
Selvfølgelig. 3500kg. Så den kan trække en 4-hestes trailer.
Leif
| |
Thunderbird [7100] (23-01-2006)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 23-01-06 18:08 |
|
On Fri, 20 Jan 2006 23:06:53 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:
>Thunderbird [7100] wrote:
>> On Wed, 18 Jan 2006 07:25:16 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
>> wrote:
>>
>>> Thunderbird [7100] wrote:
>>>>
>>>> Hvad vejer sådan en tingest så :P. Regner selv med omkring 1500
>>>> kilo+. Men har en eller anden ide om at det er en af de biler der
>>>> nok kommer tæt på de magiske 3 tons.
>>>
>>> Egenvægt 2000kg
>>> Maksimallast 625kg
>>>
>>> står der på registreringsattesten.
>>
>> Hvor meget må den trække, hvis at du ved det??
>
>Selvfølgelig. 3500kg. Så den kan trække en 4-hestes trailer.
Men så skal man lige have et E kørekort først ;). Men lyder lækkert.
Blive sq mere og mere hooked :).
Bare en skam man ikke bare kan tage en nyere 4,0 R6 TDI og smide i ude
foran. Men nej det må man ikke for T&S. Så skid da hul i at bilen da kun
kan blive mere miljøvenlig og svine mindre. Men det er åbenbart ikke så
vigitigt.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Henrik (16-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 16-01-06 21:05 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:43cbb223$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik wrote:
> .
>> En HJ61 der er skruet lidt i kan vist nok få over 600hk, se evt.
>
>
> Lidt?
>
> Den er der vist skruet MEGET i for at få 600 hk...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Hvis nu jeg siger blå bil, fra Rønnede egnen, slædetræk, et absurd
turbotryk, siger det dig så ikke noget?
Jeg vil ikke hænges op på 600hk men det var ihvertfald så meget at jeg sagde
"gulp" da jeg hørte det.
Og motoren er kraftig nok til at kunne lege en hel dag i en grusgrav selvom
den havde smidt en slange på tryksiden at turboen!!
Henrik
www.gsx.dk
| |
Morten Fruergaard (16-01-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 16-01-06 21:10 |
|
Henrik wrote:
> Hvis nu jeg siger blå bil, fra Rønnede egnen, slædetræk, et absurd
> turbotryk, siger det dig så ikke noget?
Niks. Men det lyder da også som om, at den er skruet MEGET...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
Jørgen L. (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 15-01-06 19:39 |
|
> Hejsa Folkens
>
> Jeg er blevet lun på sådan et bæst som emnet skriver og smuttede på ind
> på bilbasen.dk for at se hvad sådan nogle gik for. Men meget til min
> overrasskelse var der slet ikke nogen at finde derinde :(
>
> Men hvad ligger sådan nogle egt i i disse tider?
>
> Og er der egt nogen forskel på en HJ60 og en 61'er og såfremt der er,
> hvad er forskellen så
Som andre har svaret så har 61 turbo, og jeg mener at den er nyerere end
60´eren
Prøv at søge på www.dba.dk med HJ60 eller HJ61
Hilsen Jørgen
J125
| |
|
|