Oliespild fra polo 1.3 1985 del II
Fra : Michael Kristensen

Dato : 15-01-06 15:40

Hej NG

Efter at have gjort motoren ren i går, prøvede jeg at starte den. Lod den gå
i tomgang ca. 5 min. Ingen oliespild at se. Tog fat i gaskabel og gav noget
gas (~3000 rpm). Nu begyndte der fra de to sensorer øverst på motorblokken
at dryppe olie. Mest fra den "gule". Kunne ikke se andre steder, hvor der
kom olie ud.

Går ud fra, at de to sensorer måler olietryk og olietemperatur....

Hvordan stopper jeg lettest de to lækager?

Se før og efter billeder på:

http://www.daimi.au.dk/~mbk/polo/for.JPG
http://www.daimi.au.dk/~mbk/polo/efter1.JPG
http://www.daimi.au.dk/~mbk/polo/efter2.JPG
http://www.daimi.au.dk/~mbk/polo/efter3.JPG

vh
Michael Kristensen

Fra : alexbo

Dato : 15-01-06 16:23

"Michael Kristensen" <> skrev

> Hvordan stopper jeg lettest de to lækager?

Skifter dem, den gule er tydeligt utæt mellem plastik og krave, det er
typisk for olietryksindikatorer.
De koster ikke meget og er lige til at skifte, skru gammel ud, skru ny i.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 15-01-06 18:04

> Skifter dem, den gule er tydeligt utæt mellem plastik og krave, det er
> typisk for olietryksindikatorer.
> De koster ikke meget og er lige til at skifte, skru gammel ud, skru ny i.

Hvad er de præcise navne på de to sensorer?

vh
Michael Kristensen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-01-06 18:31

Michael Kristensen skrev:

> Hvad er de præcise navne på de to sensorer?

Den gule må være en olietrykskontakt.

Du kan typisk købe den uoriginalt til en væsentlig lavere pris end hos VAG
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : TDN

Dato : 15-01-06 18:42

> Den gule må være en olietrykskontakt.
>
> Du kan typisk købe den uoriginalt til en væsentlig lavere pris end hos VAG
> [...]

Da jeg havde en Jetta med samme motor brugte jeg:

http://www.krogslund.dk/templates/Group.asp?GroupGuid=229982

Eller:

http://www.hoyer-autodele.dk/default.asp?id=3&file=10.02.KatBM.asp&zb_ID=16&zbil=VW&kg_nr=VW

Eller:

http://www.thansen.dk/products.asp?c=648145802&n=361597278

Mvh
Thomas

Fra : Michael Kristensen

Dato : 15-01-06 18:44

> Den gule må være en olietrykskontakt.
>
> Du kan typisk købe den uoriginalt til en væsentlig lavere pris end hos VAG

Nu har indikatoren inde på instrumentpanelt aldrig virket (skulle nemlig
også lyse, når håndbremsen er trukket; og det gør den ikke). Kan man blænde
hullet af på en eller anden billig måde?

Fra : alexbo

Dato : 15-01-06 19:06

"Michael Kristensen" skrev

>Kan man blænde hullet af på en eller anden billig måde?

Ifølge TDN`s link kan de købes for 30-35 kr. skift dem.
Jeg mente det lå omkring 100, men ville ikke skrive for lidt.

Skal det være billigere end det så skær en gren til og bank ned i hullet med
noget tætningsmasse.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 15-01-06 18:38

"Michael Kristensen" skrev

> Hvad er de præcise navne på de to sensorer?

Olietryksindikator.
Kør ind til VW eller en www.ftz.dk www.auto-g.dk , tag manden med ud til
bilen og peg, det er langt det nemmeste.
ca. 150 kr stk. og som sagt lige til at skifte.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 15-01-06 18:45

> "Michael Kristensen" skrev

> Olietryksindikator.

Er de begge to olietryksindikatorer?

vh
Michael Kristensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-01-06 19:58

Michael Kristensen wrote:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> Er de begge to olietryksindikatorer?

Ja det mener jeg bestemt de er... så vidt jeg husker giver den ene alarm
ved for lavt tryk mens den anden give det for for højt tryk. IIRC så er
der ikke olietemp måler på den motor (er der hvert fald ikke på min
golf2 1600 motor). Slog lige op i min haynes hvor der står:

Some models ar equipped with an optical and acustic oil pressure warning
system. this system incorporates two oil pressure switches, a 0.3 bar
switch with brown insulation on the cylinder head and a 1.8bar switch
with white insulation on the oilfilter head.

Thomas